Neli soovitust, kuidas kõikuvate välistemperatuuridega autot töökorras hoida

Lääne Elu

info@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

See nädal on toonud Eestimaale erakordselt heitliku ilma – nädalavahetusel oli sula, esmaspäev kostitas meid krõbedate külmakraadidega, mida jagub paariks päevaks ning alates neljapäevast pöörab ilm taas sulale. Et suured temperatuurikõikumised autoomanikule ootamatult probleeme valmistama ei hakkaks, soovitab Topauto vanemhooldusnõunik Dan Mustjatse tähelepanu pöörata järgmistele asjadele.

Tangi kvaliteetset kütust

Automootor on keeruline süsteem, mida tuleks toita vaid parima kütusega. Kui väga vähe sõita, siis tuleb veenduda, et paagis oleks talviseid kraade kannatav kütus. Samuti soovitavad spetsialistid sooja ja külma vaheldumisel tekkiva kondentsvee tekkimise vältimiseks hoida auto kütusepaak võimalikult täis.

Kontrolli rehvirõhku

Kui temperatuur kõigub pluss-miinus 10 kraadi, siis rehvirõhud võivad kõikuda ca 0,2 bari mis toob endaga kaasa rehvirõhutule süttimise. Vanematel sõidukitel tuleks rehvirõhku ise kontrollida ning vajadusel ühtlustada selle tasemeni, mille tootja on konkreetsele autole ette näinud. Ebaühtlane rõhk rehvides halvendab auto juhitavust ja teel püsimist, samuti kulutab ebaõige rõhk liigselt rehve.

Hoolda tihendeid

Kui temperatuuri kõikumine on sage, nagu käesolev talv on näidanud, tekib palju kondentsi, mis võib põhjustada tihendite ja lukkude jäätumist. Et seda vältida, on mõistlik tihendeid silikooniga hooldada ning igaks juhuks kanda taskus ka lukusula, millega saab kinni külmunud autoluku lahti. Kondentsveest tingitud miinuskraadidega jäätumine võib põhjustada ka kojameeste klaasile kinni külmumist või elektriliste akende kinni jäätumist. Kui viimane nimetatud probleem on juhtunud, vii auto sooja parklasse sulama ning ära püüa situatsiooni jõuga lahendada, sest see võib ära rikkuda klaasi liigutava mootori

Pärast pikemat sõitu tuleks autouksed mõnda aega temperatuuride ühtlustamise mõttes lahti hoida, siis ei teki salongi kondentsi! Sama võiks teha siis, kui autoga soojast garaažist välja sõita, vastasel korral võivad klaasid järgmisel hommikul seest jääs olla, sest autos on liiga palju niiskust.

Regulaarne autohooldus seest ja väljast

Ajal, mil krõbedad külmad vahetuvad sopaste ilmadega, tuleks autot regulaarselt ka pesta, et maha uhtuda auto kerele, eriti alumistele osadele ladestuv sool ja pigi, mis ajapikku auto roostetamist põhjustavad. Samuti peaks kriitilise pilguga oma auto sisemise seisukorra üle vaata need, kel on autosalongis nahast istmed või muud nahast pinnad. Temperatuuri kõikumine ja niiskus muudavad nahkdetailid vastuvõtlikuks lõhenemisele.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
2 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kummaline maailm
2 aastat tagasi

Või vali lihtne elu – ära kasuta talvel autot.

Tom naabermajast.
2 aastat tagasi

Kondents on üks huvitav nähtus…