Hiiu maavanem: Harilaiu põhilaevana kasutamine ei kata nõudlust

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Harilaid

Kuna uued parvlaevad õigeks ajaks valmis ei saa, rendib TS Laevad Rohuküla-Heltermaa liini jaoks Vjatšeslav Leedole kuuluva  Harilaiu. Foto: arhiiv

Hiiu maavanem Riho Rahuoja peab vastuvõetamatuks Tallinna Sadama plaani tuua Rohuküla-Heltermaa laevaliinile põhilaevana Harilaid, sest see ei pruugi katta üleveovajadust.

Rahuoja sõnul ei ole maavalitsus nõus olukorraga, kus Hiiumaa ja mandrivahelisel liinil langeb veovõime alla kriitilise piiri.

"Hiiu Maavalitsus näeb ainuvõimaliku lahendusena seda, et 1. oktoobrist jätkame Hiiumaa liinil Regula ja St.Ola-ga ning praegu kehtiva sõiduplaaniga kuni uute laevade liinile toomiseni," ütles ta.

2015. aasta oktoobrikuu esimesel nädalavahetusel sõitis Rohuküla–Heltermaa suunal üle 532 sõiduki ja 2039 reisija ja pühapäeval Hiiumaalt mandrile tagasi vastavalt 553 sõidukit ja 2146 reisijat. Neljalt reisilt jäädi ka maha, kusjuures liini teenindasid Regula ja St.Ola ning ühes suunas oli 10 väljumist, märkis Rahuoja.

Samas toob maavanem välja, et parvlaev Regula mahutab maksimaalselt 60-65 sõidukit ja Harilaid 20-30 sõidukit, ainult veokeid vaid 5-7.

Tema sõnul on üleveo võimekuse vähenemine ligi poole võrra vastuvõetamatu olukorras, kus hooajast tingituna võib üleveo vajadus väheneda kõigest 5-10 protsenti.

Tallinna Sadam teatas kolmapäeval, et nende tütarfirma TS Laevad rendib mandri ja suursaarte vaheliste liinide teenindamiseks Vjatšeslav Leedole kuuluvad parvlaevad St.Ola ja Harilaid ning Olav Miilile kuuluva Hiiumaa.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments