Haapsalu aselinnapea Peeter Vikman ütles, et ehitajal on kavas tuleva nädala esmaspäeval ja teisipäeval Jaama ristmikul laiali laotada esimene asfaldikiht. Kui veel ilma peab, pannakse nädala lõpus peale ka teine kiht asfalti. Rohkem kihte ristmikule ei tule. Ristmiku ehitaja Viameri projektijuht Sergei Kuzmin ütles, et asfaldiga on kiire, sest praegu töötab veel vaid üks asfalditehas Tallinnas.
Asfaldipanekuks on vaja, et temperatuur oleks kogu ööpäev plusskraadides, hädapärast piisab ka nullkraadist. „Kui tellija on nõus,” täpsustas omanikujärelevalvet tegev Karel Saar.
Saar lisas, et teekatte joonimine jääb ilmselt kevadeks, sest selleks peab olema juba 10 kraadi sooja.
Vikmani sõnul on tööjärg graafikus. Vahepeale külm segas pisut, aga abinõud on tarvitusele võetud, et viivitus tagasi teha. „Võitlus käib ainult ilmaga, muid takistusi ei ole,” kinnitas Vikman.
Ristmiku ehitusel töötab praegu 16 inimest. Tööpäevad on pikad, kella 9–10ni õhtul. „Soojad ilmad tuleb ära kasutada,” ütles Kuzmin. „Puhkame talvel.”
Pool töö mahust kulus kommunikatsioonide paigaldamisele, aga Kuzmini sõnul on see rekonstrueerimisel tavaline. Kommunikatsioonide ehk torude ja kaablite paigaldamine võtab rohkem aega kui tee-ehitus. Kuzmini sõnul on hea, et terve ristmik on ehituse ajaks suletud.
„See on suur asi, saab rahulikult teha,” ütles Kuzmin. „Kvaliteet tuleb ka parem, kui on täissulgemine.”
Jaama tänava – Tallinna maantee ristmikul on vaja teha veel kõnniteed, lõpetada ohutussaarekeste ehitus, paigaldada valgustuspostid, panna liiklusmärgid. Omaette töö on valgusfoori paigaldus, selle programmeerimine ja seadistamine. Kõnniteedele tuleb samuti asfalt, ainult ohutussaarekesed kaetakse punase tänavakiviga, ütles Kuzmin. Ta lootis, et jõuab tuleval nädalal ka kõnniteed asfaldiga katta.
Saare sõnul hakkab külm tööd segama, kui miinuskraadidele lisanduvad sademed ja tekib jää.
Ristmik peab valmis saama 15. jaanuariks.
„Ajaliselt on see tähtaeg reaalne,” ütles Saar. „Kui on kuiv, pole probleemi.”
Kuzmini sõnul ei tahaks ta ristmikule liiklust lubada enne, kui ka valgusfoor on valmis, sest liiklusooormus on suur. Kuzmin pakkus, et liikluse avamisest võiks rääkida jaanuari kolmandal nädalal. Kuzmin lisas, et haljastus jääb kindla peale kevadeks, sest muru pole mõtet talvel külvata. Vaegtöid võib teisigi jääda, aga kõik oleneb, milline tuleb lähima kuu ilm.
Ehitaja annab uuenenud ristmikule viie aasta garantii. Projekt on tehtud arvestusega, et järgmine katteremont tuleb kümne aasta pärast, sest kate kulub selle ajaga lihtsalt ära. Jaama ristmiku ehitus algas 16. oktoobril.
kes tuli mõttedele korraldada kogu ehitus aastalõppu, aastavahetusse? Kas eelnevalt ei käinud peakestest läbi,mis saab väikestest poodidest, mis siin ehituse keerises asuvad?
kui suvel oleks ehitatud oleks paha, kui aastavahetusel ehitatakse on paha. kui elu edasi areneb on üldse paha. hea oleks see kui elu seisaks aastas 89 ja mitte keegi poleks mitte midagi teinud. seisaksime oma kuradi talongijärjekorras. aga vaata, ka siis oli paha. vähem vingumist. kui linnakassasse iga negatiivse kommentaari eest euro tiksuks saaksime varsti kõik tänavad kulla alla panna. raisk.
