2

Kia Stinger: pööraselt lõbus GT-sutsakas

Lemmi Kann

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kia Stinger. Foto: Eduard Laur

Juba mõnda aega kihab autoajakirjandus Korea autotootja Kia viimasest saavutusest, mis on Saksa autogigandid väidetavalt värisema pannud.

Põhjuseks on pauk luuavarrest – autotootja, keda varem pole olnud põhjust isegi kahtlustada GT (Grand Turismo) sportautodega flirtimises, tegi teoks oma paari aasta taguse ideeauto tasemel esitletud ähvarduse. Auto, mis just BMWd ja Audit, aga ka Lexust eriti valusasse kohta nõelab, kannab nime Kia Stinger ja pakub pöörast sõidurõõmu ning tipptasemel uut tehnoloogiat Euroopa konkurentidest tunduvalt väiksema raha eest.

Praktiline ja ilus

Kui Lääne Elu kuulis, et üks punast värvi isend on juba kohal ka siinses Kia esinduses, leidis toimetus, et on aeg autoajakirjanduses käsi valgeks teha. Ühel uduvihmasel hommikul seisis loo autor koos Tradilo direktori Andrus Laidrega autokeskuse ees ja silmitses hindavalt katseeksemplari.

Koeraomanikuna lähenen punasele iludusele tagant ja avan pagasiruumi. (Selgituseks: see on auto valikul koeraomanikele väga oluline parameeter, väike pagasnik muidu väga ägedas autos võib tähendada autole surmaotsust). Minu üllatus on umbes sama suur kui Stingeri pakiruum ise – sinna mahuks vabalt üks toekas, keskmist kasvu koer. Kindlasti teeb Stingeri pakiruum silmad ette mõne väiksema parketimaasturi omale, sest kuigi litraaži järgi ehk samas mahus, on Stingeri pagasiruumil põrandapinda rohkem. Kui sellest 406 liitrist aga väheks jääb, võib Stingeri kaheistmeliseks muuta ja selle võrra rohkem provianti autosse laduda. Tegu pole niisiis vaid eputamiseks mõeldud autoga.

Pakiruumiga ühele poole saanud, sulgen selle. Õigupoolest sulgub see ise, kui spetsiaalset lülitit vajutada. Jään imetlema Stingeri pärapoolt. Autoroolis olles on eessõitjate tagumikud autojuhil paratamatult silme ees ja annavad informatsiooni eelkõige mudeli disaininud inimese maitse ja ilumeele kohta.

Selle sportauto disaineriga läheks luurele küll. Kiade alati väljakutsuvat ja jõulist disaini arvestades oleks sportauto andnud võimaluse punn täiega põhja keerata, aga seda ei tehtud. Stinger on silmale meeldiv vaadata ja selles on süüdi Kia disainijuht Peter Schreyer, kes on ühtlasi osaliselt süüdi ka selles, kuidas näeb välja Audi TT. Stinger on piisavalt isane ka ilma steroidideta – kuigi lihastes, on kõik kenasti proportsioonis ja pole ühtegi detaili, mis silma riivaks. Pigem oleks oodanud isegi natuke kurjemat esiotsa. Kapott on sportautole iseloomulikult pikk ja õnneks mitte nii massiivne, nagu on moevool seda viimaste kümnendite jooksul vorminud. Salongi üle oleks patt nuriseda – selle hinna eest on kõik täiesti aus ja viisakas.

Autojuhti kohtleb Stinger erilise hoolega – see, kui paindlikult saab juhiistet enda järgi reguleerida, on muljetavaldav. Kõigele krooniks saab timmida sedagi, kui tugevalt iste sind külgedelt kallistab, mis muutub oluliseks äkilisema sõidu puhul, aga on ülimalt mõnus tunda igal autos veedetud hetkel.

Pööraselt lõbus

Manuaalkasti austajana olen autosse istudes automaatkäigukasti silmates kübeke pettunud, aga laenatud hobuse suhu ei vaadata. Nagu viisakas inimene kunagi, alustan tutvust Stingeriga pisitasa ehk ökorežiimil sõites. Paarsada meetrit hiljem lähen üle Sport-režiimile, sest ilmselgelt pole auto mõeldud n-ö lonkimiseks. Kuigi ta süstib päris mõnusalt ka ökoolekus, võib iga keharakuga tunnetada, kuidas see loom ihkab, et tal lustida lastaks – 3,3-liitrine kahekordse turboga 370hobujõuline V6 mootor, 4,9 sekundit nullist sajani.

