Juhtkiri: Läänemaa vajab ühistranspordikeskust

Riina Tobias

riina.tobias@gmail.com

Läänemaa omavalitsusjuhtide Urmas Suklese ja Mikk Lõhmuse otsus, et maakonna ühistranspordikeskust ei ole vaja asutada, nõrgestab maakonda ning vähendab elanike võimalusi saada kvaliteetset bussi- ja parvlaevaliiklust.

Haldusreformi mõte seisneb selles, et omavalitsusjuhid saavad juurde õigusi ja võimu. Uued ja suuremad omavalitsused panevad nende juhtidele ka kohustusi, mis ületavad koduküla piire. Maavalitsuste kadumise järel langeb vastutus maakonna arendamise eest omavalitsusjuhtidele. Mitte 400 elanikuga Vormsi vallavanemalt ei küsi me, mida on tehtud Läänemaa kui terviku arendamise eest, vaid just suuremate omavalitsuste vanemailt.

Haapsalu linnapea Urmas Sukles on senise tegevusega näidanud huvi paraku vaid oma isiklike äride arendamise vastu. Kõik, mis puudutab turismiäri, on tema suure tähelepanu all, sest see tuleb kasuks tema isiklikus omanduses olevale spaale. Kõik muu aga võib minna nii, nagu juhtub.

Samasugust suhtumist näitab üles maakonna suuruselt teise omavalitsuse juht Mikk Lõhmus. Ka teda näib huvitavat ainult oma külas toimuv. Kõik, mis jääb sellest kaugemale, on juba liiga keeruline. Nii Sukles kui ka Lõhmus olid vastu tervet maakonda ühendava omavalitsuse loomisele. Lõpptulemusena viis selline omakasu tagaajamine maakonna lagunemiseni. Nüüd on nii Sukles kui ka Lõhmus vastu ühistranspordikeskuse loomisele.

Ühistranspordikeskuse loomise vastu olek tähendab, et Läänemaa jääb ilma vähemalt ühest töökohast, aga mis veelgi tähtsam, jääb ilma otsustusõigusest. Lõhmuse ja Suklese väited, et ühistranspordikeskuse pidamine on ülemäära kulukas, ei ole tõsiseltvõetavad. Öelgem otse: see on hämamine. Valitsus annab ühistranspordikeskuse ülalpidamiseks raha, küsimus on vaid tahtmises ja soovis vastutada. Viimast meie omavalitsusjuhtidel kahjuks pole.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
29 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
iseenese tarkusest
7 aastat tagasi

ise tegin ütles Vanapagan kui Kaval Ants ta üle trumpas…

kodanikud
7 aastat tagasi

Ere näide sellest, kuidas praegune istuv linnapea isegi mitte ei teeskle, et linnavolikogu üldse midagi otsustaks. Ikka tema arvab, teeb ja ütleb. Isegi asjades, kus ta peaks seaduse järgi linnavolikogu sõna kuulama. Kas sellist vennikest veel usaldatakse rahva nimel otsuseid tegema? On selge, e kui tahame korralikku ja tasakaalustatud transpordiühendust, siis on vaja otsustamine jätta kohapeale, mitte (taaskord) anda otsustamine kuhugi kaugele ja kõrgele. Samas, jube mugav “valitseda”. Midagi tegema ei pea, otsused tulevad mujalt ja kena peesitada linnapea ametkohal. Äkki annaks kõikide otsuste tegemise juba kohe otse Brüsselisse?

...
7 aastat tagasi

Kõhmus on ongi ainuke kes ajsast midagi jagab, ülejäänud… parem ei ütle

to aga
7 aastat tagasi

Ära häma ja levita valet.Ott pole kunagi olnud ei komparteis,ega keskerakonnas,ainuke erakond oli Koonderakond,kes oli riigis võimul viis ja Tallinnas kümme aastat.Selline vale levitamine lõhnab Sul kuidagi kommarite meetodite moodi. Kõhmuse kohta ei oska öelda,kuid minu teada on ta parteitu

Tallinna abilinnapea
7 aastat tagasi

Mul on Haapsalu linnarahvast kahju…
Esimesed 100 peret kes soovivad Tallinna kolida,saavad Tallinna linnalt kaasaegses majas korteri päriseks kasutamiseks

Juhan
7 aastat tagasi

Lõhmust ei huvita eriti ka see, mis tema külas toimub. See mees keskendub ainult poliitilisele karjäärile ning soojale ametikohale.

