Circle K tanklakett plaanib kütuse hinda alandada aktsiisimaksu vähenemise võrra viivitamatult juhul, kui riigikogu langetab majanduskriisi leevendamiseks otsuse diislikütuse aktsiisi vähendada ja otsus jõustub.
„Mootorikütuseid hoiustatakse aktsiisilaos, mistõttu on eelmise aktsiisiga maksustatud vaid see kogus, mis muudatuse hetkel asub teenindus- ja automaatjaamade mahutites. Seetõttu saame kütusemüüjana reageerida aktsiisimaksu langetamisele väga kiirelt,” ütles Circle K Eesti peadirektor Kai Realo pressiteates.
Valitsus kaalub majanduskriisi leevendamiseks diislikütuse aktsiisimaksu langetamist. Kuna lisaeelarve esitatakse riigikogule neljapäeval, siis praegu pole veel selge, kui suurt maksulangetust plaanitakse ja millal uus aktsiisimäär jõustub.
Kui diislikütuse aktsiisilangetusega soovitakse jõuda Lätis 2019. aastal kehtinud aktsiisimaksu tasemele, siis tähendaks see hinnalangust 14,5 senti diislikütuse liitri kohta jaehindades koos käibemaksuga.
Palju on arutatud teemal, kas ja millal võiks mootorikütuste liitrihind langeda ka Eestis 1 euro tasemele.
„Võttes aluseks Lätis eelmisel aastal kehtinud aktsiisimaksu taseme, siis isegi tänaste maailmaturu hindade juures ei jõuaks diislikütuse jaehind 1 euro tasemele,” rääkis Realo. „Selleks, et koos maailmaturu hindade edasise langusega saaks ka Eestis näha tanklate hinnatabloodel diislikütuse hinda 0,999 eurot liitri kohta, oleks vaja aktsiisimaksuga jõuda vähemalt Leedu tasemele.”
Praegu räägitakse vaid diislikütuse kui enamlevinud transpordikütuse aktsiisilangetusest, mis on selgelt suunatud majanduse elavdamiseks ja Eesti ettevõtete konkurentsivõime parandamiseks kriisi järgselt. Eratarbijate poolt eelistatud bensiini aktsiisimaksu langetamise kriisimeetmete paketti lisamisest ei ole seni räägitud.
„Enamikku eraisikutest kütuseostjatest seega hetkel planeeritav aktsiisilangetus kahjuks ei puuduta ning leppida tuleb olukorraga, mis on tuttav enamikest Euroopa riikidest, kus bensiini ja diislikütuse hinnavahe on päris oluliselt tajutav,” lisas Realo.
Aidates diislikütuse hinnalangetusega logistika- ja veoettevõtteid, saavad erakliendid kindlustunde, et vajalikud tooted ja teenused jõuavad pärale kütuse hinna alanemise võrra soodsamalt. Mida varem diislikütuse aktsiisi langetatakse, seda suurem abi sellest on kõigile osapooltele, ennekõike aga Eesti majandusele.
Valitsus langetab diiselkütuse aktsiisi, aga miskipärast langeb kohe bensiini hind. Kui vaadata Neste kodulehelt hulgihindu, siis on näha, et tanklates on 95 liitrihind 30 senti kõrgem, diisli vahe on umbes 20 senti…
Häbematud matsid!1Aprilli puhul pole ka üldse naljakas, et pea olematu naftahinna tõttu on tanklates hinnad muutmatud.
USA-s maksab liiter 95 bensiini 30 senti, mis on umbes 27 eurosenti.
Natuke on ju langenud. Egas ainult nafta hind mõjuta lõpptoote hinda. Arvate, et bensiin tuleb maa seest või? Miks USAga võrrelda Eestit? Venezuelas on bens veel odavam, umbes viis eurosenti liitrilt. Aa mida see meile annab, et teises ilmaotsas on mingi hind teistsugune? Tarnige siis usast küte siia ja vaadake, kui odavalt te suudate müüa!
Riik on see, mis põhimatsu annab! Vaatame ikka rehvormi ja sotside poole!
Proportsionaalselt saab kütuse hinna jagada alljärgnevalt:
35% on kütuse omahind (seda ei mõjuta kütuse jaemüüja)
60% moodustavad maksud (käibemaks, aktsiisimaks, vedelkütuse varumaks)
keskmiselt 5% jaemüüja marginaal.
Ei usu neid. Krooningus alla 1,2 juba ammu
APRILL!