Eesti Päevaleht: raudteeinvesteering pole mitte Haapsalu, vaid Karilaiu heaks

Kaie Ilves

kaie@le.ee

Haapsalu raudteejaam Foto: Arvo Tarmula

Arvo Tarmula foto

Neljapäeval, pärast nädalapikkust arutelu kinnitas valitsus transporditaristu investeeringute plaani. Kõige enam pannakse aastatel 2018-2020 raha Tallinn-Pärnu maanteesse ning Kärdla ja Pärnu lennujaama, ühtlasi alustatakse Haapsalu raudtee ehitamist.

Eesti Päevaleht nimetab majandus- ja taristuministri Kadri Simsoni koostatud Exeli tabelit riigi taristuinvesteeringute jagunemisest aastail 2018-2020 hädiseks. Asjalood tabeliga on Eesti Päevalehe hinnangul seda kummalisemad, et just Simson oli see, kes opositsioonis olles heitis valitsusele ette, et riigi majanduspoliitikat juhitakse Exeli tabelitega.  Minister Simsoni enda tabel võinuks olla palju põhjalikum, kirjutab Eesti Päevaleht. Oma praegusel kujul tekitab see palju küsimusi, aga mitte vaimustust. Enim küsimusi tekitab just Haapsalu raudtee, õigemini Riisipere-Turba raudtee, sest aastal 2018 on kavas ehitada ainult see kuuekilomeetrine jupp. Edasisi rahaeraldisi pole planeeritud.

Haapsalu raudtee tasuvus on kaua tekitanud vastuolulisi arvamusi, nüüd aga on valitud kõige kehvem variant: nagu ehitatakse, aga ei ehitata ka.  Eesti Päevalehele tundub, et investeering on mõeldud mitte Haapsalu, vaid keskerakondlasest Jaanus Karilaiu kohalike valimiste kampaania heaks.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
23 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Raha,
7 aastat tagasi

mõttetud planeeringud! Nii RB kui Hps raudtee.

Kübe
7 aastat tagasi

milles see uudis siin seisneb? Mis see Haapsalu siia puutub? Tegu on Turba raudtee ühendusga. Enne tuleb lennuväljale kosmodroom kui relsid Haapsalu linnani jõuavad.

...
7 aastat tagasi

Kunagi rääkis Karilaid, et raudtee ehituseks piisab 39 miljonist, kui aga hakata nüüd arvestusi tegema, siis see number kujuneks peaaegu kaks korda suuremaks. Minu ettepanek Karilaiule oles – kandi see 8 miljonit Haapsalu linna tänavatele, siis saab Vikman 8 kilomeetrit (Vikmani väitel kulub 1 km tänava remondiks 1 miljon eurot) tänavaid korda teha.Muidu kujuneb varsti välja olukord, et raudtee ehitame välja, aga linnas enam liikuda ei saa.

Eesti+Vabaks
7 aastat tagasi
Reply to  ...

Aga selle eest saab Haapsalus konte murda. II MS oleks justhui eile lõppenud…

Andrus
7 aastat tagasi

Haapsallu Turbast 50 km…

lokaalselt
7 aastat tagasi

10 aasta üks top-uudiseid

Tegus+eakas
7 aastat tagasi

Asju tuleb ikka nimetada õigete nimedega. Jutt on ju Riisipere-Turba raudtee ehitusest. Mis see Haapsalu siia puutub?

113
7 aastat tagasi
Reply to  Tegus+eakas

See Haapsalu puutub siia selleks et karilaid saaks oma sba kergitada .

Andrus
7 aastat tagasi

Haapsallu rongiliikluseks raha eraldamine
Anna taewas abi…

Maie
7 aastat tagasi

Oleks meil köik mehed sama tegusad
kui Jaanus Karilaid,ei oleks meil
ainult löugu löksutavaid irvhambaid
ega tühikargajaist kloune.

karilaiid
7 aastat tagasi

mix selline mees taas KARILAID polliitikas kas EESTI RAHVAS võidab sellest klounist

lokaalselt
7 aastat tagasi

see ongi regionaalpoliitika