Kallis Mari jäi esimesel aastal kahjumisse

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Aurupaadi ristimine 156 (1024x683)Aurupaat Kallis Mari ristiti 9. augustil. Foto: Urmas Lauri

Tänavu suvel turismimagnetitena Haapsalu linnas sõitu alustanud nn ratastega rong Peetrike teenis kasumit, aurupaat Kallis Mari kahjumit.

Augusti alguses sõite alustanud aurupaat Kallis Mari jäi esimesel hooajal 5000 euroga kahjumisse. Haapsalu ja Läänemaa muuseumide juht Anton Pärn teatas, et aurupaat sõidutas hooaja jooksul 800 inimest ja teenis tulu 3800 eurot. Kulu oli aga kokku 8800 eurot.

„Aurupaadi suurema käivitamiskuluga arvestasime algusest peale – suvehooaja lõpp, jahtklubi väiksem tuntus ja ettetellimissüsteem,” ütles Pärn.

Peetrike alustas sõitmist 24. juulil ning lõbusõitu käis tegemas 9800 inimest. Rongi tulud olid 16 300 ja kulud 4200 eurot. „Jäin huvirongi ja aurupaadi esimese hooajaga väga rahule,” ütles Pärn.

Pärna sõnul said nad mõlemad atraktsioone täies mahus proovida vaid ühe suvekuu ja septembris katsetada eri ajagraafikuid.

„Huvirongi tulek aitas Haapsalu siduda üheks tervikuks ning tõi sadama külastajate vaatevälja,” ütles Pärn.
Pärna sõnul lubavad tänavu suvel tehtud proovireisid Noarootsi tuleval aastal algatada poolsaart tutvustavaid ekskursioone. Selleks on vaja teha koostööd sealsete toitlustajate ja majutajatega.

„Teist huvirongi ja aurupaadi kombinatsiooni Eestis ei ole,” ütles Pärn ja lisas, et nende potentsiaali näeb alles tuleval aastal.

Haapsalu linnavalitsus käis juunis Soomes rongi vaatamas ning hiljem ostis selle 30 000 euro eest. Aurupaadi ostis linnavalitsus Euroopa Liidu projekti Riverways abiga 90 000 euro eest Rakvere firmalt Loorber OÜ, kes hankis paadi Rootsist umbes 30 000 euro eest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
21 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
See
9 aastat tagasi

……paat ja rong olid kyll väga toredad asjad. Aga ohutuse mõttes loodan väga,et rong mööda raudteetammi kergliiklusteed sõitma ei hakka. Sest selle laius ja teekatte kandevõime on mõeldud jalakäiatele. Ja vaevalt keegi pärast lapsevankrit seal mööda auke lükata tahaks…

haapsallane
9 aastat tagasi

Peetrike sõitis ka mööda raudteetammi 😉 Usun et järgmisel aastal uue hooga 🙂

juss
9 aastat tagasi

sõidan oma uue autoga juba kolm aastat ja ikka kahjumis.

Uus
9 aastat tagasi

Iga uus asi on esialgu uus ja proovitakse ära. Küsisin laste käest peale esimest sõitu, kas veel tahate? Ei taha, oli vastus ja küllap järgmine aasta näita. Egas soomlasedki seda atraktsiooni raske südamega maha müünud, küllap polnud enam atraktiivne.

Täpsi
9 aastat tagasi

Minu arvates võiks Peetrike sõita hr. Linnapeaga seotud paikades. Fra Mare- linnavalitsus- Veevärk- Kuuse tn. – ehk ka mõni lasteaed ja koolimaja.

Plaan
9 aastat tagasi

Ega seal Kalda tänaval ka midagi vaadata pole. Parem sõitku mööda tammi, saab loodust nautida.

Mõtlemiseks
9 aastat tagasi

Mõelge rahulikult reformikate teemal. See erakond on riigi tüüri juures olnud väga pikka aega. Erakond on tõmmanud enda ümber ringkaitse. Enamuses riigiametite juhtidest ja äriühingute nõukogude koosseisudest on reformikad. Jagamise rahakraanide juures on jällegi sama partei mehed-naised ja mida me ikka tahame. Kui sa ei ole selle erakonna liige, siis nagu elu näidanud, ei ole sa mitte keegi.

Turist
9 aastat tagasi

Hullusega oleks klappinud, aga turistile poleks seal midagi eriti vaadata olnud.

Jass
9 aastat tagasi

Miks “Peetrike” mööda vana raudteetammi mõnda reisi ei teinud?
Oleks selle suure raudtee taastamishullusega ilusti kokku klappinud.

tore rong
9 aastat tagasi

Kaldun arvama, et nii jääbki. Peetrikese projekt on hea ja ka väga sobiv Haapsallu. Laevaga sõitjaid ei hakkagi väga hulgaliselt olema. Aga eks elu näitab ja paneb paika.