Ametiühing ja TS Laevad jõudsid kolmeks aastaks palgakokkuleppele

BNS

Leigri esimene reis 22. detsembril 2016. Foto: Urmas Lauri

Leigri esimene reis 22. detsembril 2016. Foto: Urmas Lauri

Eesti Meremeeste Sõltumatu Ametiühing (EMSA) ja mandri ja suursaarte vahelist laevaliiklust opereeriv riigifirma TS Laevad jõudsid teisipäeval riikliku lepitaja vahendusel põhimõttelisele kokkuleppele kollektiivlepingu sõlmimise osas järgnevaks kolmeks aastaks.

Osapooled leppisid kokku, et madalaimate palgaastmete tunnitasu miinimummäärad tõusevad lepingu sõlmimise hetkest vähemalt 5 protsenti esimesel ja 5 protsenti teisel aastal ning kolmandal aastal tarbijahinnaindeksi väärtuse jagu, teatas ametiühing.

Lisaks lepiti kokku, et tööõnnetuse maksimaalne hüvitismäär on 74 000 eurot.

“Alates möödunud aasta märtsist toimunud läbirääkimiste käigus olime novembri algusest patiseisus. Tööandja pöördus 16. oktoobril riikliku lepitaja poole. Täna leidis lepitusprotsess oma lõpplahendi, mis küll lahendab terava konflikti laevaperede palgaskaala alumises otsas olevate töötajate taotluste ja tööandja soovi vahel neile minimaalselt vastu tulla, kuid jätab ülesse palju küsimusi seonduvalt ettevõtte ülejäänud personalipoliitikaga,” ütles EMSA esimees Jüri Lember.

Ta lisas, et töötasude kasvuga seotud numbrid fikseeriti vaid madruste ja pootsmanide osas, kes moodustavad ametiühingu liikmeskonna enamuse. “Me tulime meeste poolelt tööandjale oluliselt vastu, et mitte minna konflikti teravdamise teed ja jõuda suursaarte vahelistel parvlaevadel streigini,” märkis Lember.

TS Laevade juhi Jaak Kaabeli sõnul pidid kompromisse tegema mõlemad osapooled. “Lepingu allkirjastamine võib võtta veel mõned päevad aega, hakkab kokkulepe kehtima alates tänasest ja kehtib kolm aastat,” tõdes ta.

“Opereerimise algusest saati oleme oma töötajatele pakkunud kaasaegseid töötingmusi, regiooni keskmist ületavat palka, koolitusi ning muid hüvesid. Usun, et täna sõlmitud kokkulepe on sellele hea täiendus ning jätkame oma igapäevast tegevust pühendumisega,” lisas riigifirma juht.

EMSA esimehe sõnul teeb ametiühingule aga laiemalt muret see, et tööandjad, sealhulgas ka riigi osalusega äriühingutes, ei saa päris hästi aru, kuhu Eesti tööjõuturg on praeguseks välja jõudnud.

“Ikka veel ei hoolita töötaja õigustatud nõudmistest õiglase töötasu osas. See on mitte ainult ühiskonna tõrgeteta toimimise, aga suisa majanduslikus mõttes kahjurlus, sest inimesed hääletavad jalgadega. Ettevõttel tuleb leida taas ja taas uusi töötajaid, nad töökoha spetsiifikast lähtuvalt välja koolitada ning teha muid kulutusi, olgu see töörõivastele või igakordsele paberite määrimisele,” nentis Lember.

TS Laevade emafirma on börsil noteeritud Tallinna Sadam, mille enamusosalus kuulub riigile. EMSA esindab ligi 14 protsenti ettevõtte töötajatest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
0 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments