Tallinn–Haapsalu maantee. Foto: Arvo Tarmula
Maanteeameti koostatav uus liiklusohutusprogramm võib surmaga lõppevate õnnetuste ärahoidmise eesmärgil tuua kaasa lubatud sõidukiiruste alandamise teedel, mille kvaliteet ei luba 90-kilomeetrise tunnikiirusega sõitmist, kirjutab Postimees.
„Kas keegi on mõelnud sellele, kas Haanja kuppelmaastikul ja sirgel Tallinna-Pärnu maanteel peaks olema lubatud sama kiiresti sõita?” tõstatati teema ka Arvamusfestivalil.
Maanteeameti liiklusohutuse osakonna juhataja Erik Ernitsa sõnul on kiirus liiklusohutuse seisukohalt üks olulisemaid teemasid ning seetõttu on koostatava programmi alustalaks lähenemine, mida kutsutakse nullvisiooniks. „Selle kohaselt tuleks piirkiirused kehtestada nii, et kui lubatud piirkiirusega sõitev auto liiklusõnnetusse satub, ei saaks inimesed surma ega raskelt vigastada,” selgitas Ernits.
Kuda need topeltrattad teed lõhuvad ,poest süüa tahad küll .
Tegelikult sõidetakse maanteel ju +10 elik 100-ga. Piirkiiruse alandamisel hakatakse 80-ne asemel sõitma 90-ga.
Liikluses seab ohtu teiste liiklejate elu ja tervise üle gabariidiliste (topelt ratastega) traktorite liikumine teedel. Lisaks sellele avaldab kahjulikku mõju teede kvaliteedile. Liiklusseaduses keelustada traktoritel topeltrataste kasutamine!
Juhiloa saab ikka s.taks kergesti kätte! Ikka põhimõttel, et mina ju maksan!
Küsimus ei ole nii palju piiriikuses kui selle järelevalves.
Kui paar-kolm aastat tagasi ei möödunud ühtegi linnast väljasõitu kui ei kohanud maanteel politsei patrulli, siis sel aastal võib ühe käe näppudel need korrad üles lugeda.
Tore teema aga ootaks ka pädevat analüüsi mitu inimelu me sellega säästaks siis.Kas keegi tõesti usub et kui oleks lubatud 80 siis poleks Kruusmaa poiss koos sõpradega kastides või oleks see viimane 4ne kastirida ära jäänud? Põhiline põhjus on ikka see et lolle seadusi inimesed ei taha täita ja saab rohkem trahvida.