Ütleb vanasõna, et kus viga näed laita, seal tule ja aita. Sina oled vast seesugune mees, et kus s…i seal uuesti. Vaat mina ei ole selline mees. Kui tehakse vääralt, siis ei vaiki, vaid ütlen ka välja ja arutame. Tänu sinusugustega, kes istuvad vaikselt ja lepivad kõigega, me elu ei tahagi edasi minna.
Väga hea, et keskustellu sekkus ka teede ehitaja. Kui kunagi tõstatasin üles probleemi, et kas ikka on talv õige aeg teede ehituseks, siis oli neid tarku teede ehitajaid üksjagu, kes tegid selgeks, et minu mõttemall on aegunud. Nüüd võttis hr M.Järvik välja asfaldist katendikihtide ehitamise juhendi ja pani kõik paika. Aitähh! Olen ka seda meelt, et teist kihti ei peaks 0 kraadi lähedasel (tegelikult alla +5) temperatuuril paigaldama, aga kui linnaisadel on oma tarkus, siis selle vastu ei keegi saa…..
täpselt, pea lõuad.
Lisan siia Asfaldist katendikihtide ehitamise juhendi. Kattekihte ei või laotada õhutemperatuuril alla +5 °C ja aluskihte alla 0 °C. SMA segusid ja polümeerset sideainet sisaldavaid segusid ei või laotada õhutemperatuuril alla +10 °C. Asfaltsegu laotamisel nimetatud temperatuuridest madalamatel positiivsetel temperatuuridel tuleb kasutada segu töödeldavust parandavaid lisandeid (nn temperatuuri alandavad lisandid). Kattekihte tuleb paigaldada kuiva ilmaga ja tingimusel, et alus ja muldkeha ei ole külmunud. Sideainega töödeldud alusele võib kattekihte paigaldada juhul, kui alus ei ole märg ning kihtidevaheline nake on tagatud. Miks temperatuurile nii palju tähelepanu on pööratud tuleb sellest, et asfalt jahtub ebaühtlasel (arvestades veel 1,5-2 tunnist vedu) ja… Loe rohkem »
ma ei saa aru,miks seda TÖÖD PEAB TALVEL TEGEMA?! kevadeni ei kannatanud?
Mina ausalt öeldes ei saa aru, mis häda oli seda ristmikku üleüldse remontida. Midagi olulist ju ei tehtud. Uus asfalt ja äärekivid, kuid endine liiklusskeem. Tore muidugi, et üks asi jälle korras, kuid oli see tõesti linna kõige valulisem probleem?
On ikka õelusehunnikud siin kommimas, kas natuke ligimesearmastust ja sealjuures tänu ilmataadile pole siis olemas TEIE südames raasugi ?
Linn saab uue ristmiku kõigile tasuta kasutamiseks, loodame seda, et vahepealne vihm aitas aluspinda tihendada, et asfalt vajuma ei hakka !
Virisemise vahepeal vaadake seda – http://www.yr.no/place/Estonia/L%C3%A4%C3%A4nemaa/Haapsalu/long.html
Vedas neil tõesti ilmaga. Oleks -20 ja palju lund tulnud peale, siis oleks kogu sellel ristmikul jokk.
Kolm eelpoolkommenteerijat on vist teedeehitusest äärmiselt kaugel, muidu ei ajaks sellist lolli iba suust.
Oled ilmselt maakas, kel paljud linna teedeehituslikud nüansid ei jõua kohale. Loe neid kommentaare, mida ka sina ilmselt jagasid, et teedeehituse tehnoloogia on niivõrd edasi läinud ja Haapsalus saab asfalti maha panna ka kõva külmaga. Kust see jutt sinusuguste spetsialistide suust tuli? Nüüd aga oli paar päeva õhutemperatuur nulli lähedal ja juba see ehitajale ootamatu. Naljakoht, kui oli teada, et novembris, detsembris ja jaanuaris ongi külma oodata. Mis võitlus siin ilmaga olla saab, nagu väidab aselinnapea, tänagi paistis päike.
Ehitaja ehitab sellepärast praegu, et hange kuulutati ju nii hilja välja.
See pole ehitusnõuetele vastav, oodake ikka lumi ära. Kes siis asfalti kuiva maa peale paneb.