EKRE noorteliikumine Sinine Äratus valis Otepää looduspairgis peetud suvelaagris noorteliikumise uueks juhiks Läänemaalt pärit Triin Kuuse.
„Juhi tiitlisse suhtun küll rohkem kuulekuskohustuse kui üleliigse uhkusega, kuid toetava juhatuse ja meie tublide liikmete abil on see kindlasti hea võimalus näidata ka patriotismi helgemat poolt, mis seni ehk veidi varju on jäänud," kinnitas vastvalitud Sinise Äratuse juht Kuusk.
"Rahvusriiklus ja rahvuskonservatiivne maailmavaade on kistud inetusse võitlusesse globalismi ja üha jõulisemate mõõtmete poole püüdleva föderalismiga. Just noortel on kandev roll seda laialt levivat liberaalset ja ainuõigena presenteeritavat mõttemalli uusaegsete seas murda ning tõsta oma eeskujuga uuesti au sisse inimeseks olemise põhiväärtused: traditsioon, rahvuspärandi- ja loodushoid, kogukonda panustamine, moraal, vastutus ja perekond," lisas ta.
EKRE noorteliikumine Sinine Äratus kogunes sel nädalavahetusel suvelaagrisse Otepää looduspargis Päidla külas, et veeta ühiselt aega rahvusliku maailmavaate ja kodumaise ürglooduse keskel. Traditsiooniliselt saatsid suvelaagrit eestluse katkematust rõhutavad rituaalid, vande andmine uue rahvusliku ärkamise sütitamiseks ja meditatiivsed rännakud lähedalasuvatesse ajaloolistesse paikadesse. Seiklusmängu käigus said Sinise Äratuse aktivistid simuleerida rahvusvahelisi suhteid ning geopoliitilisi konflikte.
"Võimalus lülitada end mitmeks päevaks välja urbaniseerunud tarbimisühiskonna mürast jättis kõigile taas sügava jälje," teatas Sinise Äratuse juhatusse kuuluv Ruuben Kaalep. "Just selliste metsade, põldude ja järvede vahel on meie rahvas aastatuhandeid üles kasvanud ja eestluse säilimise otseseks eelduseks on selle sügava vaimse sideme taasleidmine oma kodumaaga."
Päevapoliitilisi teemasid kommenteeris Kaalep järgnevalt: "Haldusreform ei tohi olla üksnes formaalne majanduslikest kaalutlustest lähtuv piiride tõmbamine, vaid peab arvestama just nimelt orgaaniliselt kujunenud kodukohatunnetusega. Näiteks Otepää kant oli enne okupatsiooniaega Tartumaa lahutamatu osa ja peab uuesti selleks saama."
Suvelaagri viimase hommiku võtsid noored rahvuslased vastu muinasaegsel kalmemäel päikesetõusu tervitades. Enne kojusõitu istutasid Sinise Äratuse aktivistid laagri toimumispaigas mitu puud, mis jäävad meenutama rahvuslaste külaskäiku esivanemate radadele.
Triin Kuuske pildil pole.
Sellepärast, et kôik, mis teutoonide poolt 700 aastat tagasi toodi, on nii sügavalt eestlasesse juurdunud, et isegi rahvuslastel vaja täna Saksa vormi pugeda.
Ma ei tea, kas pildil on ka Triin Kuusk. Aga pilidl parempoolselt tütarlapselt küsiks küll, et miks Sul selline jakk sellel pildil seljas on?
Mis seal vahet on, mis keegi teine endale selga paneb? Ela ise ja lase teistel elada 😉
Elan ise ja lasen teistel ka elada 🙂
Aga kui see on EKJ välivormi jakk, siis on tibin küll kõvasti ämbrisse astunud.
Kumb on suurem patt – kanda Eesti KAITSEväe vormi tuhandete kilomeetrite kaugusel võõrastele rahvastele multikulti liberastiat eksportides (neid maid sõna otseses mõttes okupeerides) või võtta see korraks õlgadele Eestis eestlaste kestmajäämise üritusel, kus järgiti üks-ühele põhiseaduse preambuli juhtmõtet? Samasugust tähenärimist nagu siin vormijaki kallal märkasin Lääne Elu artiklis kunstikooli katusevahetusest. Sealgi tänitatakse vormi, mitte sisu üle. Sisu on aga selles, et mitte turvavarustus pole esmatähtis vaid terve mõistus. Võhikud ei adugi, mis on tegelikult (kõrgustes) ellujäämise esimene printsiip. Aga nad on kusagilt lugenud, et kiivri ja ohutusköieta ‘pole õige’ ning hukkamõist on kärme tulema. Kas ülaltoodud paralleelist piisas? Igaks juhuks… Loe rohkem »
mitte erapooletu…
mingit kõvasti ämbrisse astumist pole