0

Malle Niit: tunnis on lihtsam

Kaire Reiljan

Kaire Reiljan

kaire@le.ee

Taebla kooli 1. klassi õpetaja Malle Niit. Arvo Tarmula
Taebla kooli 1. klassi õpetaja Malle Niit. Arvo Tarmula

„Mul on väga-väga-väga tublid lapsevanemad,” oli esimene asi, mida Taebla kooli 1. klassi õpetaja Malle Niit vastas küsimusele, kuidas koolis e-õpe sujub.

Niidu sõnul on koduõppel olevate esimese klassi laste õpetamine keeruline, sest seni pole nad koolis arvutit õppetööks kasutanud. „Olime teinud matemaatika talguid ja veebiklassi ja natuke vaadanud suuri ja väikesi tähti. Mõtlesin, et küll jõuab nendega ka arvutis teha, aga kes see teadis, et selline pauk tuleb,” rääkis Niit. Ta lisas, et osal õpilastel pole stuudiumi kontotki, seda enam on lapsevanemate abi ja juuresolek oluline.

Niidu sõnul kasutab ta lastele ülesannete andmisel varianti, et paneb kolme-nelja päeva ülesanded pühapäeva õhtul üles, nädala keskel lisab nädala viimaste päevade ülesanded. Vanemad saadavad tagasiside nädala lõpuks.

„Eile tunniplaanis matemaatikat ei olnud, aga üks ema kirjutas, et laps hirmsasti tahtis matemaatikat ära teha. Las ta siis teeb, see ei ole keelatud,” rääkis Niit. Kui loodusõpetuses oli ülesanne kodus kooki teha, küsis üks ema, kas nad võiksid seda hoopis nädalavahetusel teha, tõi Niit teise näite. „Loomulikult võib. Vanemad peavad ju ka tööl olema,” ütles ta.

Niidu sõnul on ta praegu lasknud õpilastel peamiselt töövihikutest ja raamatutest õppida. Kunstitunniks joonistavad lapsed kodus käepäraste vahenditega ja vanemad panevad fotod joonistatud piltidest veebikeskkonna Padlet seinale üles – sellest on saanud klassi virtuaalnäitus.

Kehalise kasvatuse tunniks võib vanematega õue jalutama või sportima minna või hoopis tantsida. Tantsimine meeldib Taebla kooli esimese klassi õpilastele väga ja selle tarbeks on õpetaja jaganud neile videoid. „Üks ema ütles, et meil ei ole kehaline kasvatus mitte kaks korda nädalas, vaid iga päev. Seda nad tahavad teha,” rääkis Niit.

Raskem on Niidus sõnul lugemisega. „Minu jaoks on praegu kõige keerulisem see, et ma ei tea, mida lapsed oskavad,” ütles ta. Tema sõnul vanemad küll rahustavad, et ärgu õpetaja muretsegu, nad loevad lastega, kuid Niit kaalub siiski videotundide tegemist, et laste lugemist kuulata.

Esimese klassi kõrval õpetab Niit ka 6. klassile vene keelt. Praegu ollakse õppimisega mäel. „Kui neljapäeva õhtul tuli teade, et esmaspäevast on koolid e-õppel, tegin öösel kella poole kaheni vene keele õppematerjale,” rääkis Niit. Tema sõnul on õpitava teema kohta olemas videojuhend ja ta tegi ka ise üsna üksikasjaliku juhendi ning selle järgi on kaks nädalat õppetööd käinud. „Aga järgmisel nädalal tulevad uued teemad ja pean natuke mõtlema, mida ja kuidas teha,” rääkis ta.

Videoid ja muid materjale, mida õppetöös kasutada, on Niidu sõnu palju, aga nende otsimine võtab aega. Ta lisas, et abiks on vastavad Facebooki grupid ja muud keskkonnad, kus nõuandeid jagatakse.

„Kodus õppimine on õpetajale töömahukam, tunnis on hoopis lihtsam,” ütles Niit. Kõige rohkem muretseb ta sellepärast, et kui esimestel kodus õppimise nädalatel soovitati lastele hindeid mitte panna, siis ühel hetkel tuleb lapsi hindama hakata. Ta selgitas, et Taebla koolis on tavaks see, et esimese klassi esimesel poolaastal numbrilisi hindeid ei panda, kuid teisel poolaastal juba küll. „Kui kuu aega jääb hindamata, mis siis ikka. Aga kes teab, kui kaua see kõik kestab. Kui mais kooli ei saa, on küll natuke jama, just hindamise pärast,” ütles Niit.

Niidu sõnul pooleteise kuuga koduõppel esimese klassi õpilased rumalamaks kindlasti jää. „Ja mul on väga-väga-väga tublid lapsevanemad,” ei väsinud ta kiitmast.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid, vajutades lipukese ikooni.

Kommenteeri

avatar
wpDiscuz