Jalgrattasõit maanteel nõuab erilist valvsust nii sõidukijuhtidelt kui ka ratturitelt.
Esmaspäeva õhtul sai Raplamaal õnnetuses viga jalgrattur, kellest möödumisel ei suutnud veokijuht hoida ohutut külgvahet. Esialgsetel andmetel liikusid jalgratturid maanteel kõrvuti.
8. septembril kella 15 paiku sõitis Raplamaal Märjamaa vallas Tallinna-Pärnu-Ikla maanteel 58. kilomeetril veokijuht liiga lähedalt mööda jalgratturist, kes paiskus sõiduteele ja sai viga. Esialgsetel andmetel on õnnetuse põhjuseks mitme olulise nõude rikkumine. Liiklusõnnetuses osalenud veokijuht ei hoidnud tema ees liikunud autoga piisavat pikivahet. Seetõttu nägi ta ohtu liiga hilja ega suutnud teel liikunud jalgratturitest möödumisel tagada turvalist külgvahet. Veoautolt saadud löögist või auto poolt tekitatud tuulest paiskus üks ratturitest sõiduteele. Üheks liiklusõnnetuse asjaoluks võib olla see, et esialgsetel andmetel sõitsid jalgratturid kõrvuti. Juhid olid kained ja õnnetuse täpsed asjaolud selgitab väärteomenetlus.
Lääne prefektuuri liiklusjärelevalvetalituse juhi Sander Peremehe sõnul peab maanteel jalgrattaga sõites olema väga ettevaatlik. Sama ettevaatlikud peavad sõidukijuhid olema ka jalgratturite suhtes.
“Arvestades sõidukite suurt liikumiskiirust tuleb kõigil maanteel liikujatel silmas pidada elementaarseid ohutusreegleid. Jalgrattur peab sõitma võimalikult sõidutee parema ääre lähedal ja kindlasti ei tohi sõita sõiduteel kõrvuti. Kõrvuti sõites on küll kaaslasega mõnus juttu ajada, kuid tiheda liiklusega maanteel on see äärmiselt ohtlik. Ettevaatlikud peaksid maanteel liikuvate jalgratturite osas olema ka sõidukijuhid. Pikivahe hoidmise nõue, mis maanteel vähemalt kolm sekundit ehk 75 meetrit, on mõeldud selleks, et juht suudaks ohu tekkimisel reageerida ja võtta vastu õiged otsused. Näiteks selleks, et teisest liiklejast möödasõidul või möödumisel suudetaks tagada ohutu külgvahe,” ütles Peremees
Selle kuu kümne päevaga on liiklusõnnetustes viga saanud 45 inimest ja hukkunud kolm.
Selliste õnnetuste pärast rikungi mina maanteel jalgratturina liikluseeskirju , sest sõidan tee vasakul poolel . Seda selleks , et näha autot , mis sõidab mulle vastu . Hoian nii palju teepeenrale , et ei sega autot sõidurajal . Kunagi ei sõida ma kellegagi kõrvuti , vaid hanereas, mõistliku pikivahega .Autos kaasreisijana näen tihti , kuidas inimesed sõidavad kahekesi kõrvuti, peaaegu et keset teed .Ei ole nende asigi , kuidas taganttulev auto neist mööda saab .Aga kui auto alla jäävad , siis on alati autojuht süüdi .