Mercedes B-klass. Foto: Netcarshow.com
Kui lihtsustada, võiks öelda, et Audi, Mercedes ja Toyota on vastupidavad autod, samas kui enim probleeme esineb kasutatuna Chevrolet’, Fordi ja Renault’ marki sõiduautodega, kirjutab Autoleht.
Autoleht avaldab aasta alguses traditsiooniliselt Saksamaa tehnoülevaatajate liidu (TÜV) värske uuringu, mis avab kasutatud autode töökindlusmuresid tehnoülevaatuste statistika põhjal. Põhjalik uuring põhineb ligi üheksa miljoni sõiduki tehoülevaatusel, kokku kajastub uuringus kümnete tootjate 233 erinevat mudelit.
Eks statistikasse võib suhtuda mitmeti. Järgnevalt toodu muudab ilmselt nii mõnegi nimetatud mudeli omaniku emotsionaalseks. Siiski tuleb kohe alguses rõhutada, et käesolev materjal näitab, kui palju ühel või teisel autol keskmiselt probleeme esineb. Keskmine tähendab seda, et kindlasti on äratoodust töökindlamaid eksemplare ja ka neid, millel vigu rohkem. Statistika järgi lagunevat automudelit ostes võib teoreetiliselt sattuda korraliku eksemplari peale.
Kõige töökindlamate markidena saab tänavu nimetada Toyotat ja Mercedest, millele mõneti uudisena järgneb Audi. Märkimisväärseid muutusi leiab ka tabeli lõpuosast, kus ei domineeri enam üksnes Prantsuse ja Itaalia autod nagu paaril varasemal aastal vaid sinna on ilmunud ka Saksa, Korea ja Rumeenia omad.
Rõhutagem siiski, et järgmist autot ostes võib, aga ei pea lähtuma ainult ülevaatusstatistikast. Töökindlus on vaid üks – kuigi oluline – kriteerium (kasutatud) auto ostmisel. Lisandub veel hulk subjektiivseid ja objektiivseid kriteeriume, mida erinevad autokasutajad erineva kaaluga väärtustavad. Ühes võib aga kindel olla: päris probleemideta ei saa endiselt hakkama ühegi autoga.
2012.–2013. aasta autod (keskmine veaprotsent 7,8)
Tabeli lõpp näeb välja selline:
Mida head ja halba öeldakse tabelis ära märgitud autode kohta ja kuidas on lood vanemate autodega, saab lugeda sel nädalal ilmunud Autolehest.
Kes see nii lolli uuringu tulemustega lagedale tuli? Mersu ja Audi pole ammu enam teab mis töökindlad, võib öelda et isegi üsna p*sad. Ja toyotad sest saadik kui neid UK-s kokku panema hakati, pole ka enam “toyotad”.
Kui uuring tehti ülevaatusel avastatud vigade põhjal, siis näitab see hoopis, et paljud autoomanikud ei tee autot korda enne ülevaatust. Samas ei näita aruanne, kui palju vigu oli autodel, mis tehti enne ülevaatust korda.
Palju oleneb sõidustiilist. Odavad autod käivad lisaks rohkem käestkätte ja nende hooldustele kulutatakse vähem ega poleerita igapäev. Võrreldes vene autodega on tabelis toodud autod kõik ok. Autoga tuleb normaalselt sõita ja hooldada ning 1 peremehe käes olev Fiat 500 võiks seal nimekirja tipus ka vabalt olla, sest kulud väiksed ja viib edukalt punktist A punkti B euroopaliku piisava mugavusega.
Jah,sa pane oma skodaga edasi,ainult ära targuta.
Tundub jah olevat skoodamehe jutt:D. “Ostsin endale uue auto… (skooda) ja pean olema happy).
Moskvitsh 412 IE pidas omal ajal rohkem…