Kapoti all olevate hobuste arvu arvestades käitub Stinger taltsalt ja juht tunneb end roolis kindlalt, auto istub mõnusalt teel. Elektrooniliselt kontrollitud vedrustus on meeldivalt jäik, aga nii hästi paika timmitud, et enamik teekonarusi sõidetakse siledaks. Rool on nõeltäpne, muutumata sealjuures kordagi närviliseks. Olen üllatunud – kaugeltki mitte kõikide autodega pole võimalik esimesest hetkest alates sõbraks saada. Stinger on loodud just nii, et saakloom, kes juhiistmele potsatab, tehakse kohe relvituks ja pannakse endasse esimesest silmapilgust armuma. Ah jaa, kas ma juba ütlesin, et Stingeril on 15 kõlariga Harman Kardoni audiosüsteem?

Pärast paarikümmet kilomeetrit maanteel avastan, et pole tundnud puudust manuaalkäigukastist. Kui tavaliselt kipub mul automaatkäigukastiga autos haigutus peale tulema, siis Stingeris mitte. Tegelikult saab Stingeril ise ka käike vahetada – autol on küll kaheksakäiguline automaatkäigukast, aga ka rooli taha paigutatud labad käiguvahetuseks. Küll aga tuleb nendega sujuvaks opereerimiseks Stingeriga natuke pikemas suhtes olla kui üks proovisõit.

Olles pärast sõitu maanteel veendunud, et tegemist on sportsedaaniga, millega ühest Eesti otsast teise sõita oleks tõeline lust ja rõõm, keeran otsa ringi ja viin punase iluduse Kiltsi lennuväljale, et panna proovile auto manööverdusvõimekus. Lähen Sport-režiimilt üle kõige rajumale ehk režiimile Sport+, mis tähendab, et juhiabisüsteemidest jääb tööle vaid stabiilsuskontroll, ja katsetan, kuidas auto käitub järsult kurve võttes ja muid äkilisi liigutusi tehes. Ei jää üle muud, kui tunnustavalt inseneridele mõttes õlale patsutada. Nelikveoline Stinger jääb laitmatult stabiilseks ka läbimärjal betoonil – Kia testrajal ja Nürnburgringil veedetud tunnid on läinud igati asja ette. Püüan ette kujutada, kuidas see loom ennast jäärajal üleval peal. Kuuldavasti igati eeskujulikult. Pole ka midagi imestada, sest Stingeri sõiduvõime eest vastutab endine BMW M-divisjoni boss Albert Biermann.

Arvestatav konkurent

Jätan poriseks sõidetud töölooma fotograafi meelevalda ja mõtlen, kes on need inimesed, kes võiksid Stingeri ostust huvitatud olla. Autoportaalid kuulutavad, et nii BMW kui ka Audi peaksid end murelikuna tundma, sest selle raha eest pakub Kia enneolematult palju uut, tipptasemel tehnikat ja varustust. Ortodokssed BMW ja Audi fännid võib ostjate nimekirjast vahest maha tõmmata, kuid kõik avatud meeltega inimesed, kellele meeldivad kiired autod, on vägagi tõenäoline sihtrühm.

Muidugi tuleb arvestada, et Stingerit ei ole kõige odavam ülal pidada. Kui näiteks kütusekulust rääkida, siis on 3,3-liitrisel isendil keskmine kütusekulu 10,6 liitrit. Teadaolevalt on maanteel kõiki säästusõidu võtteid kasutades saavutatud väikseim kulu umbes kaheksa liitri kandis, kuid olgem ausad – inimene, kelle eesmärk autot ostes on kütust kokku hoida, võib Stingerit küll imetleda, aga ostab lõpuks ikka midagi muud.

Kia Stinger 3.3T GT 4WD 8AT

Mootor: 3342 cm³, V6, bensiin
Võimsus: 370 hj
Pöördemoment: 510 Nm
Kiirendus: 0–100 km/h 4,9 sek
Tippkiirus: 270 km/h
Kütus / CO₂: 10,6 l / 100 km/h / 244 g/km
Kaal: 1834 kg
Hind: 49 990 eurost

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
Agu
Agu

Mõttetu . Kia jääb Kia, ks. Sama raha eest aasta vana A6 täis laksuga. Ja kestab kordades kauem.

Peep
Peep

Kestab kauem ,what JOKE :D:D iga kuu laod auto väärtuses raha alla sinna.

wpDiscuz