2

Tüma talv teeb liiniehituse keerukaks

Urmas Lauri

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Mastirida on praeguseks juba peaaegu Ristini jõudnud, Kullamaa kandis tõmmatakse mastitele liine. Foto: Urmas Lauri

Teisipäeval paigaldasid liinidel ja mastidel turnivad elektrikud kaablite distantshoidikuid ja linnupeleteid. Urmas Lauri

Harku–Lihula–Sindi kõrgepingeliini ehitajad on järjega sealmaal, et täna hakatakse pingestama Lihula–Kullamaa 110 kV kõrgepineliini.

„Seis on selline, et homme hakkame Lihula–Kullamaa 110 kV liini pingestama. Seejärel paigaldame liini kuni Ristini, sel lõigul on enamik maste juba paigas,” ütles ASi Empower projektijuht Kalle Klandorf.

Ristini jõutakse liiniga märtsi algul. „Soe talv pole ehitust kergemaks teinud, pigem vastupidi,” nentis kõrgepingevõrkude haldamisega tegeleva riigifirma Elering kommunikatsioonijuht Ain Köster.

Mullu jäeti eriti niisked liinilõigud just talveks, aga praeguseks on selge, et tänavu suurt pakast ei tulegi. Tümaks muutunud trassikoridor tuleb aga ikkagi metsast puhastada, postid püsti ajada ja õhuliin nende külge kinnitada.

„Tüma on olukorra kirjeldamiseks õige sõna,” nentis Klandorf. „Sel nädalal on siiski palju lõbusamalt läinud, sest pole sadanud ning on ka miinuskraadid. Talv pole meile kahjuks soodne, meile sobib miinus rohkem.”

Väga suuri uppumisi pole õnneks olnud. „Kõige raskem lõik on olnud Laiküla turbarabast Kullamaa suunas, seal uppusime küll kõvasti. Just turbase pinnasega lõikudel on tegemist ikka päris palju,” tõdes Klandorf. „On ju vahe sees, kas sõita masinaga mööda külmunud pinnasega põldu või tuleb iga meetri võitmiseks ehitada spetsiaalsed puitplaatidest teed.”

Trassi ehitamise maksumus on lukus, tellijalt halva ilma tõttu midagi juurde küsida ei saa.

Artikli lugemiseks tellige digipakett või logige sisse!

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Kodanik
Kodanik

Kuidas pingestatakse Lihula-Kullamaa liini kui 12.02.2020 ei ole üle Kasari jõe ühtegi juhet?

113
113

Nüüd siis nimetatakse sooja talve Tümaks talveks krt ajakirjandus keenjused.

wpDiscuz