Läänemaal paranevad sõidutingimused aastaks 2020 ligemale sajal kilomeetril, selgitas maanteeameti Lääne regiooni juht Enn Raadik (pildil).
Raadik märkis, et suuremad remonditööd määrab teehoiukava aastaiks 2014–2020. Selles on mitu asja teisiti kui varem. Eelmisel ajavahemikul oli teehoiukava koostatud regionaalsel põhimõttel – iga maakond moodustas omaette regiooni. „Igasse maakonda tuli selle aja jooksul midagi,” lausus Raadik.
Praeguse teehoiukava aluseks on teede inventariseerimise tulemused ja liiklustiheduse andmed. „Nende alusel reastatakse maanteed üle Eesti pingeritta,” ütles Enn Raadik. Vana teehoiukava oli objektiliselt määratletud, uus võimaldab objekte pingereas liigutada.
Raadik ütles, et Eestis on seatud eesmärgiks ehitada aastaks 2030 kõigile suurema kasutusega kruusateedele tolmuvabad katted. Kuni 2020. aastani koostatud teehoiukavas Läänemaale uute teede ehitamist kavas ei ole. „Haapsalu ümbersõiduteest enam ei räägita,” tõdes Raadik.
Läänemaal rekonstrueeritakse neljal maanteel 2020. aastaks kokku veidi üle 30 kilomeetri, kahel teelõigul kogupikkusega veidi alla 30 kilomeetri paigaldatakse uus kattekiht ning umbes sama palju kilomeetreid saab kuuel maanteel tolmuvaba katte. Kavas on remontida kuus silda.
„Nii palju julgesin ma praeguse seisuga välja öelda,” ütles regioonijuht Raadik.
Kullamaa Liivi tolmuvaba teelõigu avamisel nurisesid kohalikud, miks jäi paarikilomeetrine teelõik kruusateeks. „Oleme ettepaneku teinud, et see Liivi tee 2,4 kilomeetri pikkune lõik saab tuleval aastal tolmuvabaks 2,5kordse pindamisega. Seda sain Liivi rahvale poole suuga lubada,” ütles Raadik.
Raadiku hinnangul on Läänemaa riigiteede seisukord päris hea. „Tolmuvabade teede poolest on Läänemaa Saaremaa ja Hiiumaaga ühe protsendi sees,” ütles Raadik.
Kui aastaks 2020 kavandatu teoks saab, oleks selleks ajaks suurema liikluskoormusega (rohkem kui 50 autot ööpäevas) teed tolmuvabad. „Läänemaa ei ole kindlasti Eesti keskmisest halvem,” lausus Enn Raadik.
Lääne maakonnas kavandatav 2015 – 2020
TEEDE EHITUS
- Haapsalu ümbersõidust enam ei räägita
TEEDE REKONSTRUKTSIOON
- RISTI – VIRTSU – KUIVASTU – KURESSAARE. Üdruma – Laiküla km 21,0 – 29,0 (2016), Kõmsi – Virtsu km 58,0 – 65,0 (2018)
- HAAPSALU – LAIKÜLA. Rõude – Laiküla km 30,3 – 35,9
- HARJU – RISTI – RIGULDI – VÕNTKÜLA. Sutlepa – Linnamäe km 49,9 – 57,9
- HERJEVA TEE km 0,0 – 2,6
TEEDE TAASTUSREMONT (ülekate)
- ÄÄSMÄE – HAAPSALU – ROHUKÜLA. Haapsalu – Rohuküla km 73,0 – 80,0
- RISTI – VIRTSU – KURESSAARE. Risti – Üdruma km 0,0 – 21,0
KATTED KRUUSATEEDELE
- TAEBLA – KULLAMAA KM 13,9-16,5. Ohtla – Kokre lõik
- LEMMIKKÜLA – JÕGISOO KM 0,1-5,3
- VAISI – KUIJÕE KM 0,0-11,5. Vaisi – Variku lõik
- TUUDI – SAASTNA KM 10,9-13,0. Metsaküla – Saastna lõik
- LIHULA – KIRBLA KM 3,1-5,8. Penijõe – Kloostri lõik
- TUUDI – RISTI KM 0,1-3,0. Tuudi – Kalda lõik
SILDADE REMONT
- TUUDI – RISTI. Kunila sild 13,5 m (2015)
- KEILA – HAAPSALU. Kuijõe – Mõisa sild 9,6 m (2016)
- TAEBLA – KULLAMAA. Tõllaaugu sild 6,7 m (2017)
- KEILA – HAAPSALU. Kuijõe – Piiri sild 17,2 m (2018)
- EHMJA – MARTNA – KUREVERE. Pahasoo sild 5,8 m (2019)
- RISTI – VIRTSU – KURESSAARE. Silla sild 8,9 m (2020)
LÄÄNE TEED OÜ 752 km
Allikas: Enn Raadik /Maanteeamet
Aastaid tagasi valimiste eel juba said kõik kruusateed katte…