Ettevõtja Rando Randlepp müüb praegu autosid endise lihakombinaadi krundil. Foto: Urmas Lauri
Veebruaris lisandub Uuemõisas Tallinna maantee äärde veel üks autosalong. Haapsalus Niine tänavas tegutsev Auto & Service OÜ avab seal Citroëni autokaupluse.
Lääne Elu Autolehes reklaamiti 23. oktoobril, et uus autosalong avab Tallinna mnt 80 uksed veebruaris. Praegu pole veel vähimatki märki, et poolelioleva maja kallal keegi midagi toimetaks.
„Kiireks ehitamiseks läheb,” nentis Auto & Service OÜ juhatuse liige Rando Randlepp. Selles, et autopood väljakuulutatud tähtajal uksed avab, Randlepp ei kahtle. Kui palju uue autosalongi rajamine maksma läheb, ta veel ei räägi. „Ootame ära, kuni ehitaja on oma töö lõpetanud,” lausus Randlepp.
Randlepa sõnul on Auto & Service OÜ aasta algusest Veho Eesti edasimüüjana Citroëni esindaja Läänemaal ja Hiiumaal. „Müük, garantiihooldus ja kõik sellega seonduv,” loetles Randlepp.
Praegu tegutseb Läänemaal neli uute autode müügi firmat, pakutakse kümmet marki autosid. „Kõik need esindused siin ikka müüvad midagi,” ütles Randlepp. „Inimesed ostavad järjest rohkem uusi autosid ning soovivad, et selle margi esindus oleks ka kohapeal. Aga ega neid automarke palju ole, mis tahaksid oma esindust väljaspool suurlinnu.”
Miks Citroën? „Aga miks mitte!” lausus Randlepp ja lisas, et ta on Citroëni esindajaks saamise nimel viis aastat asju ajanud. „Citroënil siin regioonis esindajat polnud. Veho Eestil oli vaja, minul oli ka vaja ja nii me kokku saimegi.”
Miks ehitatakse autosalong Tallinna maantee äärde, aga mitte sinna, kus Randlepa autotöökoda praegu Haapsalus tegutseb? „Uute automarkide esindused peavad olema peatee ääres, see [Niine tänav] pole peatee,” nentis Randlepp. „Kogu see elu on sinna [Uuemõisa] läinud. Kümme aastat tagasi, kui me selle maja Niines ostsime, oli elu siin, linnas, enam pole.”
Autosalongile sobivat kohta leida polnud Randlepa sõnul lihtne. „Ega neid variante Tallinna maantee ääres Uuemõisas palju ole, vabu krunte seal kandis eriti pole.”
Citroëni müügiesindusse Tallinna mnt 80 tuleb 300 ruutmeetrit müügipinda, sellest umbes poole hõlmab autosalong ning teine pool jääb autotarvete ja varuosade kauplusele. „Salongis saab nelja autot eksponeerida,” ütles Randlepp. Uude müügiesindusse asub tööle kuus inimest. 3–4 meest hoolduse ja remondi poolel ning ülejäänud müügipoolel. „Meil on kõik tööriistad, ja diagnostikaseadmed,” ütles Randlepp.
Praegu on Randlepp Citroëni autosid esitlenud Rannarootsi keskuses.
Kõige enam ostetakse prantslaste mahtuniversaali Berlingot. „See on Lääne-Eestis ikka number üks,” nentis Randlepp. Hästi lähevad ka C3, C4 ning linnamaastur C4 Aircross, mis on praegu ka Rannarootsi keskuses uudistamiseks.
Kui uus autosalong valmis saab, jääb Niine tänavas tegutsev autoremonditöökoda edasi tegutsema. „Oleme selle autoremonditöökojaga CarStopi ketis sees, selles ketis on 15 töökoda üle Eesti,” ütles Randlepp. „Siin hooldame ka edaspidi neid mis tahes marki autosid, mille garantiiaeg on lõppenud, seega neli aastat või vanemad autod.”
Uute sõiduautode müüjad Läänemaal
- Uuemõisa Autokeskus – Peugeot, Suzuki, Hyundai ja Isuzu
- Tradilo OÜ – KIA, Renault ja Dacia
- K.U. Oru Auto OÜ – Mitsubishi ja Škoda
- Auto & Service OÜ – Citroën
Prantsuse riik maksab hetkel oma autodele peale igaühele kes võtab vaevaks neid vähegi edasi müüa või pakkuda. Sellest ka prantsuse autode “populaarsus”. Autoostja seisukohalt hinnas muidugi mingit erilist vahet konkurentidega võrreldes näha pole.
Hea ??????? Iga kell valin kinnisilmi sakslase kui mõttetu konnasööjate raiped, olen nendega suht palju kokku puutunud ja iga üks nendest kinnitab mulle et pole olemas sitemaid masinaid kui Peugeot ja Citroën. Aga Rando sulle igatahes jõudu.
Kes sul seda saksa sitta tahab??????????
kui palju potensiaalseid Mersu,Audi,Volkarite või Bmw ostjaid siin on?
See on ainult hea et meil siin areneb. Edu
Ajakirjanik võiks pisut seda Oru Auto teemat uurida. Nad ei ole ametlik esindaja ju…
Läänemaa palkadega kõik uusi autosi ostma.
Väikeses linnas lai valik, mis on iseenesest tore. Edu tegemistes!
tänapäeva autod on kõik ühesugused tehnika poolelt nii ,et vahet pole mida remontida lihtsalt materjalile on nendel soodsam ligipääs. Inimesele kahjuks seda soodustust ei laiene. Jõudu Rando
mulje,et Läänemaal elavad prantsuseauto paadunud fännid.