Raudtee-ehitus on Turbas elu käima löönud

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Rongiootaja Turbas. Foto: Urmas Lauri

Rongiootaja Turbas. Foto: Urmas Lauri

Esimene reisirong Turbasse asub Balti jaamast teele viie nädala pärast, 8. detsembril mõni minut pärast kella kümmet hommikul, et umbes pool kaksteist kohal olla.

Täpseid sõiduplaane veel ei ole, aga eeldatavasti sõidab „porgand” umbes tund ja viisteist minutit, mõnel väljumisel ka pisut kauem. Pilet maksab umbes neli eurot, rongist konduktorilt ostes on 60 senti kallim.

Juba praegu on Turbas reisirongi tulekuks kõik valmis: uhiuus perroon koos katusealusega, parkimisplats ja rattaparkla ning bussiootepaviljon.

Artikli lugemiseks tellige digipakett või logige sisse!

33 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Oliver
2 aastat tagasi

Hea uudis. Peamine, et Taal ei oleks lähedal…

1 naine
2 aastat tagasi

tänases Eesti Ekspressis on lugu, mis räägib sellest, et teadlased kutsuvad üles inimesi loobuma fossiilsetest kütustest ja majanduskasvust. Piinlik peaks olema rääkida koguaeg tasuvusest, samas on kriitiline piir juba näha meie oma Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla mnt-l vuravate bensiini/diisliküttega sõidukite tõttu, rääkimata Tallinnas olevatest liiklusummikutest.

oijah
2 aastat tagasi
Reply to  1 naine

rohepestud ajud. 1. Elektriautode tootmine ja kasutamine on sama kahjulik, kui tavapärased. 2. Tasuvus peab olema ju, et mitte võlgu ega nälga jääda. Kena on kommunistlike loosungeid hüüda, aga midagi ei toimi niisama.

1 naine
2 aastat tagasi
Reply to  oijah

Kas teadlaste ajud on rohepestud? Oleksin dianoosidega ettevaatlikum.

Aa..
2 aastat tagasi
Reply to  1 naine

teadlased ongi selle avastanud, et vahet pole suures plaanis, millist autot toota ja kasutada. Aga selliseid artikleid te muidugi ei loe, kuna eesti peavoolumeedias väga avaldada ei taheta. Kõik taandub siin ilmas rahale ja kasumile, ei ole olemas mingeid planeedipäästjaid, vabandust üks nagu näha siiski üritab olla, teadmata mida ja kuidas päästa

uskmatu-toomas
2 aastat tagasi

Kuuskümmend aastat tagasi hakkas ka varahommikune rong Ellamaa – Turba kandis täituma sest sealt Tallinna tööle mindud on aastaid.Paljud kasutasid tänaseni autot Riisperre ja edasi rongi.
Kui Haapsalu-Tallinna vaheline sõiduaeg oleks 55-70 minutit siis veel.
Tänaste pakutud kiiruste juures Haapsalusse seda raudteed ei tule ja kui tehakse siis kümme aastat pärast valmimist müüb keegi uus Taal jälle relsse !

ideaal
2 aastat tagasi

kui saaks nii tunniga tallinna , küll oleks ka sõitjaid.tallinn on autosid täis , parkida pole kuskile.Ma arvan et nii mõnigi oleks tööle rongiga läinud.

oijah
2 aastat tagasi
Reply to  ideaal

tunniga saad peaaegu turbani alles. Lõunaks jõuad tallinna tööle

jaan
2 aastat tagasi

Ültse ei ole midagi vaja ehitada,käige jala.Euroopasse ehitatav raudtee pärast valmimist hakkab korras hoidmiseks eelarvest alles raha võtma miljoneid.Palju neid sinna sõitjaid on,lennuk ikka otstarbekam,suts ja kohal.

Sass S
2 aastat tagasi
Reply to  jaan

Pole sul tulevikus lennukit ega tavakütusega transporti !

Söitjaid
2 aastat tagasi
Reply to  jaan

pole, aga on maavarad, hinnalised metallid, mida tooraine järele karjuvale Saksamaale tasuta ära anda, kohalikku elanikkonda lollitades.

Maakas
2 aastat tagasi

Minul sellesse projekti usku ei ole. Selleks, et mõni pensionär paar korda aastas rongiga Tallinnasse sõidab, poleks küll tarvis meeletut hulka raha kulutada. Ei hakka need, kes praegu autodega linna vahet liiguvad, samuti oma eelistusi muutma, sest vaevalt see pilet väga odav saab olema. Praegugi on odavam kasutada oma autot kui sõita bussidega. Lisaks on rong ohtlik teistele liiklejatele, sest hakkab kulgema vähemalt ühes kohas üle maantee ja ka alevikes (nt Risti) seab jalakäijad ohtu. Seal, kust rong üle maantee läheb, on nii tobe koht kus õieti ei näe ka kui see oranz peletis läheneb.

1 naine
2 aastat tagasi

Mida teavad siin raudteevastased äratasuvusest või muust sellisest rääkida. See on ammu teada, et kes raudtee vastu sõdivad, on bussifirmade palgal.

Häh
2 aastat tagasi
Reply to  1 naine

Selleks et raudtee tasuvusest rääkida ning elementaarseid majandustõdesid tunda, ei pea bussifirma palgal olema. Avage ise ka silmad ja mõelge natuke kui suudate, raha ei kasva puu otsas ning ei tule vabalt seinast, seda rumalust ei suuda rahvas kinni maksta. Niigi on tehtud rumalus rumaluse otsa ja maksuraha pillutatakse kui sõnnikut laiali.

Häh
2 aastat tagasi

Turbasse tund ja veerand, Haapsallu seega jõuaks kahe kuni kahe poole tunniga. Seega Haapsalust Tallinna töölekäijaid rongiga sõitma ei hakka. Tavareisijad võibolla mõned üksikud, kel aega ja viitsimist loksuda, käivad rongiga kord kuus või aastas Tallinnas. Ostureisidel ei kannata käia rongiga, keegi ei viitsi kotte ja kompse vedada. Jälle üks näide kuidas mingi vähemuste grupp a’la LGBT või mis iganes tallavad meie kõigi maksurahade peal ja pressivad oma kiikse peale. Selgemast selge on et rongiliiklus Haapsalu-Tallinna vahel ei muutu iial kasumlikuks vaid jääb hiigeldotatsioonide kasutajaks väikese huvigrupi huvides. Keegi kirjutas et kaubavedu võibolla tuleb. No naiivsuse tipp, kui keegi arvab,… Loe rohkem »

õige
2 aastat tagasi

midagi pole vaja ja pooled bussid ka liinidelt maha võtta…kõik pooltühjad ju….

Arvos
2 aastat tagasi

V’gev!