Politsei koostatud uus liiklusrikkumiste hinnakiri toob Läänemaal kaasa trahvide tõusu.
Liiklusseaduse järgi võib ühe ja sama liiklusrikkumise eest määratav trahv olla väga erinev. Haapsalu politseijuhi Margus Kaldma sõnul on Läänemaa seni kuulunud „pehmemate” maakondade kilda.
Et piirkonniti määratavaid trahve ühtlustada, koostaski politsei– ja piirivalveamet soovitusliku hinnakirja, mis kitsendab rikkumise eest määratavat trahvisummat. Et meil on oldud seni leebemad, tähendab see meil suuremaid trahve.
Kaldma sõnul on terve Lääne prefektuuri trahvid seni jäänud alla Eesti keskmise. Prefektuur hõlmab kuut maakonda: Hiiu–, Saare–, Lääne–, Pärnu–, Järva– ja Raplamaa.
Lääne prefektuuri keskmisega võrreldes on aga Läänemaa trahvid olnud keskmiselt veel kuni 31 eurot madalamad.
Näiteks sõidukiiruse ületamise eest 21–40 km/h on prefektuuri keskmine trahv 108,8 eurot, Läänemaal 77,2 eurot.
Maksimaalse määratud trahvi suurus on Läänemaal prefektuuri keskmisest olnud madalam kuni 140 eurot. Näiteks sõidukiiruse ületamise eest 41–60 km/h on prefektuuri maksimaalne trahv 700 eurot, meil 600 eurot.
Joobes autojuhtimise eest (väljahingatavas õhus on alkoholisisaldus 0,25–0,74 mg) on Läänemaal maksimaalne trahv 860 eurot, Lääne prefektuuris 1000 eurot.
„Ega me saa erineda riigi keskmisest,” märkis Kaldma.
Kaldma lisas, et inimesed, kes rikuvad seadust, peavad olema võrdselt koheldud.
„Joobes juht on ohtlik igal pool, sõltumata tema geograafilisest asupaigast,” sõnas ta.
Kaldma sõnul juhinduvad politseinikud juba praegu soovituslikust hinnakirjast ning lisas, et ohutum ja odavam on liigelda seadusekuulekalt.
Kaldma sõnul on trahvid olnud Läänemaal seni madalamad osalt seetõttu, et inimesed on vaesemad. Väiksem trahv väikese sissetulekuga inimesele on sama, mis suurem suurema sissetulekuga inimesele, sõnas Kaldmaa.
Seda kui palju trahvid tõusevad, ei saa täpselt öelda.
Kaldma sõnul arvestab politsei endiselt iga rikkumise asjaolusid: kui raske on rikkumine, kas inimene kahetseb või mitte jms.
„Karistusotsuse tegemisel jääb õigus võtta iga rikkumise puhul arvesse kergendavaid ja raskendavaid asjaolusid,” lisas politseiameti pressiesindaja Kristi Kais.
Kogumusest tean et välismaalaset maksavad mitu korda enam kui eestlased. Juba juhul kui liiklusmärke pole – näiteks Linnamäelt teele nr 9 põõrdudes pole kunagi mingisugust sildi kiiruse piirangust polnud. Tee remondi viimasel ajal sain väga tugeva trahvi selle eest et sõidsin tavaliselt normaalsel kiirusel (90km/h) Taebla suunas.
ega meil muudmoodi asja ei mõisteta ajada, kui karistustega. Eriti kergesti määratakse karistusi väiksemate asjade eest. Helkur jope küljest ära kukkunud- trahv! möödasõidul teisest -autost ületad kiirust, et mitte ohtlikku manöövrit väga pikalt sooritada-trahv. Eelistaksin pigem astmelist tulumaksu, kui et iga asja eest maksta trahve või kõrgeid riigilõive, mistahes tehingute eest.