Vaid paar nädalat liinil olnud Vormsi uue parvlaevaga on ilmnenud esimesed probleemid: Ormsö tekil näib olevat ruumi küll, aga laev on kandevõimeni koormatud ja sõidukid jäävad maha. Tõenäoliselt jäi sõidukeid maha ka Reedalt, aga siis oli laev tuubil täis.
Milles on siis Ormsöl probleem? Liiga madal süvis? Jonnipunniefekt, mis paneb laeva sõltuvusse pardal olevast lastist? Liiga kitsad torud, nii et ei jõua vett kahe reisi vahel sisse ja välja pumbata? Või ikkagi liiga väike kandevõime?
Vormsi vallavanem ütleb, et saarerahvas on oma uue ja aasta läbi kurseeriva laevaga rahul küll, aga projekteerimise lähteülesanne on olnud vale. Ta lisab aga, et ilma tolle nn jonnipunniefektita ei oleks saanudki nii korralikku laeva projekteerida.
Need, kes peaks oskama rohkem ütelda, ei ütle suurt midagi. Laeva tellija veeteede amet ütleb, et ei oska arvatavalt kehva kandevõimet kommenteerida, laev olla võimas küll, ilmnenud probleemide asjus pöördugu Lääne Elu kommentaari saamiseks parvlaeva opereerija poole. Vedaja ütleb, et laeva reaalsed võimalused selguvadki esimestel liininädalatel. Kui need on välja selgitatud, siis saab ütelda ja vaadata. Selle peale ütleb vallavanem omakorda, et ega neile uut laeva keegi nagunii ehita, ja eks tule vaadata, kuidas vedu nii ümber korraldada, et keegi maha ei jääks. Maavalitsus ütleb, et üks mahajäänud reisibuss on pseudoprobleem. Kui aga vee pumpamine võtabki rohkem aega, nii et laev läheb liinile hiljem, siis teeb ta kaotatud aja kiire sõiduga tasa. Nii et probleemi ei olegi.
See kõik võib täiesti nii olla. Võimalik, et üksnes logistikat parandades saabki kõik korda. Ometi võib olla ka nii, et on tõesti projekteeritud liiga väikese kandevõimega laev.