Laupäeval hukkus Kiltsi lennuväljal autohuviliste korraldatud mõõduvõtul noormees, kes jäi ligi 200 km/t kihutavale autole ette. Kiirabi fikseeris surma, politsei ja kaitseliit laiutavad käsi.
Politsei ei saa enda väitel suurt midagi teha, sest õnnetus juhtus kaitseliidu territooriumil. Autohuviliste telefonikõne kaitseliidu korrapidajale sisuga, et kümme 250hobujõulist Audit soovib siseneda alale, ei löönud kaitseliitlasel tulukest põlema, et nüüd võiks hakata toimuma midagi muud peale tühipalja läikima löödud velgede taustal selfide tegemise. Isegi kui lõi, löödi kiiresti käega lootuses, et nagunii midagi hullu ei juhtu.
Igatahes otsustasid kaks juhti oma 4,2-liitrise mootoriga Audid joonele panna ja kontrollida, kumb kiirem on. Paraku nõudis see jõudemonstratsioon ühe noore inimene elu. Kurioosseks muudab loo tõsiasi, et autode kokkupõrke hetkel oli kiirus olnud juba ligi 200 km/t, kuid autod olid endiselt ühel joonel, mistõttu ei saadudki teada, kumb Audi see kiirem on.
Huvitav, miks valisid mehed kiirendamiseks vaevu kümme meetrit laia, konarliku ja autorehve täis loobitud ruleerimisraja, kui veidi eemal on mitmekümne meetri laiune ja hoopis parema kvaliteediga maandumisrada. Uljaspead võinuksid raja kas või kord mõõduka tempoga läbi sõita, veendumaks rajale jäävate veelompide sügavuses või muude takistuste olemasolus.
Siiski tuleb mehi tänada, et nad valisid kiirendamiseks lennuvälja, mitte Posti tänava Haapsalu südames, kus sajaga kihutamine võrduks hullema julgustükiga kui lennuväljal kahesajaga.
Traagiline juhtum on õppetund politseile, kaitseliidule ja ka teistele kiirust armastavaile autohuvilistele. Politsei ja kaitseliit lubasid korraldada koosoleku, kus arutada sisuliste muudatuste üle, kuidas sellesarnaseid juhtumeid lennuväljal tulevikus vältida. Jääme ootama.
Huvitav, miks valisid mehed kiirendamiseks vaevu kümme meetrit laia, konarliku ja autorehve täis loobitud ruleerimisraja, kui veidi eemal on mitmekümne meetri laiune ja hoopis parema kvaliteediga maandumisrada.
Sellepärast, et selliste kukkede ajumaht on pöörvõrdes mootori mahuga!
Tore. Süüdlased on leitud ! Kaitseliit ja Politsei. Kui oleks tegemist avaliku üritusega, olgu see kiirendusvõistlus, või midagi muud, oleks see olnud kooskõlastus ka politseilt, kohalikult omavalitsuselt. Kindlasti oleks ka politsei sel juhul üritusel silma peal hoidnud. Muuseas, käib politsei regulaarselt lennuväljal kontrollimas ja hoiab silma peal, kas ja keegi lennurajal kummi vilistab, ja kas keegi on “telliskivi” alt ilma loata sisse kihutanud. Kaitseliit on organisatsioon, mis vajadusel aitab võimalust mööda kodanikke. Kui vaja, kaitseb riiki, kui vaja aitab metsa kustutada, kui vaja, aitab kindlustada avalikku korda. Ja kui vaja, annab loa oma territooriumil väsinud teelistel, kelleks olid autoklubi liikmed… Loe rohkem »
“Autohuviliste telefonikõne kaitseliidu korrapidajale sisuga, et kümme 250hobujõulist Audit soovib siseneda alale,”
Kas mitte mingist ajast võib siseneda vaid kirjaliku loaga, mille väljastab kaitseliidu kontor Lahe tänaval?