Maratoonarid raudteetammil. Foto: Urmas Lauri
Riisipere raudtee pikendust opereeriv OÜ Haapsalu Raudtee soovib Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee muldkeha ja pealisehituse jalgratta- ja tervisetee võõrandada riigile või AS-ile Eesti Raudtee.
Praegu on Haapsalu Raudtee ja sihtasutus Põhja-Läänemaa Spordi- ja Turismiobjektide Halduskeskus sõlminud avaliku kasutuse lepingu ja vara tasuta kasutamise lepingu, millega sihtasutus saab raudtee muldkeha ja pealisehituse jalgrattatee rajamiseks ja tasuta avalikuks kasutamiseks. Lepingud lõpevad järgmise aasta 1. mail, selgub asjaosalistele saadetud kirjast.
OÜ Haapsalu Raudtee eesmärk oli raudteelõigu erastamisel jätkata rongiliiklust. Kuna erinevalt teistest vedajatest riik sellele liinile reisivedude tellimust koos vastava dotatsiooniga ei esitanud, ei olnud võimalik reisijatevedu korraldada. Kuna kaubavedude tulemusena ei olnud võimalik raudteesse piisavalt investeerida, otsustas ettevõte raudteerammi säilitada jalgrattatee kasutamise ja selle hooldamise. Selle tulemusena on tamm säilinud terviklikult, hooldatud ning eskiisprojekti kohaselt tervikuna kasutatav raudtee taastamiseks.
Üleriigilise planeeringu Eesti 2030+ kohaselt tuleb jätta alles võimalus taastada Tallinna-Haapsalu liin. Seetõttu ei ole ettevõtte hinanngul mõttekas raudteetammi hävitada, raudteemaad kruntida ega anda seda püsivaks otstarbeks muul otstarbel.
Kuna ettevõttel puuduvad pärast sihtasutusega sõlmitud lepingute lõppemist vahendid raudteetammi säilimise tagamiseks, soovib ettevõte Riisipere-Haapsalu-Rohuküla raudtee muldkeha, pealisehituse ning asjassepuutuvate kinnistute võõrandamiseks õiglase hinna ning maksetingimustega riigile või Eesti Raudteele, et säilitada võimalus raudteeliikluse taastamiseks.
Vanahärra peaks selle siis ju tasuta andma. Vastasel juhul tekib tal kohustus hoida muldkeha korras, rääkimata sellest, et seal sisalduva materjali maha müüks. Rööpad on ju rahaks tehtud. Tõenäoliselt selle muldkeha hind ongi takistuseks, miks raudteed Haapsallu kunagi ei tule. 1 euroga võiks tagasi osta. 2 eurot oleks juba liig. Ja vanahärra näeb kindlasti vähemalt mitme(kümne) miljonilist hinnalipikut. Väljapressimisele ei saa alluda.
seda teed ei hoolda vist keegi juba tykk aega. rohuküla poolses otsas on tee muutunud rajaks laiusega 30 cm.
No nii noored. Nii tuleb elada. Muidugi tuleb kõigepealt lõpetada teatud suunaga parteikool nii teoreetiline kui praktiline. Oled automaatselt klubis. Lisaks rauale sai sealt ka killustikku. Mõnikord sai lisaks raha mõne nn. programmi raha näiteks ” kergliiklustee rajamine”. Nüüd on raha otsas ja võiks midagi uut välja mõelda. Kuna see tüüp on vana, ei viitsi ta ehk keerulisemaid ja raskemaid asju ette võtta. Lihtsam on müüa. Et kogu kogu killustik ja muldkeha kätte saada, on sobilikuks projektiks “Laevaliiklus Riisipere-Haapsalu”. See tähendab seda, et raudtee tammi asemele tekib jõgi, kuhu saab panna liikuma näiteks Haapsalu aurupaadi “Kallis Mari” või midagi muud,… Loe rohkem »
Väga kaval tyyp see “omanik”
Peaks vähemalt TASUTA tagasi anda, hävitas kogu infrat!
Oot, Taal ostis lõigu vist 5000 EEK eest, myys vanametalliks, teenis megasumma (50km teed!), ostis uue maja, maasturi, ning nüüd tahab tühjatammi veel tagasi müüa? WTF!!!
see muldkeha on mullahunnik võõra maa peal
kirjutab herr, et polnud võimalik majandada, sest kaubavedusid jms polnud olemas, sama tehti ju suurte rahadega tasuvusuuring jne jne, kogu see raudtee pooldajate teema ju on suur bluff, nagu algusest peale näha 🙂
täpselt nii et ei olnud võimalik majandada ja selle poliitika kujundamiseks saigi see niinimetataud ettevõtjale erastatud ja ettevõtja aga maksis tänutäheks valimiskampaania kinni – poliitika ;))) see on puhas äri.
Hind kokku koos selle hoone jms oli 5200 krooni ehk 332 eurot. Arvan, et see on õiglane 🙂
Mis see õiglane hind on, mille eest Taal soovib müüa? Kas sama, mille eest ostis ehk 1 EEK?
Aga miks peaks riik seda tammi tahtma, las omanik koristab oma vara ära riigi maa pealt.