Virtsu postkontori kokkutõmbamine algas 2011. aastal. Praegu pole Virtsus ei postkontorit, ei postipunkti. Foto: Katrin Pärnpuu
Lääne maavanem Neeme Suur kutsus Eesti Posti töötajad vaibale, et nõuda paremat postiteenust maakonnas.
Suure jutul käisid Eesti Posti jaevõrgu projektide osakonna juht Lea Rämmeld ja Omniva Eesti logistikaäri juht Martin Luts. Suure sõnul käsitleti koosolekul kolme teemat, mis kõik puudutavad otseselt teenuse kvaliteeti. Kuna alates 2014. aasta juunist Omniva kaubamärgi all tegutsev Eesti Post pakub avalikku teenust, on nende kohustuseks tagada ka avaliku teenuse kättesaadavus igale kodanikule, ütles Suur.
Eesti Post on asunud kulusid optimeerima ja lubanud lähiaastail sulgeda kõik postkontorid, asendades need postipunktidega. Suure sõnul ei tohi selline vangerdus kliendile kaasa tuua ühtegi sisulist muudatust. „Kogu teenuste pakett ja kättesaadavus peab säilima,” ütles Suur.
Rääkides Risti näitest, kus algul suleti postkontor ja hiljem ka Krooningi tankla kioskis olnud postipunkt, arvas Suur, et koostöö ei toiminud. Maavanem rõhutas, et postiteenuse pakkumist ei saa Eesti Post kellelegi jõuga peale suruda, kuid Risti piirkonda teenuseta jätta ka ei saa. „Eesti Post lubas Risti juhtumile lahenduse leida,” lausus Suur.
Eesti Postil on kaks varianti: leida uus postipunkti pidaja või taasavada postkontor. Suur rääkis, et koosolekul oli arutluse all ka see, kuidas muuta postipunktides töö tõhusamaks. „Klient, kes tuleb poodi saia ja piima ostma, ei pea selletõttu kannatama, kui tema ees järjekorras on keegi, kes parasjagu soovib postipakki vastu võtta või vastupidi,” rõhutas Suur.
Kolmas teemapüstitus puudutas pakiautomaate. Suure sõnul saaks ka pakiautomaate kasutades postiteenuste kättesaadavust parandada. „Lihtkirjade saatmine on langustrendis, kuid postipakkide edastamine tõusutrendis,” teadis Suur.
Suur pakkus välja, et pakiautomaadi rajamist võiks kaaluda Virtsu, mida läbib aastas kuni kaks miljonit inimest.
Eesti Posti kommunikatsioonispetsialist Mattias Kaiv ütles, ettevõtte eesmärgiks on Ristil postipunkti taasavamine. „Selleks otsimegi Ristil jätkuvalt koostööpartnerit, kes on valmis postiteenuseid osutama vähemalt viiel päeval nädalas,” sõnas Kaiv.
Risti inimesed, kel ei ole võimalust lähimat ehk Palivere postkontorit külastada, võivad omale koju kutsuda kirjakandja. Kirjakandja tellimine on tasuta neile, kelle kodu jääb rohkem kui 5 kilomeetri kaugusele lähimast postiasutusest. Risti lähimad postiasutused on Paliveres (10 kilomeetrit) ja Kullamaal (15 kilomeetrit).
Majandusministeeriumi määruse kohaselt peab vallas, mille elanike arv on rohkem kui 2500, olema vähemalt kaks postkontorit.
Lääne-Nigula vallas on umbes 4100 elaniku kohta kaks postkontorit ja üks postipunkt. Küll aga ei tohi postkontori või postipunkti sulgemine kasutajale kaasa tuua juurdepääsu halvenemist postiteenustele.
Postkontorid Läänemaal
Praegu on Läänemaal seitse postkontorit: Haapsalus, Uuemõisas, Pürksis, Linnamäel, Paliveres, Lihulas ja Vormsis. Postipunkte on Läänemaal kaheksa: Nõval, Taeblas, Pangal, Martnas, Kullamaal, Rõudes, Kirblas ja Kõmsil.
Suurematest asulatest on postkontori, postipunkti või pakiautomaadita Virtsu ja Risti. Virtsu postkontor suleti 2012. aasta suvel. Postipunkt suleti 9. oktoobril. Eesti Post põhjendas sulgemist toona sellega, et koostööpartner ei suutnud postiteenust kvaliteetselt pakkuda.
