Lääne Teede ja Neuenhof Renditehnika juhid Tarmo Kander ja Raivo Tammepõld peavad leidma teehooldusmasinaile tööd juurde. ARVO TARMULA
Riigimaanteede hooldushankel lepingust ilma jäänud Lääne Teed ja Neuenhof Renditehnika peavad oma tegevuse ümber korraldama.
Sel pühapäeval vastutavad Lääne Teed viimast korda Läänemaa riigimaanteede seisukorra eest. Esmaspäevast hakkavad Läänemaa teid hooldama OÜ Warren Safety ja Leonhard Weiss Viater Ehituse AS, kes tegid Lääne Teedest 150 000 euro võrra odavama pakkumuse.
Lääne Teede tegevdirektori Tarmo Kanderi sõnul tähendab see, et ettevõte jääb ilma suurest osast oma senisest töömahust ja tegutsema peab hakkama uut moodi. Koos Lääne Teedega peab uute oludega kohanduma ka Neuenhof Renditehnika, kellelt teehooldusfirma seni rentis masinaid koos autojuhtidega. Mõlemad on OÜ Üle tütarfirmad.
Väike osa jääb
Päris ära Läänemaa ettevõtte mehed ja masinad teedelt siiski ei kao. Uue hooldajaga on kokku lepitud, et osa töid teevad allhanke korras Lääne Teed, kes siis omakorda Neuenhof Renditehnika abi kasutab. „Läbirääkimised on lõppjärgus, osa kokkuleppeid on olemas,” ütles Kander.
Tööde maht, millest jutt käib, on siiski üsna väike – umbes kümnendik senisest. See tähendab, et nii mehi kui ka masinaid jääb üle ja kahel Läänemaa firmal tuleb asjale lahendus leida.
„Uuest aastast tegime mõned muudatused. Kuna riigihanke me kaotasime, siis on meie prioriteedid ja suunad muutunud,” ütles Kander.
Selle tulemusena on toimumas mitmed vangerdused. Lääne Teedest lahkub kaks inimest: üks pensioniealine töötaja saadetakse väljateenitud vanaduspuhkusele ja teine, kellele rakendust enam ei jagunud, koondatakse.
„Meie koondame kümmekond inimest,” märkis Neuenhof Renditehnika juhatuse liige Raivo Tammepõld. „Kuna Lääne Teede tellimus väheneb, siis meil nii palju autojuhte enam vaja ei ole.”
Peamiselt puudutab koondamine Lihula piirkonda – seal asunud teemeistri piirkond kaob ja hooned, milles see asus, konserveeritakse. „Jäävad paremaid aegu ootama,” ütles Tammepõld.
Osa neist töötajatest on Tammepõllu sõnul aga juba uue teehooldaja Warren Safety hingekirjas. Veel üheksa sahameest liigub Lääne Teede palgalehele. Niisiis polegi pilt nii must, kui esialgu tundus.
Neuenhof Renditehnikal on praegu masinapargis seitse suurt sahkadega põhimasinat, millest kuus teevad veel tööd riigiteedel. „Osa masinaid tuleb ära müüa. Ei ole mõtet viieks aastaks neid seisma panna ja oodata, et ehk pärast järgmist hanget saame nendega jälle tööd teha,” ütles Tammepõld.
Rohkem remonti
Huvilised teiste teehooldust pakkuvate firmade näol on juba olemas. Suvehoolduses kasutatavaid masinaid nagu niidukid vähemalt esialgu müüa ei plaanita. „Neid läheb ikka vaja,” märkis Tammepõld.
Lääne Teed kavatsevad maanteede hooldamisest tekkiva tühimiku täitmiseks rõhuda senisest enam teede ehituse ja remondihangetel osalemisele, samuti jääb nüüd rohkem võimalusi pakkuda oma teenuseid valdadele ja Haapsalu linnale.
Neuenhof Renditehnika plaan on hakata pakkuma remondi- ja hooldusteenust teehoolduses ja ehituses kasutatavale rasketehnikale. Masinaid remonditi-hooldati varemgi, aga peamiselt enda omi. „Kuna nüüd tekkis meil vaba ressurssi, suuname selle mujale ja võtame tööd väljast juurde,” selgitas Tammepõld.
Kander möönis, et lihtne ei saa see aasta olema, aga ettevõte kavatseb uued võimalused ära kasutada. Kanderi sõnul on positiivne, et uues lepingus on teehooldus ja remont lahku löödud. „See tähendab, et laev pole meil lõplikult läinud ja saame nendel hangetel osaleda.”
„Tunnel on pikk, aga valgus teisest otsast paistab,” muheles Tammepõld.
OÜ Lääne Teed omanikud on Tarmo Kruuspan (umbes kolmandik osakuist) ja OÜ Üle. Viimane omakorda jaguneb võrdselt ettevõtjate Märt Järviku ja Priit Posti vahel. OÜ Neuenhof Renditehnika omanikering on sama. Lääne Teede omanikud võtsid nii eelmisel kui ka üle-eelmisel aastal ettevõttest 200 000 eurot dividende.
tublid mehed töötavad lääne teedes,kahju,et kohalikud tegijad võõraste vastu,kes ilmselgelt ei tunne siinseid inimesi ja olusid välja vahetatakse.