AS-i Tallinna Sadam tellimisel edenev projekt on saarlaste järelevalve all, kirjutas Saaremaa päevaleht Meie Maa. Reedesel testipäeval Helsingis viibis ühena rahvusvahelisest tiimist ka AS-i Baltic Workboats esindaja.
Helsingi idaosas paiknev projekteerimisfirma ja jääkatsetusi läbi viinud Aker Arctic on AS-i Baltic Workboats esindaja Erik Aleksejevi sõnul neile juba varasemast tuttav koostööpartner, kuna seal pandi jääoludes proovile ka Vormsi ja Kihnu saarele sõitma hakkavad laevad, mis valmivad AS-i Baltic Workboats eestvedamisel.
Aleksejev ei kahelnud hetkekski, et laevamudel probleemideta 30 cm paksuse jää läbib. Nüüd, kui jääkatsetused on parvlaevamudelitel tehtud, läheb Aleksejevi sõnul veebruarikuus algava terase lõikusega Poolas koostöö Tallinna Sadama ja laevaehitajatega veel tihedamaks.
Majandus- ja taristuminister Urve Palo ja Tallinna Sadam sõlmisid 11. detsembril lepingu parvlaevaühenduse korraldamiseks Rohuküla-Heltermaa ja Kuivastu-Virtsu liinidel.
“Opereerimislepingu sõlmimine ning projekteerija ja laevaehitajate varasem koostöö annab Eesti inimestele kindluse, et mandri ja suursaarte vahel liiklemiseks on meil 2016. aasta sügisest kasutada uued ja mugavad, kõigile tänapäevastele nõudmistele vastavad parvlaevad,” lausus Tallinna Sadama nõukogu esimees Remo Holsmer toona.