Maavalitsus tutvustab Noarootsi silla tehnilise teostatavuse analüüsi

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Aivo Hirmo (2) Foto: Urmas LauriNoarootsi abivallavanem Aivo Hirmo. Foto: Urmas Lauri

Noarootsi püsiühenduse temaatika on taas kerkinud päevakorda. Lääne maavalitsus ning Noarootsi ja Ridala valla eestvedamisel valmis silla tehnilise teostatavuse analüüs, mille avalikustamine toimub Lääne maavalitsuse saalis 21. juunil kell 15, kuhu on oodatud kõik huvilised. Analüüsi teostas OÜ Skepast & Puhkim ja see valmis lõplikult 13. juunil.

Noarootsi ja Haapsalu linnastu vaheline püsiühendus on teemaks olnud juba pea 100 aastat ja kord kümne aasta jooksul kerkib see ikka esile. Püsiühendust on märgitud nii Noarootsi kui ka Ridala valla üldplaneeringutes ja seetõttu tuli see seoses Lääne maakonnaplaneeringu 2030+ koostamisega taas päevakorda.

Kuna sild tuleb ehitada üle Haapsalu Tagalahe, võib täna eeldada, et suurimaks takistuseks püsiühenduse realiseerumisel osutuvad looduskaitselised tingimused. Planeeritava silla ühes otsas asub Silma looduskaitseala, mis on rändlindude meelis peatumispaik. Seetõttu on vajalik mõjude hindamine, mis omakorda eeldab silla eskiisi olemasolu. Sel põhjusel tellitigi OÜ-lt Skepast & Puhkim Noarootsi silla tehniline eskiis, koos üldiste parameetritega, mida saab võtta aluseks järgmises tööde etapis ehk keskkonnamõjude hindamisel.

Lisaks valminud eskiisile valiti välja geoloogiliselt võimalik ja piiranguid arvestav trass ning prognoositi eeldatavat liikluskoormust, et anda veelgi rohkem sisendit mõjude hindamisele.

Oluline on märkida, et tegemist ei ole silla ehitusprojektiga vaid eskiisiga, mille abil hinnatakse püsiühenduse võimalikkust tulevikus. Samuti ei ole liiklusprognoos koostatud tasuvuse hindamise eesmärgil, vaid andmaks taaskord sisendit keskkonnamõjude hindamiseks.


Vt ka: "Täismahus: Noarootsi ühendustee rajamine maksaks 15 miljonit eurot"
"Juhtkiri: suur asi väikese raha eest"


 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
9 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
selliseid
7 aastat tagasi

projekte võis teostada stalini ajal, kui Gulagi laagrite tööjõud oli tasuta ning , harimatud kommunistid kooris need utoopilised kommunismiehitamise plaanid kestvate kiiduavaldustega heaks kiitsid. tänapäeval saab selliseid projekte (mis ei vii kuhugi), ainult ehitada EL rahadega, aga see eeldab, et brüsselis on keegi meie kohalik stalin, kes seal tõestab, et see tee viib tuleviks kuupeale ja jagajad saavad ka näpud rasvaseks

Imelik
7 aastat tagasi
Reply to  selliseid

Saan aru, et Gulag ja Stalin südamel aga… katsu üle saada ja hakka elama.

ahto
7 aastat tagasi

Pùsiùhendus on vajalik,aga see peaks olema tamm,mitte sild. Miks just tamm,oleks juba pikem jutt.

Imelik
7 aastat tagasi
Reply to  ahto

See pikem jutt oleks vbl. huvitav. “Puusalt” arvaks just, et tammi keskkonnamõju oleks suurem.

Juss
7 aastat tagasi

Ma ei taha küll, et promenaadil jalutades avaneks vaade mingile raudkolakale. Pealegi on sild plaanitud looduskaitsealale. Noarootsis on liiga vähe elanike, et see majanduslikult tasuv saaks olla ja tulevikuprojektsioonid näitavad et neid jääb pigem aina vähemaks. Kui raha on nii palju, et pole kuskile panna siis võib juba analüüsida laevatee süvendamis ja praamiliikluse alustaniskulusid.

poolt
7 aastat tagasi

Noarootsi jäätee näitab palju on liiklejaid. Aga milliste näitajate järgi on raudtee kasutus?

Jussi
7 aastat tagasi

Ei ole sama.Raudteed on vaja,aga
kas tolle silla jaoks on käijaid.

Juhan
7 aastat tagasi

Sama jura nagu ka tants raudtee ümber.

ei ole sama
7 aastat tagasi
Reply to  Juhan

Kahe käega toetan silla ehitust. See on reaalsus ja inimesed kasutaksid aktiivselt. Raudtee on ulme, kulukas tühi raha matmine.