Oktoobri lõpuks peaks Hiiumaa laevateele jääv Rukki kanal olema süvendatud. „Arvan, et selle kuuga peaks selle tööga olema ühelpool,“ ütles sadamaid haldava Saarte Liinide juhatuse liige Peeter Oopkaup.
Rohuküla-Heltermaa laevaliinile jääv Rukki kanal on Veeteede ameti andmeil praegu 4,8 meetrit sügav. „Süvendame selle 5,4 meetrini, et uutel parvlaevadel oleks seal ka merevee madala taseme korral ohutu liigelda. Heltermaa kanal on juba 5,3 meetrini süvendatud,“ ütles Saarte Liinide juhatuse liige, ehitusjuht Oopkaup.
„Kanalite süvendamine pole tänapäeval probleem. Odav see töö muidugi ei ole, aga Rukki kanali süvendamine on laevade ohutu liiklemise jaoks hädavajalik,“ lausus Oopkaup. Süvendustööde maksumus on Oopkaubi sõnul ärisaladus.
Rukki kanalit süvendab Vene lipu all sõitev süvendusekskavaator Bastion.
Süvendustööd käivad ka Rohuküla sadama akvatooriuumis. Seda kaevatakse sügavamaks ujuvkraana Viking abil.
Töid teostab Inseneriehituse AS, nemad on nii Bastioni kui ka Viikingi tööle palganud.
„Rohuküla sadamas on süvendustööde maht mitukümmend korda Rukki kanali omast suurem,“ nentis Oopkaup.
Nii kanalist kui ka sadama akvatooriumist väljakaevatav pinnas laetakse pinnasepraamile ning veetakse eemale. „Meil on kaks kaadamiskohta, üks on Rukkirahust lõunas, teine on Vormsist lõunas,“ ütles Oopkaup.
Rukkirahu kanal ehk Rukki kanal on 2,5 km pikkune lääne–ida-suunaline kanal Rohuküla–Heltermaa laevateel Rukkirahust põhja pool. Kanal on 60 meetri laiune.
Fotod: Urmas Lauri
Kuidas saab riigihanke tulemus olla ärisaladus? See peab olema avalik info? Tellijaks riigile kuuluv AS kes korraldas riigihanke süvendustöödele.
Artiklis on nimetatud tööde teostajaks KMG Inseneriehitus, mis on vale. Tööde teostajaks on Saarte Liinid AS-iga sõlmitud lepingu kohaselt Insenerehituse AS.
Rukki kanali süvendus- ja kaadamistööde maksumus on 126 000 eurot.
Lugupidamisega
Peeter Oopkaup
juhatuse liige