Tänasest saab hambaravi nõu telefoniteel

BNS

Hambaarst. Foto: Pixaby
Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Unimedi hambakliinikud on avanud koostöös haigekassaga üleriigilise nõuandeliini numbriga 677 6822, et pakkuda esmast nõu ja tuge erinevate hambamurede korral.

Telefonile vastavad hambaarstid, liin on avatud esmaspäevast reedeni kella 9-17 ning helistamine on kõikidele abivajajatele tasuta.

Koroonaviiruse leviku piiramiseks on plaaniline ravi peatatud paljudes hambakliinikutes üle Eesti – avatud on üksikud kliinikud, kus pakutakse vältimatut esmaabi. Vältimatut ja esmaabi pakuvad Haapsalus Dentista ja MarDenti kesklinna hambakliinik.

Suurema osa inimeste hambamured küll esmaabi ei vaja, kuid põhjustavad siiski ebamugavust või vaevusi. Seega vajavad inimesed kiiret nõu, kuidas end ise aidata ja professionaalset konsultatsiooni hindamaks, kas esmaabi on vajalik.

„Nõudlus nõuandeliini järele on selge, seda kinnitab ainuüksi meie kliinikute poole pöörduvate patsientide suur arv. Meie eesmärk on, et raskes situatsioonis ei jääks ükski patsient ilma vajaliku nõu ja infota, sõltumata sellest, kas ta saab oma tavapärase arstiga ühendust või mitte,“ selgitas Unimed Ülemiste kliiniku ravijuht ja hambaarst doktor Ehtel Sepp nõuandeliini vajalikkust.

Tegemist on telefonikonsultatsiooniga, kus hambaarst selgitab välja patsiendi mure ja annab suuniseid olukorra leevendamiseks. Näiteks apteegist sobivate vahendite soovitamine või puhastusvõtete õpetamine, vajadusel põletiku vastu retsepti kirjutamine. See on ka oluline kanal, et teha kindlaks väga ohtlikud ja esmaabi vajavad seisundid. Nii on võimalik inimesed kiiremas korras mõnda avatud esmaabikliinikusse suunata.

Unimed Järve kliiniku juht Katrin Tamsar tõdeb igapäevaselt kliinikusse jõudvaid küsimusi analüüsides, et teinekord on võimalik kergem mure lahendada ainult telefonikõnega. „Ilma füüsilise vastuvõtuta on võimalik palju ära teha ja ennetada edasisi murekohti. Vahel piisab ka arsti julgustavatest sõnadest ja professionaalsetest juhistest, kuidas inimene saab kodustes tingimustes end ise aidata.”

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
1 Kommentaar
Inline Feedbacks
View all comments
Mariliis Olenko
4 aastat tagasi

Hea Lääne Elu toimetus!
Soovin täpsustada, et Haapsalu linnas on enamus hambakliinikuid oma patsientide jaoks olemas olnud alates kriisi tekkimise algusest, kuigi tõsi – uksed plaanipärase ravi jaoks on meie kõigi tervise huvides suletud.
Meie linna kliinikute nii telefoninõustamine kui ka abi andmine valu korral, on toimunud juba enne tänast- me ei puhka!
Mõtlen, et paslik oleks uurida ja infot jagada, millised võimalused on meie oma inimestel esmalt oma linnas hambamure korral abi saamiseks, sest ilma selle infota võib taolise artikli jagamine maakonnalehes lihtsalt väga palju segadust külvata.