Täna tutvustas majandus- ja infrastruktuuriminister Kadri Simson valitsusele Rail Balticu uue tasuvusanalüüsi tulemusi, misjärel valitsus otsustas saata Rail Balticu lepingu ratifitseerimiseelnõu edasi riigikogule.
“Otsustasime ära, et saadame riigikogule Rail Balticu lepingu ratifitseerimiseks,” ütles peaminister Jüri Ratas valitsuse pressikonverentsil, lisades et Rail Baltic on hea projekt Eesti majandusele, inimestele ja ühendustele.
Kolme Balti riigi peaministrid sõlmisid jaanuaris Rail Balticu rajamise kokkuleppe. Leppe kehtima hakkamiseks peab selle ratifitseerimima riigikogu. Varasemalt on Simson öelnud, et ratifitseerimise seadus jõuab riigikokku eeldatavasti 2. mail.
Konsultatsioonifirma EY tehtud Rail Balticu tasuvusanalüüsi teisipäeval avaldatud laiendatud kokkuvõtte kohaselt kujuneb Rail Balticu raudteeprojekti kahjumiks selle eluea jooksul 3,96 miljardit eurot. Ilma Euroopa Liidu (EL) kaasfinantseerimiseta, millest loodetakse Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) 85-protsendi ulatuses kapitalikulutuste rahastamist, poleks Rail Balticu projekt kuidagi rahaliselt elujõuline.
Koos Kaunas–Vilnius lõigu ehitusega on rahvusvahelise raudteeprojekti Rail Baltic hinnanguline maksumus viimastel andmetel 5,8 miljardit eurot. Eesti territooriumil tehtavate tööde prognoositav kogumaksumus projekti elluviimiseks on ligikaudu 1,3 miljardit eurot, sealjuures omafinantseeringuks 250-300 miljonit eurot.
Rail Balticu projekt hõlmab kiire rahvusvahelise raudtee ehitust Tallinnast Leedu-Poola piirini. Rööpme laius on 1435 millimeetrit ehk Euroopa standard ja reisirongid sõidavad kiirusega kuni 240 kilomeetrit tunnis, samas kui kaubarongid sõidavad kiirusega kuni 120 kilomeetrit tunnis.
valitsus on minu halt kuulda võtnud – toetan Rail Balticu rajamist.
häält
Rahva vastane projekt! Kas pooldajad pärast kahjumeid maksavad, või jääb kõik meie lastelaste kanda? Eelistan Berliini sõiduks lennukit! Tuleksid valimised kiiremini ! Ehk saaksime riigijuhid kes ka rahva häält kuulda võtaksid!
Väga märgiline on see, et uuring ise ei olegi veel valmis. Valmib järgmisel nädalal, tutvustati ainult kokkuvõtet. Aga ega Riigikogu ja rahvas ei peagi ju teadma mida ja mille alusel otsustatakse.
see värk on veelgi kasumlikum teatud vendadele, (venemaa näitel ametnik ei panusta midagi, aga võtab miljardeid), nii et milline kasumlikus kellelegi, oleneb sellest, kui sügavale käsi pajapõhja ulatub.(võib uskuda, et oravad on käinud juba füüri küsimas, neil see raudtee teema nii südame lähedane kui uskuda ameeriklast buchardit)
Küll keskerakond kriiskas selle vastu opositsioonis olles. Refid pidavat ikka nii valet asja ajama. Nüüd kiidab takka ja vastaseid ei kuulatagi. Usu veel poliitikute juttu! Kust poolt tuul, sealt meel.
Huvitav, kas koalitsioonis polegi inimest kes majandust jagaks ja ministriks kõlbaks. Kaumlik on ettevõte 20% kasumiga, aga 600% on puhas luulu.Pean silmas, et RB puhul 1 euro toob 6 eurot kasumit. Või on üles leitud natside tunnelisse peidetud kullarong? Täna loeme juba ligi 4 mildardist kahjumist. Jaanus, kui KE aseesimees, palun leidke majanduses kompetentne inimene majandusministriks, kes jagab ka rahva arvamusega.. Luban, valimistel meie hääl Teile!