Peaminister Jüri Ratas. Foto: Arvo Tarmula
Peaminister Jüri Ratas ütles Meie Maale antud intervjuus, et parvlaevapiletid Eesti kahe suursaare ja mandri vahel peaksid olema kohalikule elanikule riigi poolt doteeritud. "Samuti need ettevõtjad, kes annavad saarlastele tööd, vajavad tegutsemisinvesteeringu kindlust," lausus Ratas.
"Arvan, et parvlaevapiletid Eesti kahe suursaare ja mandri vahel peaksid olema kohalikule elanikule riigi poolt doteeritud. Samuti need ettevõtjad, kes annavad saarlastele tööd, vajavad tegutsemisinvesteeringu kindlust. Vastus on, et toetan seda mõtet," ptles peaminister ja lisas: "Samuti oleks oluline maksuerisuste kehtestamine siinsetele ettevõtetele – isegi praegune koalitsioon on eraldanud 20 miljonit eurot, et teha maksuerisusi teatud ettevõtlusvaldkondadele."
Maksuerisusi näeb Ratas energeetika valdkonnas. "Aga üldse pole välistatud, et miks mitte ka regionaalset aspekti arvesse võttes," arutles Ratas. "Mõistan, et meil kõigil oleks teha midagi produktiivsemat, kui seista kail kuus või 10 või ka 14 tundi parvlaevajärjekorras."
Jääb vaid küsimus – kes selle kinni maksab ?
Jürka, NL on juba ammu läbi. Meil pole enam sotsialistlikku korda. Ise PEAMINISTER, VÕIKS SELLEST JUBA OLLA ARU SAANUD!
Aga miks mitte ka Vormsi, Kihnu jne…? Kui see lubadus on kantud KOV valimiste aasta vaimust, siis täiesti mõistetav, sest väikesaartel puudub arvestatav hulk valijaid.
Volli, saarlane, MM kirjutas PEAMINISTER AINULT MEIE MAAS! Jüri Ratas: saarlastele olgu praamisõit tasuta! Klikkige lingil ja lugege ise Meie Maast
Täpselt!
Peaminister EI ÜTELNUD saarlastele olgu praamisõit tasuta ega saareelaniku parvlaevapileti peaks kinni maksma riik.
Klikkige lingil ja lugege ning saate aru, mida ütles Peaminister ja mis on ajakirjaniku vaimusünnitis!
võtame siis asja kokku:
Ratase nõuniku Johannes Merilai sõnul rääkis peaminister ajakirjanikule juba praegu kehtiva dotatsiooni vajalikkusest. Ajalehe väide oli seega vale.
“Intervjuus toetas peaminister mõtet, et suursaarte püsielanikele peab saarte ja mandri vahelistel parvlaevaliinidel kehtima ka tulevikus vähemalt samaväärne soodustus, nagu see on täna,” selgitas Merilai peaministri mõttekäiku.
No ei ole see aus. Miks saareelanik on eelistatum? Saarel on olemas toidupoed, arstiabi, pangad, postkontorid. Mandril elav külaelanik sõidab kümnete kilomeetrite taha toidupoodi või arsti manu. Vältimatu sõit ja kes selle kinni maksab? Elukoht, olgu ta siin või seal, tingibki teatud kulutusi, ei saa ühtede kulusid teiste omadele eelistada.
Kus kohas Peaminister ütles, et “saareelaniku parvlaevapileti peaks kinni maksma riik. PM räägib doteerimisest.
“Toetan seda mõtet” küll aga Lääne Elu ei viitsi isegi sellest kirjutada, mis mõtet Peaminister toetab. Tegelik küsimus oli Kas saarlaste ja saarel tegutsevate ettevõtete ülesõit peaks olema reguleeritud kuidagi teistmoodi?
ja parvlaevapileti puhul räägib PM doteerimisest: “Arvan, et parvlaevapiletid Eesti kahe suursaare ja mandri vahel peaksid olema kohalikule elanikule riigi poolt doteeritud.”
see praegune nn. sillamaks(mis muud see praamipilet on), peaks kehtima iga silla ületamise puhul ja kõigile võrdselt, võrdsematele aga vähemalt 10 kordne hind, või siis tasuta kõigile, va.igasugu riigikokutajad ja muud riigivargad, kes liigitavad endid võrdsemast võrdsem kategooriasse
Huvitav loogika. Miks siis mitte ka haapsallase bussipileti nt Tallinnasse?
Lõpuks ometi midagi mõistlikku!