Läänemaa Arenduskeskus otsib kõnekeskuse jaoks võõrkeele oskajaid

Lemmi Kann

lemmi.kann@le.ee

Kuula artiklit, minutit ja sekundit
0:00 / :

Andres Huul_Merilin Kaustel-LehemetsAndres Huul. Foto: Merilin Kaustel-Lehemets

Läänemaa Arenduskeskus (LAK) palub endast märku anda kõigil neil, kel on mingi võõrkeele oskus ja kes on huvitatud täis- või osalise tööajaga tööst kõnekeskuses.

LAK on juba mõnda ega töötanud idee kallal tuua Läänemaale Põhjamaades kõnekeskuse teenust pakkuvaid ettevõtteid. Mõned nädalad tagasi toimusidki kohtumised erinevate ettevõtjatega, et kaaluda võimalusi võõrkeeli oskavatele inimestele töö pakkumiseks.

„Nüüd tuleb Läänemaalt leida potentsiaalne, näiteks rootsi keele oskusega tööjõud. See peaks võimalik olema , kuna veel mõni aeg tagasi oli rootsi keele õppimine Läänemaal väga populaarne ja mõnedki eestirootslased tahaksid siia elama tulla,“ rääkis LAKi juht Andres Huul.

Seetõttu soovibki LAK saada ülevaadet inimestest, kes oleksid valmis kõnekeskuses töötamist kaaluma.

Huul selgitas, et kaasaegse kõnekeskuse puhul ei ole tegemist müügitööga, vaid igapäevase klientide abistamise ja info jagamisega mingi teenuse kasutamisel. Seetõttu on hakatud neid nimetama pigem kontaktikeskusteks, kuna suhtlemine võib toimuda ka kirjalikult. Konkreetsete teenustega seotud väljaõpe viiakse läbi tööandja poolt. Töötasu on Huule sõnul üldiselt Eesti keskmine, lisatasusid makstakse vastavalt konkreetsele keelele ja erioskustele.
Kõnekeskuse töötajaks sobivad mõne võõrkeele hea oskusega inimesed, kellele meeldib suhelda.

„Enamasti eeldatakse, et keeleoskus on juba piisavalt heal tasemel. On ka ettevõtteid, kes näiteks rootsi keele oskuse puhul on valmis panustama uue töötaja täienduskoolitusse, et enne tööle asumist viia keeleoskus vastavaks ootustele. Enamasti tuleb ülesannete täitmiseks kasutada ka arvutit ja sellealased vilumused tulevad kindlasti kasuks,“ rääkis Huul.

LAK palub huvilistel vastata küsitlusele siin ja küsitlust ka oma tutvusringkonnas võimalikele huvilistele levitada. Üleskutse leiab LAKi Facebooki lehelt siit.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
8 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kulgur
9 aastat tagasi

See kes väidab, et 3-4 kuuga saab piisava keeleoskuse, et töötada kliendiga on kas rumal või lihtsalt trollib. Arvatavasti ei valda ta ka ise mingit võõrkeelt tasemel mis lubaks vabalt selles keeles suhelda. See, kui rootsis kellegile öelda “hej då” või suuta isegi mõned laused veel öelda, ei tähenda seda, et sa keelt valdad. Ma võin julgelt väita, et isegi 2-3 aastast ei piisa. Ehk siis, kui ainus eesmärk on aru saada mingi aadress ja siis see edastada taksofirmale.

kommijatele
9 aastat tagasi

aitäh info eest!

abc
9 aastat tagasi

Päris huvitav majanduse struktuuri arendamine toimub. Kui oli juhtmetehase kinnipaneku ümber poleemika, siis progressiivsem osa riigi- ja kov esindajatest teadis rääkida, et meie ühiskond ei vajagi selliseid töökohtasid, mis on väärtusahelas madalad. Tõepoolest – juhtmeköidiste valmistamine on autotööstuses väärtusahelas allpool kui autode lõppkokkupanek ning enamus sarnaseid tehaseid on koondunud ida-euroopasse ja põhja-aafrikasse. Keskmine call center asub tänapäeval kuskil india slummis kus 100 daalase kuupalgaga ja 12h vahetustega pakutakse tech supporti teisel pool maakera asuvatele klientidele. Ega muidugi Indias asuvad juhtmetehased seal paremaid tingimusi paku, kuid samas on ka nende kvaliteet selline, et Euroopa tootjad neid ei kasuta. Samas call center… Loe rohkem »

Mart
9 aastat tagasi

Kõnekeskuse jaoks piisav rootsi keel õpetatakse selgeks 3-4 kuuga. Mis jalgratast siin leiutada, nii tehakse seda igal pool. Piisavat kogust rootsi keele oskusega inimesi siit ei leia, natuke tuleb vaeva näha.

kunn
9 aastat tagasi

Eesti on üldse üks unikaalne koht koht, kus tööd otsida. Suuremas enamuses töökohtadel nõutakse keelteoskusi ja mitte ainult üht võõrkeelt, vaid lausa kolme. Vene, inglise ja soome. Kuskil Suurbritannias või USA-s on selline asi välistatud, piisab ainult emakeelest või USA lõunaosariikides on soovitatav ka hispaania keel, aga sealsed valged seda ei taha õppida. Meie siin peame valdama kõiki naabrite keeli + igasugu oskusi, mida annab vaid välja mõelda. Kõik on tore, aga vot seda palka ei taheta üldse maksta. Mis on eesti keskmine? Mingi näruse 800€ eest brutos või veelgi vähem tahetakse rootsi keele oskust saada. Tallinnas on neid kõnekeskusi… Loe rohkem »

juss
9 aastat tagasi

Vigade parandus: ikka 2000 kätte!

ATS
9 aastat tagasi

nii palju on selle Huulkeskuse puhul palju küsida…
teeme diili 20.-eur ja hülgemöla Sulle tasuta…

juss
9 aastat tagasi

Mul on vabalt neli keelt suus, soome, inglise, saksa ja prantsuse keel, saan aru norra ja rootsi keelest, aga viga selles, et tahan kätte saada 200€!