Foto on illustreeriv. Foto: arhiiv
Läti firma Varmaa juht Kaspars Verners ütleb, et riigifirma Tallinna Sadam oleks saanud uute parvlaevadele mootoritelt 14 miljonit eurot kokku hoida, kuid nende pakkumisest ei tehtud väljagi, kirjutab Ärileht.
Riias asuv Varmaa müüb Yanmari diiselmootoreid. Nende pakutavad sobiksid ka Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevade tellitavatele uutele saarte ja mandri vahel kurseerima hakkavatele parvlaevadele. Varmaa juht Kaspars Verners on suisa kindel, et nende pakutavad oleksid parem valik, kui praegu Türgi ja Poola tehastes valmivatele praamidele valitud MTU mootorid. Vernersi sõnul annaksid nende vahendatavad Yanmari mootorid riigile pelgalt kütusekulu arvestades igalt laevalt 3,498 miljonit eurot säästu. Kõigil neljal uuel laeval kokku oleks Vernersi arvutuste kohaselt sääst kümne aasta peale kokku 13,992 miljonit eurot ehk 1,399 miljonit eurot aastas.
Vernersi sõnul tegid nad oma pakkumise Tallinna Sadamale ja TS Laevadele 2014. aasta lõpus, enne uute laevade tellimislepingute sõlmimist. Vernersi kinnitusel olid nad läbirääkimistes endise Tallinna Sadama juhatuse liikme, praegu altkäemaksukahtlustuse süüdistusega vahi all viibiva Allan Kiiliga ning TS Laevade juhatuse liikme, Tallinna Sadama õigusosakonna juhataja Toomas Trallaga. Neile sai esitatud kogu dokumentatsioon, kuid tagasisidet Vernersi sõnul ei saadud.
Loe pikemat Ärilehest.
Lätlased ullikesed ei kirjutanud ju meelehead hinnapakkumisse!
Kõik on õige -meil ei peeta mingit kokkuhoidu, reform priiskab rahaga.Ja loomulikult siis pole seda selleks,mida hädapärast vaja.