Maailmas on kaks asja, mis autojuhte alati erutavad – bensiini või diisli hind ja teede seisukord. Kui esimene on kõrge ja teise kvaliteet halb, on kohe kuri karjas. Esimene neist närib vaikselt rahakotti ja on mõningase kirumisega üleelatav. Lohakal või hilinenud teehooldusel võivad olla aga tunduvalt valusamad tagajärjed autoomaniku rahakoti sisule ning halvemal juhul ka inimeste elule ja tervisele. Nõuded teede seisunditasemele pole ju mitte teehooldaja kiusamiseks kirja pandud, vaid ikka selleks, et autoga liiklejate ohutus oleks võimalikul parimal määral tagatud.
Oma kolmandal Läänemaa riigimaanteedel tegutsemise nädalal määras maanteeamet uuele hooldajate tandemile –Warren Safety OÜ-le ja Leonhard Weiss Viater Ehitus AS-ile – hoiatustrahvi, sest nood ei saanud oma lepingukohustuste täitmisega hakkama. Kogemusi ja võimekust nii teehoolduses kui ka -ehituses on mõlemal kirjade järgi kuhjaga, ometi tekitas juba väike lumesadu korraliku kaose ja kaks hooldusmasinat oli rivist väljas. Aga kui neil oleks tulnud madistada selle lumekogusega, mis tuli taevast alla jaanuaris?
Mõistagi on paljud läänlased pahased ja öeldakse sedagi, et oli siis neid suure linna suuri firmasid meile siia vaja – võtsid kohalikult ettevõttelt leiva käest ära ja tööd kah ei viitsi korralikult teha. Säh sulle siis majanduslikku arengut, töökohti ja regionaalpoliitikat! Pärast kaklust teatavasti rusikatega ei vehita ning kohalike tegijate võimalused suurte kontsernidega rinda pista on juba hoopis teise loo teema. Maanteeametile kinnitas aga teehooldaja, et oma vigadest on järeldused tehtud ja edaspidi võetakse asja tõsisemalt.
See on hea koht, kust edasi minna, sest piltlikult öeldes on Läänemaa elanikel nüüd mõnda aega joonlaud näpu vahel ja võrdluseks Lääne Teede aastatepikkune töö.