Turba raudteejaam ootab raudtee taastamist. Foto: Urmas Lauri
Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa ütles Lääne Elule, et Haapsalu raudtee ülalpidamine võib maksta riigikassale aastas umbes viis miljonit eurot, sest reisijate vedu ei kata rööbastee hooldamise kulusid.
„Sama hästi võiks küsida sada miljonit. Midagi ikka antakse,” ütles selle peale Lääne Elule ASi Lääne Raudtee nõukogu liige Koit Uus.
Uus lisas, et ei tahaks Rohumaa väiteid kuidagi kommenteerida. Reedel kohtub ta koos Lääne maavanema Neeme Suurega Eesti Raudtee nõukogu ja juhatusega. „Siis saame loodetavasti teada, mida ta selle rahaga plaanib teha. Praegu pole mul aimugi,” ütles Uus.
Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavas Haapsalu raudteed sees ei ole, mis tähendab seda, et lähema viie aasta jooksul ei ole loota, et seda hakataks ehitama. „Investeeringute kavas ei olnud ka Riisipere–Turba juppi,” märkis Uus.
Kui praegu käivad Riisipere jaamas remonditööd Tallinna-poolsel liinil, siis järgmisel aastal peaks algama Haapsalu raudtee taastamise esimene etapp ehk raudtee pikendamine 6,5 kilomeetri võrra Riisiperest Turbasse. Raudteetammi alune riigile kuuluv maa on kavas anda halduslepinguga Eesti Raudteele.
Riisiperest Haapsalu poole kulgeva raudteetammi muldkeha erastati 20 aastat tagasi, kuid õigus sellega tegutseda on paari aasta eest Haapsalu raudtee taastamiseks loodud erafirmal Lääne Raudtee. Nüüd, mil valitsus on otsustanud ehitada Haapsalu raudtee ise, soovib riik raudteetammi tagasi osta, Lääne Raudtee on aga valmis selle müüma või koostööks.
Küsimusele, mis tingimustel Lääne Raudtee tammi enda valdusse sai, vastas Uus: „Lääne Raudtee on loodud selleks, et taastada Haapsalu raudtee, et eelmine omanik saaks väärikalt väljuda ja 13 aasta kulud kaetud. Oma tulu me teenime mujalt, aga tundub, et meid on väga vaja, et kulusid maas hoida.”
Valitsus peaks kinnitama raudteeinvesteeringute kava juunis, selles on ka 8 miljonit eurot Riisipere–Turba
Koit Uus loodab riigi rahaga osta Taali raudteest välja ja siis ise juba seada riigile tingimused, millest on raske loobuda (nagu Leedo tegi) ja siis maksab maksumaksa vingudes selle kõik kinni.
Keskkriminaalid riigikassa kallal ! Üks l.llus ajab teist taga ! Seda raudtee juppi on Eestimaale sama palju vaja kui seale sadulat .
aga tundub jah ,et seal siis nad saduldavad sigu
See, et trassi on võimaldatud seni tasuta kergliikluseks kasutada, on omaniku otsus. Keegi ei keelanud väravaid panna ja raha küsida. Mingi 13 kulude katmise jutt on selgelt võimuga liialdamine. Kui on pisike missioonitunne ka, siis loodetavasti rahast enam juttu ei tule ja antakse vaikselt riigile üle!
et saaks riigirahaga ehitada, mida ja miks pole tähtis, tähis on et füür jookseb
olen sõitnud Riisiperest Tallinnasse rongis ainult paar inimest, reisijaid tuleb alles Keilast. Ma ei saa aru mis lõputud hordid Haapsalust tulema hakkavad? Pealegi Riisiperest Balti jaama sõidab rong pea tund aega, siis Haapsallu sõidab teine tund iga posti juures peatudes. Ma jõuan autoga selle ajaga sinna ja ka tagasi ära käija. Ropult rikas riik, aga peaasi, et poliitiliselt oleks kõik meelepärane.
Miks Sa arvad, et tulevane Riisipere-Haapsalu rong iga posti juures peatuma hakkab? Miks Sa arvad, et tulevane Haapsalu-Tallinna rong kõigis teivasjaamades ja suvilapeatustes (Kulna, Valingu, Jaanika jne jne) peatuma hakkab? Soomlastel oleks väga hea meel, kui Tallinnas laevalt tulles saaks kohe Balti jaamas Haapsalu rongile istuda ja puhkust veetma sõita. Enne kommenteerimist ja oma auto kiitmist võiks natuke kainelt ja realistlikult mõelda.
Sellepärast kallis xyz, et sa ei ole ju mitte midagi aru saanud.
Sa Juhan oled ikka veel Juku.
Aga Haapsalus puhkavaid soomlasi on ju õige väheks jäänud, raudtee peaks ju ikka teenima esmajoones kohalike huve.
Sina kullake ei saa paljudest asjadest aru aga parem ära seda välja näita. Paistad targemana.
Mida siis teed kui autot sul pole? Ei saa seda juhitud?Rongiga olen söitnud kooliajal, peale sedagi – oli mugav liiklusvahend. Kasutaksin veelgi – kui see rong tuleks…..aga lollus+ahnus viisid rongi. Tuletage meelde seda ronide aega- jaamahoone elas!
ja las ma ennustan…..13 aasta kulud on 1,3 miljonit?