Tegelikult
7 aastat tagasi
Reply to  Juhan

Lõhmus kusagil Norramaal pagulaste pidamist õppimas ja pole külma ega sooja

ma küsiks
7 aastat tagasi

ikka ja jälle, millega tegeleb maavalitsuse arendustöötaja pr.Mäesalu? Kui seda keskust oleks niiväga vaja,siis oli tema rida see selgeks teha neile, kes millegipärast sellest elulisest vajadusest aru ei saanud. Aga paraku ei suutnud selgeks teha. Lihtne järeldus, kas see oleks mõttetu üksuse loomine, mille tabasid otsustajad ära, või pr. Mäesalu suutmatus selle küsimusega adekvaatselt tegeleda. Ja nii lihtne see ongi!

to ma küsiks
7 aastat tagasi
Reply to  ma küsiks

Mida sa lahmid, kui teemat ei valda. Mine ja vaata linnavolikogu istungjärku, kui pr Mäesalu püüdis teha puust ja punaseks päevakorraväliselt volikogu liikmetele ja linnapeale selgeks ühistranspordikeskuse vajalikkusest Läänemaale. Niipalju ka sulle teadmiseks, et minu teada hakkab linnavolikogu seda teemat arutama järgmisel volikogu istungil. Linnapea läks odava populaarsuse tahtest lähtuvalt jällegi üle volikogu peade.

No mida juttu !
7 aastat tagasi

Vàikses maakonnas ei tasu ùhistranspordi korraldamine ennast àra!? Kes krt selle maakonna vàikeseks reformis,ikka Lòhmus ja Sukles. Teised normaalsed maakonnad korraldavad ise oma asju,kas siis transpordikeskuse kaudu vòi valla(linna)valitsuse kaudu. Pole eriline Karnau austaja,aga sel korral talle 12 punkti!

Urmas Sukles
7 aastat tagasi

Karnau juhtkirjaga vaielda on suht mõtetu tegevus, aga paar täpsustust siiski : Liitumine Harjuga ei olnud kerge otsus, aga see oli kõikide omavalitsusjuhtide ehk LOVL-i konsensuslik otsus, millele eelnesid mitmed koosolekud ja kohtumised. Öelda, et Sukles ja Lõhmus kahekesi otsustasid on suht pahatahtlik, aga mis teed kui valimised ja me ei ole ju Karnau lemmikud :)) Ilkumine, et Suklest huvitab ainult turism ja Lõhmust tema külas toimuv,näitab küll kirjutaja piiratud silmaringi. Imelik on ka maavalitsuse ametniku Merle Mäesalu ütlemised bussiteemat käsitlevas artiklis, et keegi midagi ei tee ja ei tea.Valitsus on selgelt väljendanud, et väikeste keskuste loomist ei toetata. Lisaks… Loe rohkem »

Suklesele
7 aastat tagasi
Reply to  Urmas Sukles

Linnapea, ära palun unusta, et sina oled ainult täitevvõimu esindaja, otsuse kujundab volikogu ja sina täidad seda otsust. Krt võtaks, nii pikka aega juba linnapea, aga ikka ei tea, kes ta ikka on.

mulle+öeldi+"ei+kvalifitseeru"
7 aastat tagasi

Tarviga täitsa nõus ja Siimu mõtet arendaks isegi edasi, ehk Eestis peaks olema üks, hästi efektiivselt toimiv – kulupõhine, paindlik, maksimeerides teenindama kõiki sihtrühmi (eriti hajaasustuses haldusreformi tulemusena ), sh. eakad ja puuetega inimesed ning kasutades ära vaba veomahtu autodes , kus ainult juht ilma kaasreisijata – rakendades maksusoodustusi neile juhtidele