Kaja Kallas: Haapsalu raudtee jäi rahata, sest taasterahastu maht vähenes

Lääne Elu

info@le.ee

Seda, kuniks raudtee taas Haapsaluni jõuab, tuleb veel kaua oodata. Foto: Urmas Lauri

Peaminister Kaja Kallas vastas täna riigikogu liikmete arupärimistele Turba-Risti raudtee väljajätmise kohta Eesti taaste- ja vastupidavuskavast.

Kümme riigikogu Keskerakonna fraktsiooni liiget esitasid 6. juulil peaminister Kallasele arupärimise Turba-Risti raudtee väljajätmise kohta Eesti taaste- ja vastupidavuskavast.  

Arupärijad viitasid asjaolule, et 30. juunil tegi valitsus poliitilise otsuse jätta Eesti taaste- ja vastupidavuskavast välja Turba-Risti raudtee ehitamise projekt. Sisuliselt on see projektilt viimasel sekundil rahastuse äravõtmine.

Kallas märkis täna arupärimisele vastates, et Euroopa Komisjon tegi 27. mail 2020 ettepaneku luua taasterahastu, mille eesmärk on toetada COVID-i kriisis kannatada saanud majandusi läbi investeeringute ja reformide. Taasterahastu toetusmaht Eestile pidi algsete arvutuste kohaselt olema 1,1 miljardit eurot, kuid tänu Eesti majanduse prognoositust kiiremale majanduskasvule väheneb meie toetusmaht 863,3 miljoni euroni.

„Seetõttu tuli kava korrigeerida ja viia selle maht vastavusse lõpliku toetusmahuga. Kuna kava ei ole võimalik enam esialgsel kujul ellu viia, siis on liikmesriigil vastavalt taaste- ja vastupidavusrahastu regulatsioonile võimalik esitada Euroopa Komisjonile ettepanek kava muutmiseks,“ ütles Kallas.

Kallas selgitas, et eeltoodud asjaoludel 30. juunil valitsus tegi otsuse Turba-Risti raudtee rajamine taastekavast välja arvata. „Turuolukorrast ja märkimisväärsest kallinemisest lähtuvalt ei ole riigil võimalik kõiki kavandatud raudteeinvesteeringuid varasemalt plaanitud ajakavas ja mahus rahastada, mistõttu tuleb paratamatult osa neist ootele panna ja keskenduda esmajärjekorras neile, kus reisijate arv ja kaubaveo mahud ning sellest tulenevalt sotsiaal-majanduslik mõju on suurem,“ ütles Kallas.

Peaminister nentis, et kogu Haapsalu raudtee taastamiseks vajalikke vahendeid ei ole olemas olnud ka teiste valitsuste ajal.

Kallas märkis, et riik on arendanud ja taastanud läänesuunalist raudteed ehk Turbasse viivat raudteed etapi kaupa. „Enne kui raudtee jõuab Läänemaale, on vaja rajada ja rekonstrueerida Harjumaal asuv läänesuunaline taristu. Valminud on Riisipere-Turba lõik ning rongiliiklus Tallinna-Keila-Turba lõigul toimib. Investeeringu maksumuseks oli circa 8 miljonit eurot,“ selgitas peaminister. Ta ütles, et lisaks olemasoleva raudtee arendamisele otsustas valitsus käesoleva aasta augustis rekonstrueerida Vasalemma-Riisipere raudteelõiku ligi 3,2 miljoni euro eest, et tõsta seal 7,2 kilomeetri ulatuses kiirusi. Ühtlasi jätkati Haapsalu raudteede projekteerimistöödega, et tulevikus riigieelarveliste võimaluste tekkimisel Haapsalu raudtee arendamisega edasi minna.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
26 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Kohalik
1 aasta tagasi

Kommentaare lugedes selgub, et osad ei oska kas lugeda või ei saa aru mida loevad.

Rahvas valis ekre
1 aasta tagasi

kaka on nagu kloun, äbarik ja kole 🙁
Iga lasteaia laps saaks ka paremini hakkama!

Ka Ka
1 aasta tagasi

Tahan annan raha, ei taha ei anna……

Just
1 aasta tagasi
Reply to  Ka Ka

eraldan, ei eralda, on peaminister selleks ju loodud.

Kas
1 aasta tagasi

saaks kuidagi Kaja Kallase ka rahata jätta?

