Lääne-Nigula volikogu pooldas Palivere-Vidruka kergliiklustee ehitamist

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Lääne-Nigula arengukava 064 Mikk LõhmusLääne_Nigula vallavanem Mikk Lõhmus. Foto: Urmas Lauri

Lääne-Nigula volikogu otsustas oma neljapäevasel istungil, et siseministeeriumile esitatakse taotlus toetuse saamiseks Palivere-Vidruka kergliiklustee projektile. Kergliikustee ehitamine läheks maksma umbes 160 000 eurot.

Volikogu otsus ei tulnud lihtsalt, sest volikogu majanduskomisjon seda teed ei toetanud ning eelarvekomisjon jättis otsad lahtiseks.

Lääne-Nigula volikogu majanduskomisjon otsustas Ristil 16. oktoobril toimunud koosolekul, et kõige vajalikum oleks tee Palivere keskusest Kingu tänava otsast kuni Palivere tootmisala väravani.

Eelarvekomisjoni koosolek toimus 20. oktoobril Taeblas. Vallavanem Mikk Lõhmus selgitas koosolekul, et eelkalkulatsioonid on tehtud kolme võimaliku kergliiklustee kohta: Palivere-Lähtru tee, Palivere ja tootmisala vaheline tee ja Palivere-Vidruka kergliiklustee.

Andres Liiv komisjoni istungil Palivere aleviku sisest kergliiklusteed ei toetanud. „Palivere-Vidruka lõigul on sõidukite liiklustihedus võrreldes Lähtru teega oluliselt suurem,“ tõdes Liiv ja lisas, et selle tõttu on ka lõik liiklusohtlik. Liiva hinnangul on vallale oluline ka Linnamäel vallamaja ja Linnamäe lihatööstuse vaheline kergliiklustee.

Andres Liiv teadis rääkida, et Maanteeametil on plaani võetud koolide lähedusse kergliiklusteede rajamine. „Praegu tehakse Nõvale, peale seda oleks plaanis Palivere kergliiklustee lõik koolist 400 meetrit raudtee poole,“ lausus Andres Liiv.

Komisjon otsustas üksmeelselt, et lõplik kergliiklustee, mille kohta esitatakse taotlus, valitakse volikogu istungil.

Vallavolikogu otsutas neljapäevasel istungil häältega 9:5 toetada Palivere-Vidruka kergliiklustee ehitamist. „Variandid, mille vahel tuli valida, olid võrdväärsed,“ nentis Lõhmus.

Lõhmuse sõnul kulgeks Palivere-Vidruka 980 m pikkune kergliiklustee Paliverest Vidruka suunas liikudes vasakul pool maanteed. Abikõlbuliku ehituse hind on esialgsel hinnagul 157 800 eurot.

“Üle Eesti jagatakse selle skeemiga kergliiklusteedele 4 miljonit eurot,” ütles Lõhmus Lääne Elule. “Summa iseenesest on küllatki väike, maakonna kohta 300 000 eurot, mille eest saab maakonnas ehitada paar kilomeetri pikkust kergliiklusteed.”

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
10 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
jah
10 aastat tagasi

nende teekeste osas otsustage teie,kuid koolisûsteemiga te hakkama ei saa,ootame uut asepeaministrit regionaalpoliitikaalal

Andres
10 aastat tagasi

Aga üx kergliiklustee on juba sealkandis…Raudteetammil kulgev nn.tervisetee…

Mikk
10 aastat tagasi
Reply to  Andres

raudteetammil oleva kergtee kaudu ei pääse kuidagi Vidruka külast Paliverre (ja tagasi) ja Paliverest Dinoxosse.

asepeaminister+sõrmenipsuga?
10 aastat tagasi
Reply to  Andres

See on päris kohatu alternatiivi pakkumine. Mis pistmist on selle raudteetammi ja kavandatava kergliiklusteega? Ei vähimatki. Väga tore, kui uus tee tuleb, neid on ääretult vähe ja palju, palju rohkem oleks neid vaja. Taebla ootab neid samuti.

Mikk
10 aastat tagasi

Taeblas õnneks on Taebla-Nigula lõik ca 2km olemas ja kunagi ehk saab ka Rannakülani sõita. Paliveres pole üldse mitte midagi.

sama
10 aastat tagasi
Reply to  Mikk

Ega ma halvasti ei mõelnudki, aitähh ürituse eest Paliverre tee rajada! See on sinna väga vajalik.Samas ka lootma jäädes Taeblast Rannakülani.::))

k
10 aastat tagasi

riik võiks siis katta ka koolide maksustamist. hr. mikk.

Mikk
10 aastat tagasi
Reply to  k

võiks. aga ei kata.

Mikk
10 aastat tagasi

85% tee maksumusest katab riik.

k
10 aastat tagasi

koolid pannakse kinni,aga kergliiklus teid saavad ehitada küll,selleks raha leidub.