Tallinna halduskohus arutas teisipäeval Koit Uusile kuuluva OÜ Muldkeha hagi majandusministeeriumi vastu.
OÜ Muldkeha esindaja, advokaat Allar Jõks ütles Lääne Elule, et kohus kuulas teisipäeval poolte seisukohti ning teeb otsuse 22. veebruaril. Vaidlus käib selle üle, kellele kuulub Riisipere-Haapsalu raudtee tammi hoonestusõigus. Kelle oma on pisut enam kui 50 kilomeetrit muldkeha, millel ei ole enam liipreid ega rööpaid?
Tallinna halduskohtu istungil oli teisipäeval ka Rein Riisalu, kes töötab sihtasutuses Läänemaa raudtee eksperdina.
Muldkeha varasem nimi oli OÜ Taavi. See kuulus avalike registrit järgi ettevõtja Aarne Taalile, kes aga müüs oma ettevõtte mullu novembris Uusile. AS Lääne Raudtee ostis mullu 30. novembril OÜ Taavi ja pani sellele uue nime OÜ Muldkeha. Osapooled pole avalikustanud tehingu hinda.
Majandusministeerium keeldus hoonestusõiguse seadmisest OÜ Taavi kasuks. Ettevõte esitas vastava taotluse detsembris 2017. Nüüd käibki vaidlus kohtus selle, kellel on õigus hoonestusõigusele.
Jõks ütles, et tema klient pole esitanud rahalist nõuet majandusministeeriumi vastu.
Kui hoonestusõigus peaks aga minema Uusiga seotud firmale, siis viimane pole valmis seda hüvitiseta loovutama. Kui suurt summat Uus ministeeriumilt küsis, pole teada. Väidetavasti on jutt käinud umbes kahest miljonist eurost.
„Eks ma saan ametnikest aru ka, aga eks see natuke harjumatu on, kui proovitakse ükskord juba erakätesse müüdud muldkeha uuesti müüa, aga äriideena ju tasub proovida. Vaatame, käime rahulikult kohtutee ära,” ütles Uus mullu detsembris Lääne Elule.
Riisipere-Turba lõigu hoonestusõigus läks Eesti Raudteele, kes taastab sel lõigul selle aasta lõpuks raudteeliikluse. Et Turbast Haapsalu ja Rohukülani ehitada on vaja samuti hoonestusõigust. Uusi firma Muldkeha pole seda aga valmis hüvitiseta loovutama.
Majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter ütles mullu aprillis, et ministeerium on nõus hüvitist maksma, kuid pole OÜ Taaviga jõudnud kokkuleppele.
„Paraku erineb osapoolte arusaam hüvitise suurusest,“ märkis Tatter.
Aane Taal erastas Haapsalu raudtee 1997. aastal 5200 krooni ehk 332 euro eest. Pärast rongiliikluse seiskumist võttis Taal üles ka liiprid ja rööpad. Praegu on tamm kasutusel jalgrattateena.