Svens
1 aasta tagasi
Reply to  Kas

He he, pakun, et ta on rahaliselt vägagi hästi haritud ja kindlustanud enda ja järglaste murevaba elamise erinevate investeeringute näol.

Seikspiir
1 aasta tagasi

Tendents on inimeste liikumine autodest ühistransporti ning seda olukorras, kus majanduslangus pole veel õieti alanudki.

Uudis
1 aasta tagasi

Täiesti suva kas see tee tuleb või mitte.

Sasha Banks
1 aasta tagasi

Minu kaasosaline My X mate teenib arvutis 82 dollarit tunnis. Ta on olnud pool aastat ilma tööjõuta, kuid mitu kuud varem töötas tema töötasu selle poole, et ta sai võimaluse teenida 15 000 dollarit, jättes mõneks tunniks arvutiga tegelema. Lisateabe saamiseks minge selle saidi kodumeedia tehnoloogia vahekaardile, et saada üksikasjalikumat teavet. Tänan teid.

SIIA→→ http://Www.EarnHub7.Com

Imelik
1 aasta tagasi

Klounaad peaministri esituses. Taasterahastut vähendati kuna Eesti majandus kasvas prognoositust kiiremini. … aga “turuolukorrast ja märkimisväärsest kallinemisest lähtuvalt ei ole riigil võimalik kõiki kavandatud raudteeinvesteeringuid varasemalt plaanitud ajakavas ja mahus rahastada”. “…. keskenduda esmajärjekorras neile, kus reisijate arv ja kaubaveo mahud ning sellest tulenevalt sotsiaal-majanduslik mõju on suurem,“ ütles Kallas.” See siis riiklik regionaal ja -sotsiaalpoliitika peaministri vaatenurgast. ??? Järgmisena juba teatas, et kavatseb jälle proportsionaalse tulumaksusüsteemi poole liikuda. Süsteem, mida viljelevad eranditult diktaatorlike ja oligarhiliste tunnustega riigid. On kellelgi veel illusioone, et sealt kunagi midagi asjalikku tulema hakkab? Jälle lükati õpetajad “tanki”, et nende mõnisada eurot palgatõusu olevat “vale… Loe rohkem »

Läänlane
1 aasta tagasi

Paneme 80 milli ehituseks magama et rong saaks 2 korda päevas pooltühjalt sõita, milleks küsin.

Imelik
1 aasta tagasi
Reply to  Läänlane

“Läänesuunalistel väljumistel on mai kuude võrdluses enim kasvanud Tallinna-Riisipere-Turba rongireisijate arv (28%) 121 300 reisijani”

… aga küll sina juba tead… taristuinvesteeringute ja transpordi-logistika lahenduste arendusspetsialist?

Imelik
1 aasta tagasi
Reply to  Imelik

Muuseas, mine loenda “reisijaid” 3,5 “milli” graniitkivisse maetud (sõna otseses mõttes) Haapsalu ” Hauptstraße”-l. Või siis sa nii veendunud ei olnud?

Nojah
1 aasta tagasi
Reply to  Imelik

Ega siin pole mõtet midagi seletada. Nii kui keegi hakkab arukalt majandust lahti seletama, tuleb selline miinuste laviin kohe peale. See näitab, et pole mõtet siin. Kohalik omavalitsus aga peaks küll palju rohkem inimestele lähemale tulema ja kasvõi bošüüride või muul viisil rahulikult ja lihtsalt ning selgelt lahti seletama, et miks ja mismoodi võib üks või teine asi kohalikule piirkonnale kasulik olla. Muidu üks tekitab paanikat ja loobib mingeid umbääraseid arve õhku ja paljud kohe järgi noogutama andmata endile üleüldse mõtlemiseks ja analüüsimiseks aega.

Hellat
1 aasta tagasi
Reply to  Läänlane

Nüüd tahaks küll kõige nende oletuste kohta põhjalikku aruannet lugeda. Ja et oleks ka põhjalik. Ja kaks korda päevas, koos pileti hetke maksumuse ja sõitjate arvuga igas vagunis. Ja sõitjate arv igas peatuses.

ei tea
1 aasta tagasi
Reply to  Hellat

milleks?

Oraa Kel
1 aasta tagasi

Loodame,et see hobuse unenägu ei lähe kunagi täide. Kuna kaubavedu pole,jäämegi igavesti sinna miljoneid peale maksma…🙁