Haapsalu raudtee taastamist toetab 52 riigikogu saadikut

Andrus Karnau

andrus.karnau@le.ee

Haapsalu raudteejaam Foto: Arvo Tarmula

Haapsalu raudteejaam Foto: Arvo Tarmula

Riigikogu Haapsalu raudtee toetusgrupp on 52 liikmega suurim saadikute arvuga ühendus, kuid selle reformierakondlasest juhi Lauri Luige sõnul ei hakata raudtee taastamist jõuga eelarvesse suruma, vaid asja aetakse viisakalt.

"Teeme asja ära, aga viisakalt," ütles Luik BNS-ile. "Võtsime gruppi moodustades sihiks saada adekvaatne hinnang, kui paljudele 101 saadikust teema korda läheb ja kes peavad raudteed regionaalarengu mõttes oluliseks. Nii suur toetajate arv on mullegi üllatuseks."

Luige sõnul on Haapsalu raudtee taastamisest huvitatud saadikud viimase poolaasta jooksul suhelnud palju majandusministeeriumiga. "Täpsustame numbreid ja detaile, nemad küsivad meilt ning meie otsime vastuseid," rääkis Luik. "Minu hinnangul pole praegu põhjust niiöelda jõu kasutamiseks, et võtame parlamendis 51 häält ja paneme eelarvesse. Meil endal on ka ju seoses selle suure projektiga päris palju detaile üleval, mida me aeg-ajalt peame ministeeriumiga täpsustama."

Luik tõdes, et peab leppime suurte asjade venimisega. "Muutun ise ka vahel kärsituks, samas tean, et nii suuri asju ei saa teha uisapäisa ja kõik detailid tuleb läbi mõelda," lausus ta.

"Praeguseks on moodustatud AS Lääne Raudtee, mille eesmärk on eraalgatuse näitamine, et selle toel alustada," rääkis Luik.

"Raudteed võiks teha kahes osas – esmalt Riisipere-Turba lõik lõpuni ja siis edasi saaks teha sealt Haapsaluni. Praegu oleme täpsustanud selle lühikesel lõigu tegemise detaile. Kõike mis puudutab reisijate arvu ja piletihindade prognoose, samuti seda, kas tulevad diisli- või elektrirongid. Me oleme pigem võtnud suuna elektrile."

Luige sõnul on palju küsimusi, mida ministeerium teada soovib ja millele raudtee soovijad koostöös Elroni, Eesti Raudtee ja Tallinna tehnikaülikooli spetsidega vastuseid otsinud.

Kommenteeri
Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt ja nende sisu ei ole muudetud. Seega ei pruugi kommentaariumis tehtud avaldused ühtida toimetuse seisukohtadega. Lääne Elul on õigus ebasobilikud kommentaarid kustutada.
Teavita mind
28 Kommentaari
Inline Feedbacks
View all comments
Tont.
8 aastat tagasi

Aga Jaama jòe vòiks kùll àra sùvendada,sest mina tahaks nàitex paadiga Asukùlla….?

demokütt
8 aastat tagasi

kustutage see velirand ruttu ära!
on teine siin kõiki ära tüüdanud!!
tõsine vant!!!

endine kohalik
8 aastat tagasi

Statistika küll targemaks ei tee. Tegelikkuses on statistika viimane argument üldse, mida välja käia. Ka väikese sõidetavusega teedel juhtub õnnetusi. Ja ei maksa jälle targutama hakata harimatuse pinnal.

Maanteeamet
8 aastat tagasi

Sõidukite liiklustihedust Eesti maanteedel saab uurida Maanteeameti veebilehelt: http://www.mnt.ee/index.php?id=10658
saab veidi targemaks enne kui kommenteerima asuda ja ei näita oma harimatust välja

endine kohalik
8 aastat tagasi

Ei ma aja midagi segamini, viimati käisin laupäeval sellel maanteel. Ja mille järgi üldse hinnata maantee rahulikkust? Kas statistika järgi? Ikka leidub mööda kimavaid, kiirust ületavaid, ohtlikke manöövreid jms sooritavaid juhte. Rööbasteega juba seda ei juhtu:)

endine kohalik
8 aastat tagasi

Kasvõi Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maantee – sellel liigub väga palju sõidukeid ja peab olema väga tähelepanelik, et õnnelikult kohale jõuda. Tallinnas on auto autos kinni, hingata pole midagi. Rongis istud rahulikult, mõtled oma mõtteid, loed, oled arvutis jne – rahulik, turvaline.

Velirand+to+endine+kohalik
8 aastat tagasi
Reply to  endine kohalik

Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maanteel liigub palju autosid ja peab olema väga tähelepanelik, et õnnelikult kohale jõuda?!
Kallis inimene, kus Te siiani siis sõitnud olete? Külavaheteedel ja lõbustuspargis?
See on üks rahulikumaid maanteid Eestis üldse!

endine kohalik
8 aastat tagasi

Kas te siis inimesed aru ei saa, et maanteed on autodest ummistatud, autoga sõit ei ole enam turvaline, vaid on närviline ja stressirohke. Mina näen rongi-ja trammiliikluses ainuvõimalikku tulevikku, sest need sõidukid liiguvad mööda rööpaid ja on seetõttu tuvalisemad, samuti vähem õhusaastavad.

hmm
8 aastat tagasi
Reply to  endine kohalik

Milline maantee Eestis on autodest ummistatud? Pole veel eluski maanteel ummikus istunud Eestis, v.a kui mingi õnnetus on juhtunud.

Velirand to endine kohalik
8 aastat tagasi
Reply to  hmm

Millal Te viimati autoga Haapsallu sõitsite, et ummistatud maanteest räägite? Ehk Te ajasite segi ja sõitsite hoopis Tartusse?

vana jaam
8 aastat tagasi

Ei hakka ka siis rong pildilolevasse jaama sõitma, kui isegi raudtee peaks taastatama. Linna üldplaneeringu järgi on uus jaamahoone Lihula mnt-ga ristumise kohas.

Tont
8 aastat tagasi

Raudtee suleti,kuna oli halvas seisukorras ning kaubavedu lòppes. Ning seda enam ei tule. Piletitulu on naljanumber ning niigi doteeritud bussid vàljuvad Tallinna iga tund. Pole mingit mòtet veel ùhte asja doteerida. Ja kes vàga rongiga sòita tahab,siis Peetrike ju sòidab. ?

Indreko
8 aastat tagasi

Tegelikult võiks jah raudejaamal olla juba tänases elus mingi muu mõte, sest vaevalt rongiliiklus Haapsaluga mingit kunagist edu saavutab. Kaugel seegi aeg on, kui meil lendavad autod bussid olema hakkavad 😀

Indreko
8 aastat tagasi
Reply to  Indreko

raudteejaamal*