Maanteeamet plaanib enim teha pindamistöid – riigimaanteede 16 594 kilomeetrist plaanitakse pindamistöid teha 1200 kilomeetril. Rekonstruerida on kavas 186 kilomeetrit teid, taastusremondi plaanitakse 228 kilomeetril teedest. Läänemaal on kavas teha taastusremonti Risti-Virtsu maantee kahel lõigul.
Suurematest muudatustest hakkab maanteeamet tänavu ehitama 2+1 põhimõttega teid. See tähendab, et vaheldumisi on sõidusuundadel lisaks ühele sõidurajale ka üks möödasõidurada. Sel juhul saab sõidusuunad üksteisest füüsiliselt eraldada, mis vähendab Rootsi maanteeameti hinnangul liiklusõnnetustes hukkunute arvu umbes 80%.
Sellise tee ehitamine on ka märksa odavam kui 2+2 tee ehitamine. 2+2 tee kilomeetri ehitamine maksab 2-4 miljonit eurot, 2+1 tee kilomeeter aga 1,8 miljonit eurot. Kui 1+1 tee ehitada ümber 2+1 teeks, läheks see maksma umbes miljon eurot.
2+1 teeks peaks saama paarkümment kilomeetrit Jõhvi ja Sillamäe vahel, Tallinn-Tartu maantee Kärevere-Kardla nelja kilomeetri pikkune lõik ning mitu lõiku Tallinn-Pärnu maanteel.
Tänavu jätkub ka Tallinn-Tartu maantee neljarealise osa pikemaks ehitamine. Suvel algab 12 kilomeetri pikkuse Kose-Ardu 2+2 lõigu ehitamine, mis peaks valmima 2020. aasta sügiseks.
Läänemaal on suuremad teetööd tänavu plaanis Risti-Virtsu-Kuressaare maanteel.
Kuna riigiteel nr 10 Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare on tänavu suvel kaks ehitus- või remondiobjekti, palub maanteeamet liiklejail oma sõitude planeerimisel varuda lisaaega, sest mõlema objekti läbimisel võib summaarne ajakaotus ulatuda kuni 20 minutini.
Riigitee nr 10 Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare km 56,3 – 65,0 projekti maksumus on 3,7 miljonit eurot. Juunist kuni novembrini kestvad tööd teostakse selliselt, et vähemalt üks sõidusuund on liiklejatele alati avatud. Liikluskorralduse korraldamisel püütakse arvestada võimalike Saaremaa praamiliiklusest tulenevate eripäradega liikluses.
Rekonstrueeritav tee jääb olemasoleva tee muldkehale ning sellele on projekteeritud 3,5 m laiused sõidurajad. Asfaltkatte laius jääb samaks olemasolevaga – 9 m. Teelõigule ehitatakse kompleksstabiliseeritud alusele kahekihiline asfaltbetoonist kate. Osalist laiendatakse ristmikke Kõmsil, rajades vasakpöörde võimalused Kõmsi ja Pivarootsi suunale.
Juba 17. aprillil algab neli kuud kestev ehitus riigitee nr 10 Risti–Virtsu–Kuivastu–Kuressaare km 11,062 – 21,435. Projekti maksumuseks on 1,42 miljonit eurot.
Teetööde käigus ümbersõite ette näha ei ole, kuid arvestada tuleb liikluspiirangutega vahetult töötsoonis. Tööd teostakse selliselt, et vähemalt üks sõidusuund on liiklejatele alati avatud.
Taastusremondi käigus teostatakse olemasoleva katte tasandusfreesimine ning paigaldatakse tasanduskiht ja uus asfaltkate ning taastatakse liikluskorraldus.