Haapsalust Tartusse ja tagasi saab bussiga ümberistumisteta sõita kuni tänaseni.
Sebe kaubamärgi omaniku OÜ Eesti Buss juhataja Gunnar Obolenski kinnitas, et liin suletakse reisijate vähesuse tõttu. „Mõne aasta taguse ajaga võrreldes on reisijate sõiduharjumused muutunud,” kinnitas Obolenski.
Obolenski hinnangul on sõitjaid mullusega võrreldes 20 protsenti vähem. Ta selgitas, et liin on kasumis vaid reedel ja pühapäeval, kui on tavapärasest rohkem sõitjaid. Muudel päeval toodab liin kahjumit. „Liiniluba ja bussikindlustus tehakse perioodide kaupa, seega ei ole otstarbekas sõita Haapsalu ja Tartu vahet kaks korda nädalas,” põhjendas Obolenski.
Obolenski sõnul on liini tulusaks muutmisel kolm lahendust. Esimesel juhul tuleks praegu kehtiva 14eurose täispileti hinda märgatavalt tõsta. Siis ei ole aga kindel, et teenust edasi kasutataks.
Teiseks variandiks pakkus Obolenski asendada praegu suured, 50 kohaga bussid poole väiksematega. „Sõidumugavus kannataks ja reisijad väldivad pika otsa sõitmist väikese bussiga,” põhjendas Obolenski, miks ei ole seda lahendust kasutusele võetud.
Kolmas lahendus on sõitma panna buss kahel eraldi liinil. Üks kulgeks Raplani, teine Raplast Tartuni. Obolenski kinnitusel sõidabki suurem osa reisijaist Raplasse. „Nende liinide avamise nimel käib töö, kuid praegu on vara öelda, millal võiksid bussid sõitu alustada,” ütles Obolenski.
Haapsalu Viigi kooli direktor Jaak Paesüld teatas, et erivajadustega noortele haridust pakkuva kooli õpilastest muutub olukord otseliini sulgemise tõttu raskemaks vaid mõnel. „Kes on võimelised iseseisvalt sõitma ja ümber istuma, need saavad edaspidi sõita läbi Tallinna. Kes selleks võimelised ei ole, neid toovad ja viivad vanemad,” sõnas Paesüld.
Paesülla hinnangul on Tartust Haapsalus käivate erivajadustega õpilaste hulk vähenenud. „Enamik selle piirkonna erivajadustega õpilasi on suundunud Tartu Emajõe kooli,” lausus Paesüld.
Direktori kinnitusel õpivad Viigi koolis ka Ida-Virumaalt pärit erivajadustega noored. „Neile on tellitud eraldi buss, mis sõidab Haapsalust Narva,” selgitas Paesüld. Seda, kas sellesarnane buss võiks kunagi käima hakata ka Tartu vahet, Paesüld ei kinnitanud.
Teine lahendus oleks sõita Tartusse Pärnu kaudu, panna buss sõitma Pärnusse nii et sealt saaks mingi kiire bussi peale.Vana liin Tartusse oligi väg TÜÜTU,AEG PIKK, PEATUSI PALJU,SELLEPÄRAST KA SÕITJAID VÄHE.Haapsalu ja Pärnu vahet ei käi ka normaalset bussi,ainult see ümbermaailma buss,mis teeb väga tihti pikki pause,selle bussiga sõita on suur piin.Oleks tore,kui ka Pärnusse saaks sõita varem ja kiiremini.Otsige lahendust.
ega kõik sellega otse Tartusse sõida,on ka muid peatusi.
Antud liini hakkab TPileti andmetel teenindama M.K.Reis-X OÜ.
Mõistlik oleks olnud antud liin pikendada Rohukülani, sobitades ajad praamigraafikuga, sellega saaks juurde ehk mõned reisijadki.
no siis söidavad edaspidi läbi tallinna,ennäe imet….ega olulist ajakaotust vist tekigi
Huvitav, kas meie maavalitsus on ka midagi selleks teinud, et antud liin säiliks (Läänemaalt käib palju noori Tartus koolis, kes seda bussi kasutavad), kohalik leht võiks seda uurida
nii tore, et haapsalu järjest rohkem mudasse vajub