Autorentija: praeguse sõidukihüvitise maksimumsumma eest oleks ühele riigikogulasele võimalik rentida väärika lisavarustusega uus suurema keskklassi sõiduk. Foto: riigikogu
Riigikogulaste autopargi silmapaistev kontrast pole kellelegi uudiseks – rahva seaski laialt levinud automarkide keskel paistab välja nii mõnigi luksusauto, mis maksumaksjaid ärritab ning rahvasaadikuid ehk ka ebamugavasse olukorda paneb, kirjutas Optimist Public autorendiettevõtet Payless.
Lisaks 3475 euro suurusele kuupalgale saavad riigikogu liikmed lisaks ligi kolmandiku ulatuses kuluhüvitisi, mida meelsasti autoliisingu eest tasumiseks kasutatakse. Ometigi on nii, et mõni rahvaesindaja sõidab päevi näinud tagasihoidliku sõidukiga, samal ajal kui ametivend liisib maksumaksja rahaga uut ja luksuslikku maasturit, mis hiljem on võimalik jääkväärtusega endale kui eraisikule välja osta.
Rendiauto ei riivaks rahva õiglustunnet
Riigikoguliikme hea tava sätestab: “riigikoguliige kasutab riigi vara säästlikult ja otstarbekalt, vältides raiskamist ja tarbetut raha kulutamist.” Miks siis rahva esindajad võrdväärselt sellest kinni ei pea?
2016. aastast Eesti turule lisandunud uus soodsa renditasuga autorendiettevõte Payless näeb võimalust kulude optimeerimiseks – rahvasaadikute käsutuses võiksid olla uued, mugavad ning säästlikud rendiautod ja mis kõige tähtsam – igal riigikoguliikmel sarnaste näitajatega. Nii on tagatud igale riigikogu liikmele väärikas sõiduvahend, mis ei riiva maksumaksjate õiglustunnet ja on samal ajal kõigile 101 rahvasaadikule väärilised.
Pikaajalise rendiauto kasutamine on mugav ning teisalt läbipaistev – sõidukid hangitaks riigihanke korras, riigikogu kantseleile laekub igakuiselt koondarve, sisaldades sõiduki maksumust, korralisi hooldusi ning soovi korral lisateenuseid nagu näiteks elektrooniline sõidupäevik ning kasvõi autopesu.
Praeguse sõidukihüvitise maksimumsumma eest oleks ühele riigikogulasele võimalik rentida väärika lisavarustusega uus suurema keskklassi sõiduk, näiteks rahva seaski väga populaarne Volkswagen Passat või Toyota Avensis. Kui aga rahva esindajad sooviksid sõidukulusid veel vähendada, saaksid nad uue rendiauto ka soodsama summa eest. Pealegi ei kaasne rendiautoga sissemakset, lepingutasusid ega ka täiendavaid aeganõudvaid tegevusi lepingu lõpetamisega – rendisõiduk antakse lihtsalt tagasi ning vajadusel korraldatakse uute autode kasutamiseks uus hange, mille tulemusel saaksid riigikogulased taas parimatel tingimustel renditeenust kasutada.
Miks on rendiauto kasutamine riigikogulasele kasulik?
Avalike vaidluste kontekstis jääksid ära süüdistused ja iga-aastane nõiajaht rahvasaadikutele, kes liisivad maksumaksja raha eest ebapraktilisi luksussõidukeid, mida hiljem soodsa jääkväärtusega endale kui eraisikule on võimalik soetada. Teisalt võimaldab rendiauto kui teenuse kasutamine hoida kokku lisaks rahale ka aega, mida riigikogulased saaksid reaalselt enda valijate teenimiseks kasutada.
Rendiauto kasutaja ei pea autot hooldusesse viima ega ära tooma, sõidukile pannakse vastavalt aastaajale sobivad rehvid ning korraldatakse regulaarsed hooldustööd, mille maksumused on juba rendihinna sees.
9000 eurosed daciad tagumiku alla.
töötuhüvitise eest seal rigikokutamises jõuaks iga tavakodanik mitu autot osta et tööl käia
Mõte pole paha aga küll mõeldakse uued riukad välja kuidas lehma lüpsta.