Eile oli Sviby sadamas parvlaeva Ormsö õnnistamine ja n-ö ametlik saarele vastu võtmise tseremoonia. Aluse õnnistasid eile Lääne praost Leevi Reinaru ja Vormsi luteri koguduse õpetaja Ants Rajando.
Vormsi vallavanem Tanel Viks soovis aga laevameeskonnale kannatlikku meelt, et need harjuksid saarerahva traditsioonide ja kommetega. Näiteks sellega, et mõnikord võib ka tomatitaimede kast või tsemendikott tekil reisida saarele ilma inimesteta.
Ormsö kapten Ain Pulk ütles, et laevameeskond kasutab praegu iga vaba hetke, õppimaks tundma uue laeva iseärasusi. Pulk ütles, et kõrgest pealisehitusest ja madalast süvisest hoolimata talub parvlaev väga hästi tugevat tuult. Murekoht on aga laeva kandevõime. Eilegi jäi päevasest reisist maha üks turismibuss. Tekil oli ruumi küll, aga kuna laeva kandevõime oli täis, jäi buss maha. Sama on metsaveomasinatega. Kui üks on peal, siis teist enam peale ei pane. Või ka kruusakalluriga. Kui väga raske kallur pardale sõidab, ei pruugi enam sõiduautod mahtuda.
Fotod: Arvo Tarmula
Projekteerija pidi arvestama ka laevaehitaja võimalustega, mis ei võimaldanud suuremate gabariitidega laeva projekteerimist ning lisaks veel tuhande tehnilise detailiga projekteerimise lähteülesandes. Tuleb arvestada, et tegemist on reisiparvlaeva liinile rakendamise perioodiga ning laeva meeskond õpib alles laeva tehilisi omadusi tundma ja rakendama, et edaspidises navigatsiooni käigus laeva võimekust paremini kasutada. Seepärast on tänane operaator Väinamere Liinid OÜ palunud mõistvat suhtumist reisijate poolt kuna laeva meeskond peab töö käigus laeva ja tema tehnilist võimekust tundma õppima.
Kas laeva projekteerides siis tõesti ei arvestatud,et saarel ka elu võiks olla ja et igasugused sõidukid transporti vajavad? Uskumatu…
sellest papi õnnistamisest küll ükski asi igaveseks jäänud, milleks see tsirkus
No see on küll huvitav, et laeva kandevõimet nii planeeriti, et reisibuss pidi maha jääma?