Läänemaa tootjad said piirkondliku märgise „Läänemaa oma”. Märgise on saanud praeguseks 14 ettevõtte tooted.
Esimesed märgist taotlenud ettevõtted olid valdavalt toidutootjad, kuigi kõige esimesena taotles märgistuse Catree OÜ, kes valmistab helkivaid prosse.
Järgmisena said oma toodetele „Läänemaa oma“ märgise Ümaron OÜ, Väike Värvu OÜ ehk Otsa talu, Nõva Break OÜ, Roberti Mesi OÜ, Hansu Mahetalu, Vainu Talu OÜ, Spyridon OÜ ehk Emme Köök, Oosaare Ait OÜ, FIE Ave Rosenberg, FIE Kristjan Nebokat, Tammejuure Mahetalu, Eesti Seenefarm ja Haapsalu tarbijate ühistu.
„Läänemaal tegutsevad erinevates sektorites väga tublid ettevõtjad, kes pakuvad tarbijatele nii imelisi maitseelamusi kui ka kasutajarõõmu. Selleks, et Läänemaalt saadud positiivseid elamusi paremini esile tuua ja aidata kogetust luua veelgi eredamad mälestused, lõime „Läänemaa oma“ märgise. Meie soov on, et see märgis kujuneks hea maitse- ja kasutajaelamuse sümboliks,“ ütles SA Läänemaa juhataja Anu Kikas.
Märgise saamiseks on taotluse esitanud ka mitu toitlustusettevõtet. „Haapsalu ja Läänemaa toidukultuur on viimaste aastate jooksul teinud läbi aukartustäratava ja imelise arengu. Nimekiri toidutootjatest ja ka toidukohtadest kasvab iga aastaga, vaatamata kõikidele takistustele, pidades siin silmas koroonaviiruse põhjustatud raskusi. Koos kvantiteediga kasvab aga ka kvaliteet – professionaalne uhkus, ise tegemise rõõm ja konkurents kohustab,“ ütles sihtasutuse turundusjuht Lemmi Kann.
„Et söögikoht saaks piirkondliku märgise, peab tipphooajal vähemalt pool toorainest olema kohalikku päritolu, kas siis Läänemaal kasvatatud või Läänemaalt korjatud. On ülimalt rõõmustav, et selles suunas astuvad paljud Haapsalu ja Läänemaa söögikohad juba päris mitu aastat,“ rääkis Kann.
märk on muidugi kõige olulisem toote juures…..
tänapäevases kirjus tootevalikus on tarbijal hea märgi järgi ära tunda enda lemmikud. Märk näitab kvaliteeti, kui kellegile maitseb läänemaa toode, siis saab ta kerge vaevaga leitud ka teisi selle maakonna tootevalikust, märk paistab eredalt välja. Ja sama vastupidi, kui märgi alt toodetakse niiöelda paska, siis teab tarbija sellest hoiduda. Peaks olema lihtne aru saada. Üritasin selgitada, ei tea kas jõudis kohale?
mida sa udu ajad märgi välja andajal pole ju süsteemigi mille kaudu seda kvaliteeti korntrollida. isikuandmete töötlemise lubagi pole :)) pastakast välja imetud projekt jälle pandi tuhanded uugama.
Inimesed kontrollivadki, tarbijad ongi nn. süsteem. Ma nagu kirjutasin ka sellest, aga kui loetud teksti arusaamises on puudujääke, siis tundubki kõik udune
tatbija ei kontrolli siin küll itte midagi … kas Maali peab nüüd sündinud selgeltnägija olema kes ajukurdude vahelt mõtteid loeb. See on ikka kohaliku kommunikatsiooni probleem kui seda talupojale arusaadavalt selgitatud ei ole 🙂
nüüd saame Tartu ja Pärnumaa talupoegadega konkureerima hakata
Järjekordse kuluartikkli ja bürokraatasõlme loomine kohalikele ettevõtjatele
Märgi lisamine eetevõtja tootele ei ole kohustuslik. Seda võib soovi korral taotleda.