Haapsalu jääb Muhu väina regatist kõrvale

Urmas Lauri

urmas.lauri@le.ee

Kui veel kuu aega tagasi teati, et tänavune Muhu väina regatt saab alguse nagu mullugi Haapsalust, siis praeguseks on selge, et avapauk antakse hoopis vastvalminud Kärdla sadamast ning Haapsalu jääb regatist kõrvale.

Selle aasta A. Le Coq 57. Muhu väina regatt saab avalöögi 12. juulil vastrenoveeritud Kärdla sadamast ning järgmisel päeval toimub esimene etapp Kärdla ringil. 

14. juulil suundutakse Kärdlast Kuivastusse ning sealt edasi Pärnusse, kuhu jäädakse suisa kolmeks päevaks. 17. juulil suundutakse Pärnust Roomassaarde, kus regatt ka 19. juulil lõpetatakse.

Esimene Muhu väina regatt toimus 1958. aastal, mil vaid kümmekond jahti otsustasid tulla Riiast üleliidulistelt võistluselt purjetades mööda merd Tallinna. Tänaseks on ligi 60 aastat tagasi toimunud võidu purjetamisest alguse saanud Eesti meistrivõistlused avamerepurjetamises ning ühtlasi ka Läänemere suurim regatt, millest võtavad osa mitusada purjetajat nii Eestist kui välisriikidest.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
15 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kustas
10 aastat tagasi

Halloo kommenteerijad!
Miks te Suklest risti tahate lüüa? Loodus teeb oma töö. Haapsalu jahisadama faarvaater on umbe kasvav mudaloik ja millistest vahenditest peab Haapsalu linn seda korras hoidma? Tulge palun mõistusele ja arvestage, et merepõhi tõuseb aastas juba ligi pool cm. Ükski inimene ja firma ei suuda loodusjõudude vastu võidelda. Ärge palun rääkige mingitest jahiregattidest Haapsalu vahesadamana see pole tõsiseltvõetav. Palun võtke merepõhja kõrguskaardid ja lõpetage jutt mingitest Haapsalust läbisõitvatest jahtidest. See on unustatud teema ja ärge kulutage aega mõttetute teemade peale!

Kustasele
10 aastat tagasi
Reply to  Kustas

kuule mees, oled sa ikka täie tervise juures?

kodanik
10 aastat tagasi

Nagu tavalielt, ei jõua Sukles end ära imetleda. Huvitav, milles seisnes see “konstruktiivne koostöö”, kui kasutati erasadamaid? Kas ainult karikate jagamises või milleski veel? Kuuldavasti on ka vanalinna kõrtsid tohutu koostöö tulemus. Vesket tsiteerides – noh eks tehke siis kõrts, kui tahate. Vot selline koostöö.

ärge muretsege
10 aastat tagasi

varsti tuleb aurulaeva regatt

küsin Sukleselt
10 aastat tagasi

Mida on linn teinud sadamate tüli lahendamiseks? Miks jõudis asi sinnamaale, et kai tuli eemaldada sundkorras ja vastu suve.

Kati
10 aastat tagasi

Olen Hr. Veske jutuga 100% nõus. Tänan!

Ülo Telgmaa
10 aastat tagasi

Uskumatu, et selline uudis ka tõele vastab, sest olen ikka Haapsalut pidanud merelinnaks kus purjeregatid, “Muhu Väin” sh peaks olema linna lahutamatu osa! Paneb tõsiselt mõtlema, millistel ajenditel, mis põhjus(t)el? Võib ju arvata, et mingi põhjus peitub linna jahisadamas, kus ei leita lahendeid omanike vahel…! Mõistatus, sest alealiselegi on selge, et parima tulemuse annab kompromisslahend. Kui viimast pole seni leitud, siis peaks Haapsalu linn endast märku andma – või kuidas? Linna tegemata töö ei muud – või kuidas?

Urmas+Sukles
10 aastat tagasi

Tore lugeda härra Vesket. Kui tsiteerida, siis umbes ei ole ilus. Linna toetus ja suhtumine olid oluline, et 2 aastat tagasi tuli Muhu Väin Haapsallu. Korraldajad olid meile tänulikud mõlema korra järel, mis siin oldi , sest meie koostöö oli konstruktiivne. Täna käivad lained kahjuks üle linnavalitsuse võimaluste ja pädevuse. Veeteede Amet teisaldas sundtäitmise käigus Suur Holmi sadama kai ja nüüd on Suur Holmi sadama laevatatav osa muutunud väikeseks ja ohtlikuks .Arvatavasti muudeti selle teisaldusega ka ohtlikuks Veskiviiki minejate laevatee. Veeteede Amet teostas nädala algul ka mingid mõõtmised, aga selle kohta meile infot ei ole antud. Täna on kaikohtade arv… Loe rohkem »

Mart
10 aastat tagasi
Reply to  Urmas+Sukles

Kas kaaluti ka sellist varianti, et purjekad jäetakse Rohuküla sadamasse, inimeste jaoks pannakse käima eribuss? Purjetajad pole vaene rahvas, jõuavad bussisõidu kinni maksta küll.

Arne Veske
10 aastat tagasi

Muhu Väin oma rohkem kui saja jahi, kuuesaja purjetaja ja ligi 60-aastase ajalooga on kahtlemata rahvusvahelise tähtsusega regatt. Osalen sellel asjaarmastaja tasemel ja naudin täiega. Kui regatt möödunud aastal üle pika aja Haapsallu jõudis, pidasin vajalikuks Suklest selle edusammu eest õnnitleda. Linnapea reaktsioon oli umbes selline: “Mina ei teinud midagi. Helistati ja küsiti, kas tahate regatti. Kehitasin õlgu – no eks tulge siis.”. Kas sel aastal oli vastus – no eks minge siis? Või tehti ka midagi, et tuldaks ja jäädaks? Tahaks väga teada! Põhjust, miks Haapsalu välja jäeti, ma kahjuks ei tea, võin ainult oletada. Suure tõenäosusega hakatakse rääkima… Loe rohkem »

Juhhannes
10 aastat tagasi

Võtsin ka EPL-i ette ja veendusin samuti, et linnapea oma vaimusilmas aastaks 2025 ei näinud Haapsalut kuidagi merelinnana. Merega seoses on juttu ainult talvistest kalapüügivõistlustest aga seegi vast entusiastide pärusmaa, mis mingeid investeeringuid ei vaja. Kurb küll…

juss
10 aastat tagasi

Tänases EPL-s oli näiteks kaunis kahju lugeda, et poole sõnagagi ei mainita Läänemaa ja Haapsalu puhul mereteemat. Huvi lihtsalt inimestel paraku puudub…