Haapsalu raudtee maksumus on vähemalt 65 miljonit eurot

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA
Haapsalu raudteejaam. ARVO TARMULA

Majandusministeeriumi hinnangul läheb Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee maksma umbes 65 miljonit eurot.

Majandusministeerium on koostanud raudtee arendamise tegevuskava aastaiks 2019-2024, milles öeldakse, et neil aastail tuleb otsustada, kas ehitada Turba-Haapsalu-Rohuküla raudteeliin. Haapsalu raudtee on üks viiest projektist, mille võib ette võtta raudtee arendamiseks Eestis.

Teised projektid on: Tallinn-Narva, Tapa-Tartu-Valga ja Tartu-Koidula raudtee elektrifitseerimine (300 miljonit eurot), Valga-Koidula raudtee renoveerimine (45 miljonit eurot), Tallinna ringraudtee (112 miljonit eurot) ja Tallinn-rapla liini läbilaskevõime suurendamine (4,7 miljonit eurot).

Tegevuskava kirjeldab suuremaid remonditöid raudteel. Eesti Raudteel on plaanis neil aastail kulutada 378 miljonit eurot ja Edelaraudteel 28 miljonit eurot. Eesti Raudtee investeeringute hulgas on ka Riisipere-Turba rööbastee, mis valmib tuleval aastal (7,6 miljonit eurot).

 

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
32 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
lugeja
5 aastat tagasi

Kellele seda raudteed vaja on??? Kaine mõistus koju ja lõpetage see lollus.

Loomik
5 aastat tagasi

Minu meelest oleks see tore…ma võib-olla isegi tuleks sõidaks…

nii tore, jah
5 aastat tagasi
Reply to  Loomik

Väga õige, tore just oleks. Mitte aga vajalik, vältimatu, mõttekas ega kasulik. Ainult toreduse pärast asju teha pole võimalik. Ülejõukäiv. Praegu on pooltühjad bussid, lisandub kolmveerandtühi rong, siis bussid on pea inimtühjad. Haapsalust saab iga kell Tallinna, kui vähegi planeerida. Maalt ju nagunii ei saa ka rongiga, sest peatusi ei kavandatagi, väga palju. Otsin transpordi, et hommikul Haapsallu saada, et edasi Tallinna sõita ja õhtul sama jama?

bla
5 aastat tagasi

Kuule Anti, kust see 300 miljonit tuleb sinna raudtee eelarvesse?

Minu teada
5 aastat tagasi

ei ole ühelgi riigil kusagil keldrinurgas raha hunnikut kust võtta majandamiseks raha. Kõik raha tuleb kokku korjata maksumaksjatelt ja siis paigutada kuhu vaja. Nii lihtne see ongi. Kommentaariumis muud pole kui “maksumaksja raha” kulutamise kirumine. Äkki kirumise asemel pakuks keegi kommentaariumi finantsgeeniustest, välja kust siis raha saaks, või kuidas …

Piilupart
5 aastat tagasi

Meenutagem 2016. aasta novembrikuus kõneles J.Karilaid, et Haapsalu saab raudtee vabariigi aastapäevaks. Nüüd, kui aasta 2018 hakkab mööda saama, tuleb Karilaid enne valimisi jälle välja kulunud valimislubadusega. Kas ei ole juba aeg lükata see lubaja vennike ajaloo prügikasti?

Kodanik
5 aastat tagasi
Reply to  Piilupart

Karilaid ja Sukles on lubanud ka mitmetel valimistel järjest Metsa tn korda teha. Nõustun täielikult, et Karilaiu õige koht on ajaloo prügikastis. Aga see ju valijate valik, kas nii ka läheb.

valija
5 aastat tagasi
Reply to  Kodanik

Egas Karilaiul tõesti kerge ole pealinnast Haapsalus tööl käia 🙂

tume Ahto
5 aastat tagasi
Reply to  Kodanik

niikaua kui toimuvad e valimised , ei kao sellised tegelased kuhugi ……

linnakodanik
5 aastat tagasi
Reply to  Kodanik

Jah, Karilaid ja Sukles on tõesti lubanud juba aastaid Metsa tänava korda teha, aga lubadustest pole nad kaugemale jõudnud. Kui mäletada, siis Sukles lubas ka lehmakarja Tagalahe äärde tuua? Üritas sel suvel siis oma selle lubaduse ka teoks teha, aga näed – ei õnnestunud! Ega ei õnnestugi, kui sellise aktsiooniga tahetakse veel omale preemiaraha teenida. Veisekasvataja peaks ikka loll olema küll, kui tal on võimalus kokkuleppel PRIA-ga hoopiski raha teenida ja miks ta peaks siis linnale veel peale maksma

Anti
5 aastat tagasi

Oot. EVR tahab kulutada 300 mln. Üks variantidest on Haapsalu raudtee. Jahh. Ikka JAHH. Mis krd maksumaksja raha jutt siin on? See on raudtee otstarve jaoks eraldatud raha. Saab kulutada ainult raudteele. Valik on selge. Kas saab Haapsalu, või saab Koidula suunaline liin. Või Narva. Kui kohalikud seda ei toeta, siis kes veel? Narva elanikud kindlasti ei toeta Haapsalu raudteed

Mart
5 aastat tagasi

MIDA PEKKI, kallid kodanikud? Raha nii kui nii annab EC, 80%. 20 prossu saab leida küll. Sellee est ka kohalikud inimesed saavad tööd, tulevad uued viaduktid, elektrimastid, alajaamad j ne. On alternatiiv. EEC annab selle raha näiteks Albaania raudteele. Ja siis nemad saavad tööd j ne. Eesti ei saa midagi

Juku
5 aastat tagasi

Miks vagunit tõstetakse nii ebaloogilisel viisil? Troopitud mitte raam, vaid paak?

no jah
5 aastat tagasi

kõik asjad tulevad millegi arvelt.Maksumaksjad pole juba aastaid pidanud sentigi maksma Haapsalu raudtee ülalpidamiseks.ja siis ? Kus see raha on ,tunneb keegi,et nüüd on miskit paremaks läinud või ehitatud midagi,töökohti loodud ?

Tolmu Ahv
5 aastat tagasi

On viimane aeg koostada kirjalik nimekiri nendest,kes rongi tahavad.Ja panna nad raudtee ehituseks laenu võtma.Miks peavad nende sõidulõbu kinni maksma terve Eesti maksumaksjad ?Juba ammu sõidavad iga tund Tallinna vahet mugavad,aga pooltühjad,doteeritud bussid.Kuna kaubavedu pole ja EI tule,ei tasu see ulmekas end iial ära.Pealegi poolitab kaitsetara Läänemaa ning rong peatub ainult viies kohas.Ja nagu elu on näidanud,kahekordistub ehituse ajal tihti ehituse maksumus.

Anti
5 aastat tagasi
Reply to  Tolmu Ahv

oled ikka kaine? mis maksumaksjad? See raha on Eesti Raudtee eelarves juba. Seda ei saa kulutada Sulle viina ostmiseks, näiteks. Ja ei saa maksta pensiooni. Saage aru, inimesed. Selle otstarve on RAUDTEE EHITUS. Kas Haapsalus, Tallinna ringteel või mujal, näiteks mingi Sonda jaamahoone renoveerimiseks

Kohalik
5 aastat tagasi
Reply to  Anti

Ehituse raha jah, aga edasi?

tume Ahto
5 aastat tagasi
Reply to  Anti

missuguseid seeni ise tarbid , ja huvitav kust kohast tuleb raha nö sinna eelarvesse ,mine kiiresti arstile .