Jaanus Karilaid. Foto: Arvo Tarmula
Postimees kirjutab, et keskerakondlane Jaanus Karilaid ehitaks majandusministrina raudtee Haapsaluni.
„Erastamise kõrval tuleks üle vaadata ka Rail Balticu suurprojekt. Kas on kasulikum see hoopis läbi Tartu viia või mõelda selle peale, et kõik maakondade raudteeliinid korraga välja arendada – nii Haapsalu suunal kui ka kiirliin ka Pärnu suunal,” kirjeldas Karilaid.
„Ma olen viimased aasta aega tegelenud parvlaevasaaga lahti harutamisega ja nende probleemidega – kui aeglane seal on olnud ministripoolne juhtimine nii eelmiste kui praeguste poolt,” kirjeldas Karilaid. Tema hinnangul vajab majandusministri valdusala selles osas kindlasti ülevaatamist.
Tänaõhtustel koalitsiooniläbirääkimistel võtavad võimuliitu moodustama asunud IRL, SDE ja KE suure tõenäosusega üles ka majandusteemad – valdkonna, mille ühe ministrikandidaadina on kuluaarides välja pakutud Karilaidi, kellel on terve rida ideid selles osas, mis muutmist vajab.
kas Elroni juht ei olemitte Ossip. Ega neid Ossinovskeid ka igale poole juhiks jätku.
Vormsi praam maandub samuti Rohukülas,saab mõni rongile.
Railbaltiku üle otsustab euroliit ning Haapsalu-raudtee üle saareriik Hiiumaa.Teie kohalikud sõitke bussiga või kuidas soovite ,ja ärge oma nina sinna toppige.Üldse ei puutu teitesse!
Postimehes Elroni juht hr Ossinovski kurtis, et Tallinn-Tartu raudteeliikluseks ei jätku rongikoosseise ja millal uusi rongikoosseise tuleb, pole teada.
Ega eestis elamine ka ära tasu aga ikka on nad kohal hiilgavate ideedega!
Ja kas valgustatud külabussijaamad tasuvad ära ja kas kergteed tasuvad ära ja kas Tõllaaugu silla remont tasub ära ja kas rongitee Riisipereni tasub ära ????
Pole veel valitsustki, aga juba jagatakse raha. Kohe näha, et tegu lihtsalt kargajatega. Kujutan ette juba järgmist aastat, kui raske see olema saab. Enne aga vaat, et ei saa eelarvegagi hakkama ning sel juhul peaksidki tulema erakorralised valimised.
teeb suuga suure linna ja käega ei kärbsepesagi. Kuulates-vaadates praeguse uue valitsuse kokkupaneku tehnikat ja mõttesähvatusi kaob igasugune lootus, et midagi reaalselt paremaks saaks muutuda. Mingit raudteed pole siia vaja enne, kui on selge selle kasutegur. Pange see raha tervishoidu -saab ehk mõnigi pisut normaalsemalt eriarstide abi.
Lubadused, lubadused, lubadused kellel meist nendega kokkupuudet ei oleks.
palju neid Haapsalu inimestele enne valimis antud on.
Lõpetage see raudteevajaduse teema. Seda ei ole ju kellelegi vaja, kui osata mõtelda.
Raha kulutada oskab igaüks. Tahaks kuulda Karilaiu suust neid sõnu kuidas ta plaanib Eesti majandust konkreetselt elavdada. Tühipaljas jutt, et vaja teha investeeringuid. On siis raudtee Karilaiu arvates see investeering, mis elavdab? Karilaiul puudub igasugune reaalsustaju ümbritseva suhtes. Vaadates ka eile õhtul M.Raua saadet Kolmeraudne ja kuulates J.Ossinovskit ning M.Tsahknat jäi mulje, et seesugune uus valitsus ei tekita küll mingit usaldust, liialt palju saab olema sisse kodeeritud populismi.
Iga mees lubab raha lennutada. Tuulde lasta, et aga võimu kinnistada. Võimu pirukas on nii magus ja esmatähtis.
Mina ehitaks trepi mis kuuni ulatub!
Veel kord sisust. Raudtee on rauast tee. Ei mõista raudtee vajaduse eesmärki.
