Haapsalu ümbersõiduteed nii pea loota ei ole

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Rannarootsi keskuse taha viiv tee lõpeb praegu tupikuga, Haapsalu aselinnapea Helen Rammu sõnul võiks aga tulevikus just sealt minna Haapsalu ümbersõidutee. Arvo Tarmula

Rannarootsi keskuse taha viiv tee lõpeb praegu tupikuga, Haapsalu aselinnapea Helen Rammu sõnul võiks aga tulevikus just sealt minna Haapsalu ümbersõidutee. Arvo Tarmula

Kuigi Haapsalu ümbersõidutee joonistatakse jonnaka järjekindlusega linna uude üldplaneeringusse sisse, ei hakata seda suure tõenäosusega ehitama varem kui aastal 2050.

Praegu on Haapsalu ümbersõidutee kolm võimalikku varianti kaardile maha märgitud kunagise Ridala valla üldplaneeringus. „Maanteeameti eelistuseks oli siis ümbersõidutee esimene variant, kuna ameti hinnangul on see majanduslikult kõige otstarbekam,“ selgitas Ridala endine vallavanem ja Haapsalu praegune aselinnapea Helen Rammu.

See trass algab Herjava ristmiku juurest ja jõuab välja Kiltsi tee kurvini. Haapsalu linnavalitsus saatis eelmisel nädalal maanteeametile kirja küsimusega, kas maanteeamet soovib, et see koridor jäetaks Haapsalu uude üldplaneeringusse alles.

Artikli lugemiseks tellige päevapilet, digipakett või logige sisse!

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
18 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
tähelepanu
3 aastat tagasi

on koondunud ammu paralepa ranna ümbrusse

Kek
3 aastat tagasi

Miks ei võiks Valgeväljalt Uuemõisa olla asfaltkattega Espre tee?

Kodanik
3 aastat tagasi

Siis leitakse ise otsem tee. Kergliiklusteel sõidetakse motikaga Rannakülast Uuemõisa poole. No kus on mõistus? Ma ei tuleks kunagi selle peale, et sõidaks autoga kõnniteel.

Arvos
3 aastat tagasi
Reply to  Kodanik

Motikaga ju sõidetakse. Kus see auto oli?

linna
3 aastat tagasi

läbiv transiit tuleks ammu linnast mööda suunata, lapime seda õhusaastajat talibanana mnteed, mis on linna saaste-, müra- ja ohukeskus. vastu on loomulikult need kaubanduskeskuste omanikud, kelle käive langeks kardinaalselt, nagu juhtus Paide linnaga Mäo lõigu väljaehitamisega

Arvos
3 aastat tagasi
Reply to  linna

Kernu Grillil Pärnu maanteel ilmselt sama olukord. Sealt otsetee nüüd kaugelt eemalt läheb.

Pamp
3 aastat tagasi

Milleks seda ringteed veel vaja, kui linn niigi kahaneb. Oli kunagi 15,6 tuhat. Nüüd on endise linna piires 8 tuhat + ridala vald kokku 10 tuhat. Kümne aasta pärast võibolla 5-6 tuhat. Praegu rahuldab Kuuse ja Kase tänav igati meie liiklust ja kuna Tallinna mnt on niikuinii kogu aeg kinni, siis see tuleks majadega täis ehitada.

Majaomanik
3 aastat tagasi
Reply to  Pamp

Nõus,tõesti milleks seda vaja? Liikluskoormus olematu. Ja suuname need vähesed liiklejad linnast mööda, nagu Paides,kus monstrum Mäo liiklussõlm on elu linnas välja suretanud.

Geograaf
3 aastat tagasi
Reply to  Majaomanik

Mis moodi Mäo ümbersõit Paide elu mõjutab? Sealt on ikka head kilomeetrid linna, oli enne ja on ka peale uut ristmikku.

uugu
3 aastat tagasi
Reply to  Pamp

ja keegi ajab painajalikult seda mõttetut raudtee jura, aga rahvast polegi

Elle.
3 aastat tagasi

Kergliiklustee peab kohe kindlasti tegema hakkama ja ikka kohe Haapsalus Risti-Virtsu maanteeni. Nii turvaline ja hädavajalik ratturitele, rulluisutajatele, kõndijatele, jooksjatele ………Mina just igatsen pikka tee rattasõidu võimalust mööda asfalti. Mööda terviseteed saab küll sõita Riisipereni ja ka Rohukülla. Seda mööda sõidan aastaid, aastaid, kuid üksi õhtul hilja metsade vahel väga õudne läbi kimada, kuigi püüan võimalikult kiiresti sõita, et keegi mina nagunii kätte ei saaks aga põder on küll ette hüpanud mitmel korral. Aga õnneks kõik õnnelikult lõppenud.

Maanteerattur
3 aastat tagasi
Reply to  Elle.

Sama siingi ja mul on metskits eest läbi lennanud nii, et prillid jäid õnneks terveks kuna võsa on terviseteel väga lähedale kasvanud. Haapsalu – Laiküla mnt ääres polegi jalgrattaga võimalik sõita kuna pidev joon kattub mustkatte äärega ja alles peale Parilat on mustkatte äär veidi laiem, kus rattaga sõita. Mööduvad rekkad viivad sõidu ajal kõrvad peast.

Arvos
3 aastat tagasi
Reply to  Maanteerattur

Hakka ka aktsiisi maksma nagu autode kasutajad ja siis nõua midagi.

Parila
3 aastat tagasi
Reply to  Maanteerattur

See tee polegi teistele mõedud, kui vaid aitodele. Ei taha ei linn ega maanteeamet sinna pool meetritki laiendudust tega. Linn vastab väga lakooniluselt, maanteeamet ei taha, maanteeamet vastab, linnast pole survet. Ja teile pole sinna midagi vaja, teeme teid mujale, aga mitte sinna!

Ridala elanik
3 aastat tagasi

Tehke Virtsu mnt korda, nagu kuumaastikul sõida, lisaks veel puudub jalgrattad tee

juss
3 aastat tagasi
Reply to  Ridala elanik

Virtsu mnt? Risti- Virtsu maantee on päris hea, kergliiklustee võiks olla küll!

Ridala elanik
3 aastat tagasi
Reply to  juss

Haapsalu Laiküla mnt

linnakodanik
3 aastat tagasi
Reply to  Ridala elanik

Lugege tähelepanelikult artiklit, jutt käib ju Haapsalu linna üldplaneeringust. Sellel pole mingit pistmist ei Virtsu, ei Lääne- Nigula vallaga.