See on ülemõistuse mis Eesti Postis toimub, riigiettevõte üle ei oma riik mingit kontrolli vist. Virumaal, Vinni- ja Rägavere valdades pole enam ühtegi postkontorit, isegi vallakeskustes mitte kus iga päev oli kliente ja see põhjendus, et nädalas vaid mõni klient maakohtades kontorit külastab on täielik bullshit! Nad on salastanud kõik kohalike postkontorite tel. numbrid ja kogu asjaajamine käib läbi Tallinna. 2015 kaotasid nad ära mulle saadetavad 2 saadetist, üks läks kaduma kohe pärast Tallinnas Nõmme postkontoris postitamist ja kui helistasin klienditoele, siis saadeti minu küsimused muudkui edasi minu elukoha kontorisse Pajustisse. Lõpuks teatasin klienditoele, et ärgu torkikugu Pajusti kontorit, kui… Loe rohkem »
Kõik suuremad kaubandusketid ja muud tegelased, keda Omniva üritab ära moosida enda heaks tasuta töötama, peaks senikauaks Omniva pikalt saatama, kuniks sel on ette näidata mingigi normaalne online pakidokumentide vormistamise süsteem. Pakiautomaatidel on ju vastav tarkvara olemas – seal ei pea klient (poemüüja) käsitsi dokumente vormistama… Samal põhimõttel võiks nt klient juba kodus oma arvuti taga paki ära vormistada ja saab mingi ID-numbri või nt trükib ise A4 lehele aadressi-kupongi. Praegu aga… Poe kassaklaviatuuridel pole tihtipeale täheklahvegi. Mingi raha ülekande teenus postipunktis – selleks peab poemüüja skaneerima kliendi isikut tõendava dokumendi mõlemad pooled jne. Poes ei pruugi sellist skannerit ollagi… Loe rohkem »
Eesti ,Eesti ,maamehe Eesti .
Mis enne tehti postkontoris arvutiga,peavad postipunktis töötavad inimesed kõik käsitsi kirjutama ja kuna paljud postipunktid on kaupluses,siis selline käsitsi kirjutamine võtab palju rohkem aega ja segab nende tööd ja kõige rohkem häirib,et ei ole võimalik maksta pangakaardiga kui on näiteks vaja paki eest tasuda.
Kõik postkontorid pidi Eesti Post ju kinni panema.
Eesti Posti ei eksisteeri ammu enam!Välja arvatud need postid tänavate ja teede ãäres.On ominvaominiaomm……..
huvitav, mitu eurorubla toodab kasumit iga maantee kilomeeter?
mitu raha toodab kasumit päästekomando?
politsei patrull?
postiteenus ei pea olema kasumit taotlev/saav, vaid on ühe riigi normaalne osa nagu ka teed, korrakaitse, päästevõimekus.
Äri peab tootma kasumit. Probleem ei ole ettevõtes, vaid inimeste lahkumine maalt. Ettepanek tehke liikuv postipunkt.
Positiivne on see, et inimesed saaksid nn. maailma parandada koha.
Kohutav on see üleriigiline infotelefon. Kaks korda ei ole suudetud seal minu probleeme lahendada.
See protsess, mis toimub praegu Eesti Postiga on täiesti lubamatu. Kummaline, et riik pole suutnud kogu Omniva juhtkonda vaibale kutsuda. Tegu pole ainult Läänemaa probleemiga vaid see on süsteemne strateegilise teenuse lammutamine avalikkusele teadmata manipulatiivsete huvide eesmärgil. Postiteenus ei ole mingi suvaline takso- või porgandikaubandus. Riigijuhtidel võiks olla vähemalt elementaarne majandusharidus, et teada- side ja post on riigi strateegilised valdkonnad mis peavad olema riigi kontrolli all. Risti valla puhul on “hea” näide. Lammutame toimiva süsteemi ära ja nüüd arutame (aastaid) kuidas uut koostööpartnerit leida? Mis mõttes? Omniva kohustus on teenust pakkuda, mitte pugeda selle taha, et ei leidu kohalikku, kes… Loe rohkem »