Jajah, kaubaveo tuludega doteeritakse reisijate vedu, muidu on pilet elektriraudteel kogu kupatuse väljaehitamisel ca 1 EUR/km. Läänemaalt on ju vedada vene sõjavägi, naftabaasi tsisternid, kommunaali söevagunid, KEK-i ja MEK-i ehitusmaterjalid, Lääne Kaluri ja lihakombinaadi külmvagunid, teraviljakombinaadi kraam, Sulevi toodang, Taebla EPT ja Palivere EMT kraam. Igati tulutoov projekt ja raha nagu muda tulemas…
ärbelda, ehitaks, kui saaks ministriks. Enne saagu ja mis haridus on siis sel tulevasel ministril. Kuidagi väga ebastabiilse käitumise ja väljaütlemistega. Alles koogutas Savisaare ees, nüüd uued tuuled. Ei ärata usaldust.
Eestis tundub ministriportfellide jagamine nagu lotokolmapäeval ratta keerutamine. Kohale kutsutakse valitud seltskond – sealjuures konkreetse teema haare ega pädevus pole määrav – ja mäng võib alata. Võitja saab juhtida vastava valdkonna raha suunamist. Vahest läheb hästi, vahest mitte nii väga. Vahest on raha, vahest mitte. Aga siin tulebki mängu avaliku sektori võlu – pappi pritsib peale koguaeg suuremal või vähemal määral. Ja eksimused on tõlgendatavad – mulle tundus nii ja sulle tundus naa ning on järgmise venna/õe poolt “parandatav”.
Õnneks on Läänemaal läinud nii hästi, et peale raudtee meil probleeme pole millega tegeleda. See on juba eraldi tase, onju …
Rongivõrk on stabiilse ja turvalise liikluse võtmeküsimus. Kõik, kes vastu vaidlevad, tuleks saata kasvõi naaberriiki Lätti. Lätlased, leedulased, soomlased, rootslased, muidugi poolakad jne jne on arendanud ja arendavad sisemaist raudteevõrku. Eestis on üleval ainult läbi riigi kihutav Rail Baltic. Justkui riik ei oleks meie oma ja raudtee vajalik mobiilseks liikumiseks meie inimestele. Eespool keegi jälle rääkis tasuvusest. Infra tasuvust loetakse läbi kaudse tulu, mitte piletitulu. Kõik, kes vastupidist väidavad, peavad kooli minema.
No mine siis kooli ,soovitavalt majandust õppima . 10 000 inimesega asula ühendamiseks ehitada raudtee -see on nonsenss . Mobiilseks liikumiseks on eelkõige auto . Raudtee on suurte rahvamasside liigutamiseks ,10 tonni pole see mass, üks 0 jääb puudu
Suhteliselt ebapädev jutt ning kool ootab sind hea meelega:) Autotranspordi vähendamine on EL prioriteet kuivõrd terviseuuringute järgi on surmade põhjustaja number üks (loe mitte liiklusõnnetused), samuti on raudteetransport kordades ohutum ja kliimapoliitika mõistes on elektriühistransport ainuõige ja jätkusuutlik tee. Kui nüüd vaadata üldiseid suundumusi maailmas siis raudtee kasutamine (inimeste transportimine) on igal mahutasandil kasvavas trendis ja kaudsete kasude tekitamisel esirinnas. Suurt pilti on raske näha ja seda ka koolis ei õpetada ning mõttemustri muutmine on keskmisel inimesel alati raske:)
Suur pilt paistab Brüsselist EL-du poliitikaid lugedes.Ega ta vale olegi,aga selliste terviseuuringute,kliimapoliitikate jne põhine toredus saab majandada euroopas tavalise tiheasustuse tingimustes või suurte summade pealemaksmise puhul.Üks maksja juba ütles,et temale aitab.
Rongiliikluse juures tuleb arvestada ka seda,et enne ja peale rongi istumist tuleb liigelda mitme muu transpordivahendiga,see muudab sõidu kalliks ebamugavaks ja aeganõudvaks,isegi kui rong ise saab suhteliselt kiire olema.Kui palju on neid kes elavad raudteejaama lähistel Haapsalus ja soovivad sageli sõita mõne jaama lähedale Tallinnas,samas minimaalselt mingit kaupa kaasa võttes?
