Majandusminister tõrjub Koit Uusi raudteeärist välja

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Kadri Simson. Foto: Arvo Tarmula

keskerakond simson1

Kadri Simson. ARVO TARMULA

Majandusminister Kadri Simson teatas, et ei poolda uue raudteeinfrastruktuuri ettevõtja loomist. Sellega vastas Simson eitavalt Lääne maavanem Neeme Suure ettepanekule, et raudteelõigu Turbast Haapsaluni võiks taastada koostöös eraettevõtjaga.

Simson kirjutas Lääne maavalitsusele neljapäeval saadetud kirjas, et näeb tulevikus võimaliku lahendusena Haapsalu raudtee ehitamist Eesti Raudtee raudteeinfrastruktuuri pikendusena.

„Praegu pole raha Haapsalu raudtee väljaehitamiseks Turba-Haapsalu-Rohuküla lõigul. Loodetavasti on võimalik vastav otsus vahendite eraldamiseks vastu võtta 2019. aastal,” lubas Simson.

Simson märkis, et valitsus otsustas eraldada Haapsalu raudtee esimese etapi Riisipere-Turba raudteelõigu ehitamiseks 8 miljonit eurot. „Raudteelõigul planeeritavad tööd teostatakse selliselt, et hiljem oleks võimalik suurte ümberehitustöödeta raudteed Haapsalu suunas edasi ehitada,” kinnitas Simson.

Ettevõtjad Koit Uus ja Veiko Tišler asutasid paar aastat tagasi firma Lääne Raudtee, mis omandas õiguse käsutada ja kasutada Riisipere-Haapsalu raudteetammi. Lääne Raudtee eesmärgiks oli taastada raudtee sel lõigul. Uus tegi juuni algul koostööettepaneku ka riigifirmale Eesti Raudtee, et valitsuse poolt antud kaheksale miljonile eurole lisaks võiks eraettevõte võtta laenu ja sel juhul saaks taastada liikluse Haapsaluni.

„Selle asemel, et see kaheksast miljonist ehitada Turbani ära ja siis olla paari aasta pärast uue olukorra ees, et hakata nullist pihta Haapsaluni sikutama, oleks parem sellele kaheksale laenata raha juurde ja ehitada kohe Haapsaluni, kaasata sinna vajadusel pangad, vajadusel rohkem eraraha. Me oleme ka nõus rohkem investeerima, kui vaja on, aga et see ei jääks poolikuks,” rääkis Uus juunis „Aktuaalsele kaamerale”.

Haapsalu raudteetammi omanikuna on Lääne Raudtee valmis tegema mistahes koostööd Eesti Raudteega.

„Me tegime ettepaneku hakata seda koos tegema, et tõsta see teema eraldi firmasse, kas siis puhtalt Eesti Raudteena või meiega koos,” rääkis Uus.

Sarnase ettepaneku tegi ka Suur, kui saatis juuni keskel kirja majandusministrile ja peaministrile.  Suur kirjutas, et raudtee võiks kohe kuni Haapsaluni taastada, kasutades selleks erinevaid finantseerimisvõimalusi. Viimane tähendabki koostööd eraettevõtja Lääne Raudteega.

Sel nädalal otsustas valitsus katkestada 2019. aastast rongiühenduse Pärnuga. Põhjuseks asjaolu, et Lelle-Pärnu lõik on amortiseerunud ja sellesse lõiku ei soovi valitsus 17 miljonit eurot maksumaksja raha investeerida. Lelle-Pärnu lõik kuulub erafirmale Edelraudtee.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
37 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
harramees
7 aastat tagasi

Ei ole nii odav pilet !!! bussi pilet tallinn-haapsalu hommikust maksab 9 euro!!!

nägija
7 aastat tagasi

to luup:

olgu, artikkel oli just ilmunud, minul ei ole statistikat poole aasta kohta võtta maanteel toimunud LÕ-de kohta, kuid pressi uudiseid sirvides loen, et pidevalt on sellel maanteel õnnetused. Samal ajal ise sagedasti selle teel sõites näen, milllised autode kolonnid seall sõidavad ja pidev möödasõidu vajadus on tavaline. Usun, et igasugused testid inimeste psüühika kohta juhilubade väljastamisel ei hakka tööle, sest nii nagu on ARK-i inimesed altkäemaksu eest juhilubasid väljastanud, võivad seda teha ka arstid. (Vabandan korralike arstide ja ARKI-i töötajate ees). Õige lahendus on ikkagi sõidukite vähendamine maanteel ja seda saab teha raudtee taastamisega.

Kimaja
7 aastat tagasi

Millal hakkab Maanteeamet sõidukijuhi loa väljastajale psühholoogilist testi tegema. Relvaloa puhul tehakse kõiksugu taustauuringuid ja testid, kuid statistika järgi on sõiduk mitu korda tõhusam relv kui tulirelv vt viimaseid avariisid Tallinn-Rohuküla maanteel – joodikud, vaimselt haiged (mis see kihutaja muud on kui vaimselt haige isik), kurnatud jne avariide põhjustajad. Kuidas saavad debiilsed, kroonilised joodikud, uneskõndijad ja muude vaimsete häiretega isikud sõiduki rooli ja tagajärjed fataalsed. Lisaks varjatakse isiku andmekaitse sildi all raskete tagajärgedega liiklusõnnetuse põhjustaja andmeid ja tegelikke põhjuseid.

nägija
7 aastat tagasi

to luup:

kirjuta vihje, millal oli viimati raudteeülesõidukohal avarii. Mina tean, et 23.07.2017 oli Ääsmäe-Hps-Rohuküla mnt.-l avarii.

Luup
7 aastat tagasi
Reply to  nägija

Eks seline uudis käis just läbi https://ole.ee/2017/07/raskete-tagajargedega-raudteeonnetuste-arv-on-suurenenud Kui asi taandada hukunutele/sõiduvahendite suhtarvule siis autotransport on ohutum…. Aga see on demagoogia. Kui raudtee vähendaks hukunute arvu, oleks sellel ju täiesti mõte sees. Paraku kavandatav säästuteeke ei näe ette viadukte ja õnetusi paraku raudtee ülesõidukohtadel ikka juhtub. Kui rahva raha juba raisata siis ikka nii, et keegi viga ei saaks

loomulikult
7 aastat tagasi

Ei või mingil juhul seda Uusi lasta “oma ” raudteed tegema,hea,et koht kätte näidati.

loomulikult
7 aastat tagasi

parandada liikluskultuuri ja ennast,aga kui raudtee jaoks raha ei ole,siis ei ole

Imelik/persona+non+grata
7 aastat tagasi

Ma ei tea mida sa kuulad aga statistika on selline…
http://liiklus.ee/?s=%C3%A4%C3%A4sm%C3%A4e+rohuk%C3%BCla

nägija
7 aastat tagasi

Peaaegu iga päev teatatakse, et Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maanteel oli liiklusõnnetus. Kas tõesti Simson statistikat, analüüse ei vaata – selleks ju ministriks saadakse, et õigeid otsuseid rahva eest teha. Raudtee on turvaline liikluseks sellel marsruudil.

Luup
7 aastat tagasi
Reply to  nägija

Paraku kuuleme pea iga nädal õnnetustest raudteeülekohtadel…

Räägiks asjast ka
7 aastat tagasi

Millal õlle hind alla lastakse, ah? Kaua peab uut valitsust veel ootama, ah?

Pikad blondid
7 aastat tagasi

juuksed ei tähendav eel säravat mõistust, aga seda küll, mitu milli saab sellest raudtee ehituse rahast kõrvale kantida.