Fixumi autokooli juht Andrei Tšerepanov saatis maanteeametile märgukirja, protestides liiga range riikliku sõidueksami vastuvõtja vastu. Foto: Arvo Tarmula
Andmetest selgub, et nii meeste kui ka naiste hulgas on peamiseks veaks juhieksamil vasakpöörde sooritamisel vale paiknemine sõiduteel.
Maanteel on eksamineerija pidanud suurimaks veaks meestel liiklusohu tunnetamise ja pidurdusvalmiduse puudumise. Naistele teeb muret vasakpööre.
Kõige rohkem vigu tehakse linnasõidul.
Allpool on esitatud tehtud vigade arv vastavalt liiklusolukorrale.
Mehed
Linnas
Vasakpöörde sooritamine: Sõiduteel paiknemine 408
Reguleerimata ristmike ületamine: Teeandmise kohustus ja sõidueesõigus 260
Reguleerimata ristmike ületamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 215
Vasakpöörde sooritamine: Teeandmise kohustus ja sõidueesõigus 212
Reguleeritud ristmike ületamine: Liikluse reguleerimismärguannete arvestamine 193
Maanteel
Reguleerimata ristmike ületamine: Liiklusohu tunnetamine ning pidurdusvalmidus 45
Vasakpöörde sooritamine: Sõiduteel paiknemine 40
Kiirendusraja kasutamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 32
Tagasipöörde sooritamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 24
Kiirendusraja kasutamine: Teeandmise kohustus ja sõidueesõigus 23
Sõit sirgel teel ning kurvis: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 23
Naised
Linnas
Vasakpöörde sooritamine: Sõiduteel paiknemine 466
Reguleerimata ristmike ületamine: Teeandmise kohustus ja sõidueesõigus 314
Vasakpöörde sooritamine: Teeandmise kohustus ja sõidueesõigus 236
Reguleerimata ristmike ületamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 213
Reguleeritud ristmike ületamine: Liikluse reguleerimismärguannete arvestamine 193
Maanteel
Vasakpöörde sooritamine: Sõiduteel paiknemine 57
Sõit sirgel teel ning kurvis: Sõiduteel paiknemine 44
Tagasipöörde sooritamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 38
Kiirendusraja kasutamine: Liiklusmärkide- ja teekattemärgistuste arvestamine 33
Vasakpöörde sooritamine: Liiklusohu tunnetamine ning pidurdusvalmidus 32
EKSAMINEERIJA ÜLETAB MAANTEEL PIDEVALT KIIRUST
Issand mis krdi lödipükste ajastul me elame?! Omal ajal õppisin sõitmise selgeks papsi siksiga ja lubadeta ja päris mitmeid mitmeid aastaid ning load saades oli sõit ja muu nii selge, et exam ja ark sõit olid täitsa mõtetud. Ühtegi liikluskorralduse vastu ühtegi rikkumist pole. Nüüd on nagu teiselt planeedilt targutatakse nii ja naa ja oi see on nagu ulme avastus auto juhtimine 😀 Ranged võivad ju olla, aga mitte ülemõistuse ranged. Nagu nad ise 100% on liikluses nii korralikud ja täpsed. Miks ma ei usu seda. 😀
Kahe otsaga teema. Range vastuvõtja jällegi tagab selle, et ebaküps ja potensiaalne liiklusohtlik juht ei satuks liiga vara tänavale. Mäletan oma juhiloa taotlemist ARK sõidueksamil kümmekond aastat tagasi kui ise sain esimest korda läbi aga muidu muhe ja hea jutuga saarlane, kes oli tulnud villisega juba viiendat korda sõidueksamit tegema, ei saanud seda ka tollel korral. See näitab empaatiavõimet liikluse suhtes tervikuna – kõigi jaoks ei olegi looduse poolt antud sanga väänama ja kui ikka tahe on sedavõrd suur, tuleb ikka õppida õppida õppida (plekkida, plekkida plekkida) kuniks kaaned tasku pista saab.
Kahe otsaga asi tõesti kuid tean inimest, nüüdseks juba autojuht kes alustas sõitmist vanemate süles, lõpetades sellega, et täisealiseks saades sõitis pea 6 aastat ringi ilma juhtimisõiguseta – pole muidugi asi millega kiidelda aga kui see osa välja jätta siis tegi ja teeb siiani eeskujuliku liiklejana paljudelegi silmad ette. Lugu jätkub sellega, et autokooli minnes läbis ta selle nõ. puhtalt , sammuti ARKi teooria eksami ja kui asi sõiduni jõudis oligi jokk. Inimene kes on pea 6 aastat liikluses igapäevaselt sõitnud ning liiklus kultuuri sisse sulanud enam ARKi sõittu läbida ei suuda, mismoodi? Arvestades ühe eksami maksumust siis nii mõnelgi… Loe rohkem »
On tunne et autokoolis ei olegi käidud?
Liiga kergelt antakse juhiluba! See peaks olema riigimonopol!