Kes elavad raudteejaama lähedal Haapsalus ja võtavad kauba kaasa? No vot see on küll tase või tegelikult hullu esimene tunnus:):)
Kui uuriksid lähemalt, et kuidas on asjad lahendatud transpordisõlmedes siis see ei ole absoluutselt probleem ja me räägime ikka inimmassi transpordist.
kübe
nojah, haapsalu-talina liinil saavad olema õllevagunid..
Hiidlased ja vormsikad saavad uue porknaga kiiresti Talina ja kodusele saarele tagasi, no mis sa hing veel tahad. Jaanus tegija mees!
Õlut hakatakse mööda raudteed vedama…muidu see ära ei tasu…
Tahaks näha kuidas Karilaid oma lubadusi siis täitma hakkab. Muideks Haapsalu linnas (sealhulgas Ridalas) hakkab toimima ka tasuta bussiliiklus, see ju Karilaiu valimislubadus. Tasuta praamiliikluse saavad saarte elanikud. Kindlasti langevad elektri-, bensiini- ja diislihinnad , nendest ju ilgutud üksjagu ning alkohol poolmuidu kätte. Ilmselt aasta 2017 saab murranguliseks aastaks Eesti majanduses. Peale seda saame öelda, et Karilaid tuli, nägi ja võitis! Aga kui suurel unistajal ei õnnestu pukki saada, siis tunneme sügavalt kaasa. Siis on Karilaiul ainult lohutus, et ta tahtis, aga vaat juhtus nii nagu alati…
aga minna kui võimu on. Kahtlema küll paneb.
Kui Karilaid ehitab lõpuks selle raudtee vamis, siis ma olen nõus ära sööma midagi väga raskesti seeditavat!
Pakuks karbitäie ziletiteri !
Raudtee tuleb ära teha. Väga mõistlik. Te vingujad lihtsalt ei saa aru, et kui on raudtee, muutub kogu situatsiooniloogika. Haapsalust hakatakse mugavalt ja suurtel hulkadel Tallinnas tööl käima. Haapsalus hakatakse mugavalt ja suurtel hulkadel suvitama ja vaba aega veetma. Nagu Jurmala-Riia on ema ja laps. Kas keegi kujutab ette, et Riia ja Jurmala vahel poleks rongiliiklust? Mida teeksid Rapla inimesed, kui neilt rong ära võetaks? Nad hakkaksid Tallinnasse kolima, selmet Raplast Tallinnas tööl käia, ka Rapla ümbruse inimesed. Haapsalus nii juhtus. See tuleb tagasi keerata.
Rahvaarvuga on vilets – riia ikka ülisuur linn ega jurmalagi väike pole . Samas meil ju näiteid võtta kuhjas – valga ja võru – liiklus tartuga olemas – arengut ei mingit . Ka pärnust käib rong tallinna – täiesti tühjalt – nii juhtub ka haapsalu rongiga – lihtsalt üks kesikubande saab vastu rindu toksida – et näe : ära tegime . Sama tobe nagu omal ajal raudtee tagasiostmine – praegu oleks pealemaksuga selle tagasi saanud . Aga igasugu punastel puhubki vaid tuul kahe kõrva vahel
sõidavad ilmastiku muutudes 50ga 3 km sabas Tln. Hps`sse. Just TEID saabki kaubaks nimetada! Kui soovi olla reisja oma auto rooli taga siis see rong ongi Teile. Saate varem kotile/kepile ja hommikul Kilulinna pappi teenima
Miks peab kohe kasumit teenima? Palju ERM kasumit teenib,palju Mõo ristmik jne?
Kasumist ei räägitagi – miljoni peab aastas vaid taristule peale plekkida + dots reisijateveole
Miks paljud kohe nii negatiivsed?
Las mees teeb,toetage,pärast hea
öelda,et näe,omakandimees tegi
löpuks ära.Önne ja edu Jaanusele.
Kust otsast ta omakandimees on? Savisaar komandeeris Karilaiu Haapsalu, et ta siinset nõrka KE’d turgutaks ja siitkaudu Riigikokku pääseks.Haaspalu elu ei huvita teda absoluutselt.
Karilaid hakkab liipreid panema…..Soe pea vajab tuulutamist,kutt hakkab vist ülemäära ennast ülehindama…..issand,Karilaid ja majandusminister??????oh hullu-loodan,et see oli loll nali.
raudtee kilplasse, kiirem variant raha kulutada on ansipi pakutud, lennuki pealt külvata
Huvitav teada, mida sellel raudteel vedama hakatakse. Praegu pooltel inimestel auto tagumiku all, sõidad siis kui tahad ja vaja on. Reisijate vedu küll kasumit ei too. Läänemaa mets?
