Haapsalu Bowlingu omaniku Arvi Nebokati hinnangul mõjus Karja tänava autoliikluseks sulgemine nädalavahetustel tema ärile kehvasti. „Juunis oli ka Kooli tänav suletud, siis me olime päris ära blokeeritud,” ütles ta.
„Tallinnas käivad inimesed mitu kilomeetrit muretult maha, aga Haapsalus tahavad kõik millegipärast treppi sõita,” ütles Nebokat.
„Inimene, kes tahab autoga treppi sõita, ehk ei olegi see õige vanalinna klient,” arvas Jaanus Kalm. „Mujal maailmas käivad kõik vanalinnades jala. Mitte kellelgi ei ole ju probleemi, et ta ei saa Veneetsia vanalinnas autoga sõita.”
Ka Eestis on aeg sellega harjuma hakata. „Võibolla ongi Eesti inimene praegu veel liiga noor – mitte vanuselt – aru saamaks, et kultuuri tuleb natuke teistmoodi nautida,” pakkus ta.
Haapsalu aselinnapea Tõnu Parbus nentis, et nurinat kostis peamiselt Ameerika autode omanike poolt, kes tahtsid vanast harjumusest mööda Karja tänavat sõita. TAFF:festi ajal tuli tal endal peatada üks lõbus autoseltskond, kes eiras keelumärki ja pressis mööda ka teetõkkeks pandud lillepostamentidest. „Tänav oli inimesi täis ja auto jalakäijatele ju ohtlik,” selgitas Parbus.
Ta lisas, et tõenäoliselt on vanalinn nädalalõppudel autodele lukus ka järgmisel aastal.
Sügis-talvel ei paku huvi jalgsi Karja tn kohvkuid külastada, ei ole meil sellel ajal Veneetsia ilmu. Ühel tänavapoolel võiks ju Karja tänaval parkimist sellel perioodill lubada, praegu mõlemal teepoolel keelumärgid.
Aga lubataksegi ju.
Sulgemine küll lõpetatakse, aga kas parkimise keelamine ka- ei saanud artiklist aru
probleem on selles, et pole autot kuhugi panna, ma võin jala kõndida vanalinnas, juhul kui ma ei pea mõtlema kuhu auku ma oma auto panna saan. Lossiplatsi parkla on peaalati puupüstitäis, Pitsikeskuse esine, Kultuurimaja/raamatukogu juures samuti. Tahad isegi argipäeval korraks vanalinna minna asju ajama, no ei ole kuhugi autot panna. ja khm me tõesti kõike ei ela Haapsalus, et käi jala või jalgrattaga.
See on huvitav teema. Põlise haapsallasena ma põhimõtteliselt ei kasuta Kiltsist Uuemõisani ja Metsakalmistult holmideni liikumiseks autot. Vanainimeste või kola transportimiseks v.a. (vahel vihmailmaga ka Uuemõisast 10-t puukruvi tuues, sest päris-Haapsalust on kõik ehitus- ja tööriistapoed kadunud). Aga… päris kindlasti pole see üldlevinud mentaliteet. Varem töö tõttu linnas palju liikudes ei tundunud küll usutav, et hommikuti enne 8-t kortermajade ees käivitatavad kümned ja kümned autod sõidavad Tallinna. Inimesed tunduvad päriselt mugavad (aega ülivähe, töö üliraske?). 1980-te keskpaigani tuli tuhat last 1. keskkooli jala või liinibussiga. Ulme, kui tänapäevaste hommikuste autorodeotega võrrelda. Aga seda usun küll, et linna külastajad püüavad otse… Loe rohkem »
Auto võib vabalt ka Lossipargi taha parklasse jätta. Aga vanalinna sulgemine oli väga õige liigutus.Sest normaalne inimene tahab rahulikult puhtas õhus kohviku terrassil olla,mitte hingata autode tolmu ning heitgaase ja kuulata rollerite plärinat. Pärnus,kus käib kordades rohkem turiste,on vanalinn aastaid suviti suletud. 🐞
Probleem ongi selles, et pole kohta autot parkida, Lossipargi taha mahub mõni auto!
ega karja tn. muid ärisi polegi kui joomaurkad, kes vinguvad