Ei juhtu siin midagi…hetkel lihtsalt väike pohmell, aga see läheb üle.
Kui nüüd moodsa Haapsalu rautee ehitamiseks oleks vaja mingit maksutöusu,siis olelksin sellega nõus. Aga see summa on tõesti nii väike,sisuliselt võileiva raha,mille jaoks ei ole mimgit maksutõusu vaja
Punased planivadki ju kinnisvaramaksu kehtestamist – nii et siis ära kiunu kui tonnine aastamaks lajatatakse sulle
Väga hea. Omamees las annab parima. Lipstok omalajal aitas ka Läänemaad. Ja see summa on ju tegelikult saiaraha.
Sellist laristajat ja lauslollusega mõtlevat inimest ei tohiksd iialgi ministriks panna
Vähemalt tehakse selle rahaga siin midagi mitte ei saadeta riigist välja kuhugi abiks .. enne peaks enda abivajajaid aitama ..
kes selle rongiga söitma hakkab????Ma ei saa aru,kas inimesed mõtlevad mingi tagumise otsaga või?Läänemaa on inimestest nii tühjaks läinud,et söitjad rongiga pole ja ühe vaguni jaoks pole raudteed vaja.Isegi Tallinna bussis söidab 3 inimest….mis rongist te räägite????See rong on ammu läinud
Vaadates Haapsalust Tallinna poole väljuvate busside plaani, siis mind paneb imestama hoopis see, et kes on need reisijad, kes pea iga tööpäeva jooksul 30-60 min. järel Tallinnasse liiguvad (ja mis põhjusel)? Päevas on Haapsalust Tallinna kuni 24! väljumist. Pigem on vast probleem selles, et bussid ei suuda tipptundidel rohkem kui 45-50 inimest ära mahutada ning ma ei imesta kui osades keskpäevastes bussides on vähe reisijaid. Seetõttu osad valivad olude sunnil auto, kuigi võimalusel eelisaks rongi. Teisalt Haapsalusse rohkem välisturistide saamiseks neid bussidesse küll rohkem ei saa (eriti kui meenutada, et vanematel aegadel sõitsid Haapsalu Tallinna ka vahel mitte kõige mugavamad linnaliini-tüüpi bussid). Pigem tullakse autoga või jäetakse tulemata. Samas mugav rongiühendus aitaks kindlasti kaasa ka nt. (nädalavahetuse) siseturismile.
Ma ei ole ekspert, aga kaldun arvama et nt. Läänemaa väiksemates, suurematest keskustes eemal asuvates külades elamine ja iga tööpäev Tallinnasse töölkäimine (ning lastel suuremasse keskusesse kooli käimine) tulevikus väheneb. Sellised inimesed kolivad suurematesse keskustesse ja riik peaks tööd tegema selle nimel, et see keskus ei oleks alati Tallinn (vaid nt. ka maakonnakeskus Haapsalu). Seega tõenäoliselt ei tee ka rong tulevikus nii palju või nii tihti „tunne-Eestimaad“ peatusi. Kui (elektri-) rong suudab sõita kuni 160km/h ja peatub suuremates asulates, siis on tõenäosus, et peale raudtee remonte ja Laagri-Pääsküla vahel teise raudteelõigu ehitamist väheneb Tallinn-Haapsalu vaheline aegruum märkimisväärselt. Seega tõenäoliselt üks Haapsalu rdt. vastu sõdiv huvigrupp on just bussifirmad.
Mis puudutab ise autoga sõitmist (mida tihti rdt. vastu argumendiks tuuakse), siis individuaalselt annab see teatud paindlikkuse, aga tuleb arvestada, et peale edasi-tagasi auto juhtimise (mis väsitab) tuleb päevas teha ka 8h tööpäev. Võimalik koopereerumine auto jagamiseks jälle vähendab paindlikust – kõigil ei pruugi tööpäev lõppeda samaaegselt. Rongis ei ole valgustus maha keeratud ja tõenäoliselt on ka veidi rohkem ruumi – st. sõidu ajal (auto roolimise asemel) on võimalik lugeda jms.
Hakkab pihta raha põletamine ! Elagu maksutõusud !